سرورهای اچ پی

سرورهای اچ پی

در این پست قصد داریم به بررسی کامل سرورهای اچ پی بپردازیم.

سرور اچ پی چیست؟

به طور کلی سرورها کامپیوترهای همیشه روشن و در دسترسی هستند که سایر کامپیوترهای موجود در شبکه به آن متصل شده و از آن فرمان می گیرند. آنها از ترکیب سخت افزار و سیستم عامل مانند رم، فضای ذخیره سازی ، پردازنده و … تشکیل شده اند. از طرفی می توان گفت این تجهیزات از هارد، رم و  cpu و پاورهای قدرتمند تشکیل شده اند.

امروزه با رشد روز افزون دنیای تکنولوژی، نیاز شرکت ها و سازمان ها به استفاده از دنیای شبکه افزایش یافته، که این امر خرید تجهیزات شبکه را به امری ضروری تبدیل کرده است. انتخاب سرور مناسب می تواند بر روی روند رشد کسب و کار تأثیر بگذارد. زیرا خرید سرور خوب حتی می تواند نحوه فعالیت مشاغل کوچک را تغییر داده و به رشد آنان کمک نماید.

سرورها در انواع مختلف، توسط شرکت های بزرگ تجهیزات شبکه تولید و در بازار موجود می باشند. اما در این میان، سرورهای HP از محبوبیت ویژه ای در میان کاربران برخوردار است. ما در این مقاله سعی داریم تا درباره سرورهای اچ پی به طور کامل توضیح داده و شما را با این سرورهای قدرتمند آشنا نماییم.

سرور اچ پی و انواع آن:

سرور HP به عنوان پر طرفدارترین سرور در جهان به شمار می رود. شاید دلیل این محبوبیت این است که این سرورها چه در مقیاس بزرگ و چه در مقیاس کوچک می توانند اکثر نیازهای کاربران را برآورده سازند. از مشخصات سرور HP این است که با انتخاب درست سرور می توانید به عملکرد بالا، افزایش میزان دسترسی ، قابلیت توسعه و مدیریت آسان دست یابید.

البته لازم به ذکر است این کمپانی دارای محصولاتی نظیر سرور، سوئیچ، روتر، رک و استوریج بوده که سرور جزء پرفروش ترین محصولات این شرکت می باشد. سروراچ پی به همراه مجموعه ای از تجهیزات و نرم افزارهای مختلف بوده که برای مدیریت، ذخیره سازی اطلاعات و سایر قابلیت های مورد نیاز سازمان ها و سایرمحیط های کاری استفاده می شوند.

از جمله ویژگی های سرور اچ پی شامل :

ـ طراحی منحصر به فرد:

این سرورهای اچ پی طوری طراحی می شوند که حداکثر کارایی و اطمینان را برای جلوگیری از down  شدن ارائه نمایند.

ـ منطبق بر نیازهای کاربران:

این کمپانی همواره نیازهای کاربران خود را بررسی کرده و متناسب با نیاز آنان و پیشرفت های تکنولوژی محصولات جدیدی را عرضه می نماید.

ـ قابلیت تست:

کلیه سرورها و تجهیزات جانبی آن توسط کاربران قابل آزمایش می باشند. این کار به منظور بررسی خطاها و اختلالات احتمالی می باشد.

ـ مدیریت آسان:

تکنولوژی ILO راهی برای پیکربندی (configuration)، نگهداری، نصب و راه اندازی است. این قابلیت باعث کاهش هزینه ها برای اپراتور در مقایسه با دیگر سرورها می شود. همچنین این به روز رسانی هوشمند، عملیات پیچیده فرم ور و نرم افزارهای نگهداری را آسانتر می کند.

هنگام خرید سرور HP با انواع مختلفی از آنها رو به رو خواهیم شد که متناسب با نیاز شرکت، می بایست نوع مناسب را انتخاب نماییم.

این سرورها به چهار دسته تقسیم می شوند:

1ـ سرورهای BL:

سرورهای (BL (Blade برای شرکت ها و سازمان هایی با مقیاس بزرگ تا متوسط مناسب بوده و به دلیل ویژگی هایی نظیر مدیریت آسان و قابلیت انعطاف بالا موجب کاهش هزینه ها و از طرفی کیفیت بالای عملکرد خواهد شد. این سرورها به صورت تیغه ای (عمودی) در رک جای می گیرند که این امر سبب می شود تا تعداد بیشتری سرور درون رک جای گیرد.

2ـ سرورهای DL:

سرورهای DL به عنوان پر فروش ترین در ایران به شمار رفته و جهت استفاده درون رک قرار می گیرند. از قابلیت های این سرورها قابلیت انعطاف و مدیریت پذیری بالا می باشد. این سرورها به صورت افقی درون رک جای می گیرند. از جمله سرورهای سری DL می توان به مدلهای سری DL700، DL500 ، DL300 ، DL100 و DL900 اشاره نمود. لازم به ذکر است که سرورهای DL360  و DL380  ازجمله سرورهای شناخته شده در ایران می باشند که هر کدام از آنها به مدل های مختلفی تقسیم می شوند که شامل:

ـ مشخصات سرور اچ پی مدل DL380 G10:

سرور اچ‌ پی مدل DL380 Gen10 یکی از معروف‌ترین و برترین سرورهای شرکت HP است که از تکنولوژی جدید بهره برده و از حافظه‌ی پایدار پشتیبانی می‌کند. حافظه های NVDIMM ساخت شرکت HP برای سرورهای سری ProLiant بهینه شده اند و مورد استفاده قرار می گیرند . این سرور برای پایگاه داده و کارهای تحلیلی بسیار قوی مناسب می‌باشد. همچنین از 24 ماژول HPE DDR4  تا 128 گیگابایت حافظه DDR4 LRDIMM در تمامی 24 اسلات خود پشتیبانی می‌کند، به همین علت قابلیت پشتیبانی از حافظه‌ی رم 3TB  را دارا می باشد.

قیمت سرور HP DL380 G10

ـ مشخصات سرور اچ پی مدل DL380 G9:

سرور اچ ‌پی مدل DL380 G9 یکی از معروف ‌ترین و برترین سرورهای شرکت HP است که از لحاظ برتری این دستگاه کمپانی  آن را دیتا سنتر استاندارد می نامد. دو پردازنده خانواده اینتل  E5-2600 v4 یا E5-2600 v3 می تواند بر روی DL380 Gen9 نصب شوند. همچنین پردازنده اینتل Xeon E5-2600 v4 افزایش عملکرد 23 درصدی را نسبت به پردازنده های E5-2600 V3 را ارائه می‌دهد.

 

ـ مشخصات سرور اچ پی مدل DL380 G8:

این سرورها برای شرکت ها و سازمان هایی کوچکی که دارای نیازهای متعددی هستند مناسب می باشند. از جمله ویژگی های این سرورها افزایش عملکرد با افزایش تعداد هسته پردازنده ، ظرفیت حافظه و ظرفیت ذخیره سازی داخلی، بهبود قابلیت مدیریت با تکنولوژی نسل بعدی HP Smart Array، بهبود کارایی در محفظه فن، بافر، و راه های افزایشPCIe ها و غیره می باشند.

ـ مشخصات سرور اچ پی مدل DL380 G7:

سرور اچ پی مدل DL380 G7 یکی از بهترین نوع سرورهای2U  نسل هفتم می‌باشد که از مهم‌ترین ویژگی های آن امکان اضافه کردن ویژگی‌ها ، الویت بندی و همچنین ترکیب آن ها براساس انعطاف پذیری، مدیریت و نظارت بر پاور است. یکی از ویژگی‌های این سرور، کنترل از راه دور آن (ILO)است.

ـ مشخصات سرور اچ پی مدل DL360 G10:

سرور HP DL360 G10  از تکنولوژی استاندارد صنعتی پشتیبانی می کند که از پردازنده Intel Xeon Scalable با 28 هسته، G SAS12  و حافظه هوشمند DDR4 با سرعت MT/s 2933 و ظرفیت  TB 3.0 بهره می برد. این سرور از پردازنده مقیاس پذیر  Intel Xeon پشتیبانی می کند که تا 60٪ افزایش عملکرد و افزایش 27 درصدی در هسته ها همراه با  پشتیبانی از  حافظه هوشمند MT/s 2933 HPE DDR4  تا 3.0TB با افزایش عملکرد تا 82٪ و همچنین امنیت، چابکی و انعطاف پذیری را ارائه می دهد.

ـ مشخصات سرور اچ پی مدل DL360 G9:

سرور اچ پی مدل DL360 G9 یک مرکزداده با امکانات زیاد و عملکرد بالا می‌باشد که با اطمینان برای مجازی سازی ، پایگاه داده و غیره استفاده می‌شود. دارای یک شاسی1U  با دو پردازنده می‌باشد که ترکیبی از کارایی بالا، مصرف انرژی کم، افزایش زمان بقا و افزایش قدرت عملکرد را ارائه می دهد.

ـ مشخصات سرور اچ پی مدل DL360 G8:

 

سرور HP DL360 G8  با عملکرد پیشرو در صنعت، بهره وری، ظرفیت و قابلیت اطمینان در یک فضای 1U ارائه شده است. این سرور در کلاس Enterprise برای تطابق با نیازهای متنوع در آینده طراحی شده که برای محاسبات و انجام کارها با اشغال یک یونیت در رک انجام می‌شود به همین بدلیل مناسب برای کاربرانی است که به سرورهای تک یونیت نیاز دارند.

ـ مشخصات سرور اچ پی مدل DL360 G7:

 

سرور اچ پی مدل  DL360 G7، از جمله سرورهایی با قابلیت زیاد می باشد. این سرور از دو پردازنده، هجده اسلات DIMM و قابلیت ذخیره سازی تا حداکثر 9.6TB پشتیبانی می کند. دارای حداکثر دو پردازنده Intel Xeon 5500 یا Xeon 5600 سری چهار یا شش هسته می باشند. همچنین از ماژول های حافظه DDR3 نیز پشتیبانی می کنند.

قیمت سرور HP DL360 G7

3ـ سرورهای ML:

سرورهای ML انعطاف پذیر و قابل ارتقاء بوده و برای سازمان ها و شرکت هایی که دارای شعب مختلفی هستند مناسب می باشند. این سرورها نسبت به سرورهای BL و ML هیچ کمبودی ندارند. مزیت آنها نسبت به این سرورها این است که جهت نصب به رک نیازی ندارند. البته در صورت تمایل می توانید آنها را در رک جای دهید. از جمله این سرورهای ML می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ـ سرور اچ پی مدل  ML110 Gen9:

 

سرور اچ پی مدل ML110 Gen9 یک سرور مقرون به صرفه و single socket tower است که عملکرد، توسعه و رشد بهتری نسبت به مدل های قبلی 1P single-socket tower  دارد. سرور HPE ProLiant ML110 Gen9 برای پاسخ به کسب و کارهای کوچک و متوسط (small and midsized businesses) طراحی شده است. همچنین می توان گفت این سرورها عملکرد خوبی را نسبت به قیمت خود ارائه می نمایند.

قیمت سرور اچ پی مدل ML110 Gen9

ـ سرور اچ پی مدل ML30 Gen9:

 

سرور اچ پی مدل ML30 Gen9 یک سرور single-socket tower مقرون به صرفه است که دارای عملکردی خوبی برای مشاغل کوچک و دفاتر از راه دور می باشد. به عبارتی اگر شعبات شما به سروری نیاز دارد که نیازهای در حال تغییر کسب و کار شما فراهم کند، این سرور مناسب می باشد.

رشد و تکامل می تواند یک چالش برای مشاغل کوچک باشد، اما HPE ProLiant ML30 Gen9 سروری است که در هر شرایطی به کار خود ادامه می دهد. با شروع مدل هایی با قیمت پایین، هزینه آن نیز مقرون به صرفه است. مدل های پایه با پردازنده 3GHz Xeon E3-1220 v5 و 4 گیگابایت رم عرضه می شوند.

قیمت سرور اچ پی مدل ML30 Gen9

ـ سرور اچ پی ML350p Generation:

سرور اچ پی ML350p Generation8 محصولی از شرکت HP که ارائه دهنده ی بزرگترین سرورهای 2P ،که یک شاسی قدرتمند دارند و ترکیبی از ظرفیت ذخیره سازی بالا، پشتیبانی از پردازشگرهای E5-2600 Xeons و مدیریت عالی از راه دور می باشد.

در ابتدا، شاسی دوگانه عملکردی این سرور ML350p Gen8 ، دسته هایی آهنی برای حمل را در پایه خود دارد و می تواند در مرحله سفارش به عنوان یک سرور رکورد 5U مشخص شود. پردازش پردازنده های Xeon 5500/5600 بیشتر از پردازنده های Xeon 5500/5600 است و E5 Xeons اینتل با تعداد هسته ی بالاتر، QPI سریع تر و ظرفیت حافظه بسیار بزرگتر ارائه شده اند.

قیمت سرور اچ پی ML350p Generation

4ـ سرورهای SL:

 

سرورهای SL برای شرکت و سازمان هایی در مقیاس بزرگ طراحی شده اند. این مدل از سرورها برای میزبانی وب، خدمات ابری و برای آن دسته از شرکت هایی که نیاز به محاسبات سریع و دقیقی دارند مناسب می باشند. خانواده سرورهای SL امکان استقرار و پردازش سریع را فراهم کرده و از طرفی دیگر هزینه عملیاتی سیستم را کاهش می دهد.

تفاوت نسل های مختلف سرورهای HP:

کمپانی HP همواره در راستای پیشرفت تکنولوژی حرکت کرده و با تولید سرورهایی با ویژگی ها بهتر همواره تلاش کرده تا نیاز مشتریان خود را برآورده سازد.

جهت تحقق این امر، شرکت نسل های مختلف سرور های HP را تولید و به بازار عرضه کرده است که شامل سرورهای HP G5، HP G6، HP G7، HP G8، HP G9 و HP G10 می باشند. امروزه از سرورهای HP G5، HP G6 استفاده نمی شود. قیمت سرور hp g10که جدیدترین نسل از سرورهای اچ پی می باشند نسبت به سایرین بالاتر بوده و این کمپانی ادعا می کند که این سرور می تواند کلیه نیازهای یک شرکت و یا سازمان را برطرف سازد.

پس از آن خرید سرور G9 نیز می تواند برای هر سازمان و یا شرکتی مناسب باشد. سرورهای Gen9 که قبل از سرورهای G10 و پس از سرورهای G8 تولید شده اند سه برابر قدرت محاسبه در هر وات را نسبت به نسل قبلی خود یعنی G8 ارائه می دهند. از طرفی قیمت سرور   HP G9 از سرور نسل قبل خود بالاتر می باشد.

همان طور که در مطالب بالا گفته شد این نسل ها با قابلیت های بسیار متنوع به بازار عرضه شده اند، اما این بدان معنا نیست که نسل های قدیمی تر منسوخ شده و دیگر کاربردی ندارند. اما استفاده از نسل های جدیدتر امکانات بیشتری را در اختیار ما قرار می دهند.

انواع سرورهای HP از لحاظ فیزیکی:

 

سرورهای HP از لحاظ ساختار فیزیکی به سه دسته تقسم می شوند که شامل:

ـ سرورهای ایستاده (Tower):

این سرورها تا حدود زیادی به کامپیوترهای معمولی شباهت دارند. شاید تنها تفاوت آنها این است که درون آنها سخت‌افزار های مخصوص به سرور قرار دارند. بزرگترین ایراد این سرورها این است که آنها نسبت به مدل‌های رکمونت و تیغه‌ای فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.

ـ سرورهای رکمونت (Rackmount):

برای استفاده از سرورهای رکمونت باید آن ها را درون رک قرار دهیم. خرید سرور رکمونت را زمانی در نظر بگیرید که قصد دارید از چند سرور در یک فضای کوچک استفاده نمایید.

ـ سرورهای تیغه ای (Blade):

همانند سرور‌های رکمونت، برای استفاده از سرور‌های تیغه‌ای باید آن ها را نیز درون رک قرار داد. این سرورها نسبت به سرورهای رکمونت کوچک تر بوده و فضای کم تری را اشغال می کنند. از مشکلات استفاده از این سرورها تهویه مناسب آنها می باشد و هنگام استفاده از چندین سرور تیغه ای در یک فضا این مشکل خود را بیشتر نشان می دهد.

تفاوت میان سرورهای 360 و 380:

 

برای مثال تنها تفاوتی که میان سرور HP DL380 G9 و HP DL360 G9وجود دارد در اندازه هر کدام از آنها می باشد. سرورهای DL380 یک سرور 2U بوده در حالی که DL360 یک سرور  1Uاست. بدیهی است DL380 به فضای بیشتری در قفسه احتیاج دارد و همچنین نیاز به نصب درایوهای بیشتری را خواهد داشت.

با این وجود DL380 Gen9 قابلیت توسعه اسلات های 2P را دارد و به دلیل داشتن قابلیت اطمینان، سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن مورد استقبال وحمایت بیشتری قرارگرفته است. سرور DL360 G9 که باریکتر از مدل DL380 Gen9 است فقط یک یونیت فضا را اشغال می کند به همین دلیل برای شرکت های کوچک که دارای فضای کافی نیستند مناسب است.

نکات لازم قبل از خرید سرور HP:

هنگام خرید سرور اچ پی یا هر سرور دیگری باید به موارد زیر توجه نمایید:

ـ بررسی نیازهای شرکت و یا سازمان:

این سرورها در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. به همین دلیل ابتدا باید نیازهای خود را سنجیده و با مطالعه مشخصات سرورها، مدل مناسب را انتخاب و خریداری نماییم. از طرفی دیگر همواره نیازهای آینده شبکه خود را پیش بینی کرده دنبال سروری باشید که به موازات افزایش نیازهای شما، قابل توسعه باشد.

ـ قرار دادن بودجه مناسب :

به طور کلی اکثر تجهیزات شبکه از قیمت بالایی برخوردار هستند. سرورها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و هنگام خرید می بایست بودجه مناسب را برای آنها در نظر بگیریم. حال قیمت این تجهیزات با نیاز شما همسو بوده و اگر یک شرکت بزرگ هستید و به امکانات زیادی نیاز دارید سروری مناسب شما دارای قیمت بالاتری می باشد.

ـ مشخص کردن فضای قرار گیری سرور:

همان طور که در بالا اشاره شد سرورهای HP از لحاظ ظاهری و نحوه قرار گیری در دیتا سنتر انواع مختلفی دارند. برای مثال سرورهای BL به صورت تغیه ای و سرورهای DL به صورت افقی درون رک قرار می گیرند. سرورهای ML به صورت قفسه ای بوده و نیازی به رک ندارند. به همین دلیل مشخص کردن فضایی که قرار است رک در آن قرار گیرند در انتخاب مدل آن تأثیرگذار خواهد بود.

سایر تجهیزات جانبی سرور HP:

به طور کلی سرورهای HP از دو سری تجهیزات تشکیل شده اند. سری اول تجهیزاتی هستند که هنگام خرید به سرور متصل هستند که شامل، شاسی سرور، مادربورد، واحد پردازش مرکزی و منبع تغذیه می باشند. سری دوم تجهیزاتی هستند که به سرور متصل نبوده و باید آن ها را بر اساس نیاز جداگانه خریداری کرد که شامل هارد دیسک، پاور، فن، ریل کیت، رم،CPU و رید کنترلر می باشد. به طور کلی این تجهیزات جانبی تأثیر زیادی بر قیمت سرور داشته و البته عملکرد آن را بهبود می بخشند.

ـ  رید کنترلر ( Raid Controller ):

رید کنترلر ها به صورت سخت افزاری و یا نرم افزاری بوده که برای مدیریت هارد دیسک ها استفاده می شوند. از رید کنترل ها می‌توان به عنوان راهی برای حفاظت از داده‌ها نیز یاد کرد که می‌تواند به چندین کپی از یک داده در دستگاه‌های فیزیکی مختلف دسترسی داشته باشد. همچنین این کنترلر‌ها قابلیت کارایی بیشتر و افزایش حافظت از داده‌ها در مقابل حمله های احتمالی را نیز ارائه می‌دهند.

قیمت رید کنترلر اچ پی مدل P440/4GB FBWC

قیمت رید کنترلر اچ پی مدل Smart Array P410

قیمت ریدکنترلر اچ پی مدل Smart Array P840

ـ هارد دیسک:

هارد سرور اچ پی برای ذخیره سازی اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند. اگر یک هارد سرور مناسب، مطمئن و سریع انتخاب و تهیه کنید، در اجرای عملیات های خاص توسط سرور، ذخیره و بازیابی اطلاعات بهبود خواهد یافت. قیمت هارد سرور HP نسبت به سایر هارد ها گران تر می باشد. خرید هارد سرور hpتاثیر مستقیمی بر روی سرعت و کارایی سیستم دارند.

قیمت هارد سروراچ پی مدل 1.2TB SAS Enterprise 10k SFF

قیمت هارد سرور اچ پی 900GB SAS 12G Enterprise 15K SFF

قیمت هارد سرور اچ پی 300GB SAS 12G Enterprise 10K SFF

ـ رم سرور:

رم سرور اچ پی یکی از انواع حافظه‌های اصلی است که وظیفه حفظ داده‌ها به صورت موقت را دارد. یکی از وظایف اصلی RAM واسطه گری بین هارد و CPU می باشد. هنگام خرید رم باید به نوع سرور توجه نمود. برای مثال رم سرورهای مدل PC3L-10600R برای سرورهای HP G7 و HP G8 ، رم سرورهای مدلHP DDR4-2933 726722-B21  برای سرورHP G10 و رم سرور PC4-2133 برای سرور HPG9 استفاده می شوند.

ـ پاور سرور:

پاور سرور HPیکی از مهم ترین بخش های سرور می باشد كه عملكرد اوليه آن تبدیل انرژی الکتریکی مي باشد. پاور سرور ها از یک ورودی با ولتاژ و آمپر ثابت،ولتاژ و آمپر مختلف توليد مي كنند. یکی از مهم ترین كاركردهاي  پاورهاي سرور تبدیل ولتاژ ورودی ۱۲۰ تا ۲۲۰ ولت به ولتاژ dc مورد نیاز تجهیزات می باشد.

ـ CPU سرور (پردازشگر):

در واقع پردازشگر و یا CPU به عنوان مغز رایانه بوده و اقداماتی نظیر محاسبات و اجرای برنامه را برعهده دارد.سی ‌پی ‌یو اطلاعات دستوری را از RAM  دریافت، کدگشایی و پردازش می‌کند و انتقال می‌دهد. این قطعات به شکل مربع بوده و روی مادر بورد سرور نصب می شوند.

ـ ریل کیت :

ریل کیت ها، ریل های نگهدارنده سرور و یا ریل سرور HP که به صورت جفت به فروش می رسند. جهت نصب سرور بر روی رک استفاده می شوند. ابتدا این ریل ها بر روی رک نصب و سپس سرورها به صورت کشویی در رک قرار می گیرند.

فروش سرور اچ پی:

در کشور ما ایران به دلیل تحریم، نمایندگی سرور HP وجود ندارد. این عامل سبب فروش سرور HP توسط افراد سودجو شده است. به همین دلیل لازم است هنگام خرید سرور به یک سری نکات توجه نمایید. برای مثال ممکن است دستگاه خریداری شده از کیفیت خوبی برخوردار نباشد و یا حتی قیمت سرور دست دوم را همانند سرور نو به فروش برسانند. فروش سرور استوک به جای کالای نو سود زیادی را برای فروشنده به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل حتماً کالای خود را از شرکت های معتبر در زمینه فروش تجهیزات شبکه انجام دهید. خرید سرور چه به صورت دست دوم و چه به صورت نو باید در شرکت های معتبر صورت گیرد زیرا ممکن است در هر کدام از آنها تقلب  های زیادی صورت گیرد که در نتیجه آن آسیب رسیدن به دیتا سنتر خواهد بود. زیرا استفاده از کالای نامرغوب و بی کیفیت سبب اختلال در عملکرد شبکه خواهد شد و فعالیت آن را مختل می نماید.

به طور کلی سرورهای موجود در بازار به دو دسته تقسیم می شوند:

ـ سرور کارکرده و استوک (Used)

ـ سرور نو(New)

از آنجا که قیمت سرورهای HP بالا می باشد گاهی لازم است به جای خرید سرورهای نو از سرورهای کارکرده استفاده کرد. خرید سرور دست دوم سبب می شود علاوه بر داشتن کلیه امکانات سرور نو، هزینه کمتری را نیز پرداخت نماییم. البته باید توجه کرد که این تجهیزات از لحاظ سخت افزاری سالم و بدون مشکل باشند زیرا در این صورت خرید سرور استوک نه تنها هزینه ها کاهش نمی یابد، بلکه علاوه برهزینه خرید، سایر هزینه های تعمیر و نگهداری نیز به آن اضافه خواهد شد.

سرور دست دوم hpمی تواند گزینه مناسبی برای شرکت های کوچکی باشد که توانایی خرید سرورهای گران قیمت را ندارند. در حال حاضر فروش سرور hp دست دوم بسیار رواج دارد و حتی شرکت های بزرگی که توجهی به ظاهر تجهیزات ندارند از این سرورها برای دیتا سنتر خود استفاده می نمایند.

خرید سرور استوک hpنیازمند بررسی های کاملا کارشناسی دارد زیرا ممکن است دستگاه کاملا مستهلک شده و کارایی لازم را نداشته باشد.

نصب و راه اندازی سرورهای HP:

جهت نصب و راه اندازی سرور اچ پی مراحل زیر را دنبال کنید:

1ـ پس از خرید سرور از لحاظ فیزیکی و فنی بررسی کرده و در صورت مشاهده هرگونه مقایرت با فروشنده کالا تماس بگیرید.

2ـ کلیه تجهیزات جانبی مورد نیاز بر روی سرور را نصب نمایید.

3ـ با توجه به نوع سرور آن را در جای مناسب قرار دهید. برای مثال جهت نصب سرورهای DL ابتدا ریل کیت سرور را بر روی رک نصب کرده و سپس سرور را بر روی آن سوار کنید.

4ـ کلیه کابل های مورد نیاز را به سرور متصل نمایید.

5ـ سرور را روشن نمایید.

الزامات جهت راه اندازی سرور HP:

1ـ قرار دادن فضای مناسب جهت تهویه هوا :

هنگامی که می خواهید مکانی را جهت نصب سرور انتخاب کنید به فضای کافی جهت جریان هوا در اطراف آن دقت نمایید. به عنوان مثال درون رک حداقل فضای مناسب در جلوی دستگاه  63.5 سانتی متر (25 اینچ) و حداقل فضای مناسب در پشت دستگاه 76.2 سانتی متر (30 اینچ) می باشد.

2ـ نگهداری سرور در دمای مناسب :

برای آنکه دستگاه شما در یک عملکرد مناسب قرار داشته باشد نیاز به یک دمای مناسب دارد. حداکثر دمای مناسب برای سرور 35 درجه سانتی گراد می باشد به همین دلیل دمای آن نباید از این دما تجاوز نماید.

3ـ الزام سیم ارت:

سرور باید به درستی برای عملکرد و ایمنی مناسب از طرق یک سیم به زمین متصل شود. این کار برای کاهش خطر شوک الکتریکی صورت می گیرد.

نکته : بهتر است این کار توسط افراد متخصص صورت گیرد تا بروز هرگونه اختلال و یا خرابی دستگاه جلوگیری به عمل آید.

الزامات نگهداری سرورهای HP:

به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی و افزایش کارایی سرورها  برنامه ای را برای انجام تعمیر و نگهداری و تمیز کردن در فواصل منظم تهیه کنید. این کار به سیستم شما کمک می کند تا از خرابی شبکه و تجهیزات آن جلوگیری نمایید.

توجه کنید که سیستم شما حتما باید توسط افراد حرفه ای و تکنسین مورد بازبینی قرار بگیرد چون افراد عادی شاید متوجه خرابی ، آسیب دیدگی یا وجود صداهای غیر معمول در سیستم نشوند.

خدمات پس از فروش سرورهای HP:

قیمت سرور HP سبب  شده است تا ضرورت داشتن گارانتی برای خرید این تجهیزات پر رنگ تر شود. اکثر فروشندگان سرورهای نو و دست دوم تنها به صورت لفظی گارانتی را تأیید می نمایند. اما هنگامی که خریداران جهت گارانتی مراجعه می نمایند هیچگونه خدماتی دریافت نمی کنند.مستر شبکه فروشگاه اینترنتی تجهیزات شبکه می باشد که علاوه بر تماس می توانید از سایت این شرکت بازدید کرده و کلیه اطلاعات فنی به همراه قیمت را مشاهده نمایید. برای مثال شما می توانید مشخصات فنی سرور مشخصات فنی سرور HP DL380 G9را در وبسایت ما مشاهده نمایید.

پس از خرید از مسترشبکه کالای شما دارای گارانتی بوده و هیچ گونه نگرانی در این رابطه نخواهید داشت. همچنین این فروشگاه با امکان فروش آنلاین سرور hp و سایر تجهیزات شبکه سبب شده است تا خریداران محترم هیچگونه دغدغه ای در زمینه تهیه اینگونه تجهیزات نداشته باشند.

این شرکت کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده است به طوری که به کلیه خریداران خود هفت روز مهلت تست ارائه می نماید تا در صورت ایجاد اختلال در دستگاه و یا عدم رضایت مشتری کالا مرجوع شود.

کلیه کارشناسان این شرکت بر آن هستند تا با ارائه اطلاعات درست در زمینه تجهیزات شبکه گامی مؤثر در شناخت شما عزیزان برداشته و شما را در افزایش دانش فنی خود یاری نماید.

سرور اچ پی

سرور اچ پی

سرور اچ پی

سرور اچ پی با قیمت ارزان برای مشتریان گرامی در سراسر کشور در نظر گرفته شده. با توجه استقبال بالا از تجهیزات hp  , سرور اچ پی بین مشتریان ایرانی از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده. ما بهترین مقالات مفید را در رابطه با شبکه و تجهزات تحصصی آن را به شما ارائه می دهیم. پس اگر می خواهید بدانید سرور hp چیست؟ می توانید از مقالات مفید موجود در سایت بهره ببرید. بسیاری از شرکت های خصوصی بدون داشتن اطلاعات متاسب بدنبال خرید سرور اچ پی هستند و ممکن است با توجه به طیف گسترده محصولات این شرکت نتوانند انتخاب درستی داشته باشند. با این وجود خرید آگاهانه می تواند برای شرکت ها باعث صرفه جویی قابل توجهی گردد.

فروش سرور hp

Density Line Servers) HPE ProLiant DL Servers) : اصطلاح DL مخفف کلمه  Density Line بوده و به رده سرورهای رکمونت اچ پی ( Rackmount Series ) اطلاق میگردد .همچنین ما در آی‌تی باز عرضه کننده مستقیم قطعات سرور اچ‌پی بوده و فروش رور hp را به صورت مستقیم به شما ارائه می‌دهیم و شما می‌توانید به راحتی اقدام به خرید سرور hp مورد نظر خود را انجام دهید. در آی تی باز علاوه بر امکان خرید سرور hp شما می‌توانید نقد و بررسی و ویژگی‌های هر کدام از سرور‌های اچ پی را بررسی نموده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

فروش آنلاین سرور hp

سرور‌های رکمونت hpe ماژولار و منعطف بوده و همانطور که نام آنها مشخص است قابل اتصال به رک می‌باشند . این سرور‌ها که قابلیت پردازش‌هایی با حجم بالا را دارند برای کسب و کارهای متوسط یا بزرگ مناسبند. شما می توانید مرکز داده خود را با سرورهای رکمونت به روزرسانی کنید تا کارایی، انعطاف پذیری و مقیاس پذیری را برای کسب و کار خود فراهم کنید. ما در آی‌تی باز محیطی ساده و مطمئن برای فروش سرور hp ایجاد کرده ایم از این رو شما میتوانید به راحتی خرید خود را انجام دهید. آی‌تی باز فروش آنلاین سرور hp

هچنین جهت مشاهده لیست سرور‌های ایستاده اچ‌پی HPE Tower server اینجا کلیک کنید.

سرور اچ پی

سرور اچ پی امروزه سلطان اکثر دیتاسنترهای بزرگ و کوچک در سرتاسر دنیاست. اکنون شرکت ها و سازمان های زیادی در سرتاسر دنیا از سرور hp استفاده می کنند. به همین خاطر شاید بتوان گفت که اکنون تجهیز دیتاسنتر به معنای به کار بردن سرور hp است . سرور hp بر حسب نیازهای گوناگون شبکه هایی سازمانی می تواند در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید شود. برخی از آن ها با ترکیب سایر تجهیزات وابسته می توانند فضای یک رک را پر کنند و برخی دیگر از آن ها تنها به ابعاد یک کیث ساده رایانه شخصی است.

سرور اچ پی می تواند کانفیگ های گوناگونی را بر حسب نیاز شما داشته باشد. این دسته از سرورهای بسیار انعطاف پذیر هستند و این امکان را به ما می دهد که بتوانیم بر حسب نیازهای کنونی و یا توسعه هایی که در آینده کاریمان ایجاد می شود، سرور را تقویت کنیم و قطعات مختلف را به آن ها اضافه کنیم.

سرور اچ پی ترکیبی از فناوری های گوناگون است. این فناوری ها گاه در نوع خود بی نظیر هستند و بسیار از آن ها نیز در جهان رتبه اول را دارند. بیشتر پردازنده هایی که در سرور hp به کار برده می شوند، ساخت شرکت اینتل هستند. این شرکت نیز به مانند شرکت HPE یکی از پیشگامان تولید پردازنده در جهان است. در سرور اچ پی می توان از یک تا چهار پردازنده را به کار گرفت. این پردازنده ها می توانند از چهار تا 28 هسته را داشته باشند و تا سرعت بالاتر از 4 گیگابایت کار کنند.

سرور اچ پی

سرور اچ پی از گذرگاه های حافظه بسیار قوی استفاده می کنند. تعداد گذرگاه هایی به کار رفته برای رم و پردازنده در این سرور گاه به 48 مورد برای 4 پردازنده (یعنی 12 مورد برای هر کدام) می رسد. شرکت اچ پی برای رم در سرور اچ پی انواع تمهیدات را در نظر گرفته است. همانطور که در بالا دیدید افزایش گذرگاه ها یکی از این تمهیدات است. در سرور های اچ پی می توان از 4 تا 96 ماژول رم را بسته به شاسی سرور به کار گرفت. ظرفیت حیرت آور رم این سرور می تواند از 8 گیگابایت تا 12 ترابایت را پوشش دهد.

در سرور اچ پی از اسلات های PCIe 3.0  استفاده شده است. این اسلات ها امکان اتصال تجهیزات سخت افزاری به سرور را به ما می دهند.  این اسلات ها می توانند انواع کارت های گرافیک، هاردها، تجهیزات شبکه و طیف گسترده ای از ابزارهای مورد نیاز در شبکه را به سرور اضافه کنند.

سرور اچ پی

سرور اچ پی از چیپ ست HPE iLO استفاده شده است. این چیپ ست به واقع یکی از شگفت انگیز ترین اختراعات شرکت hp در زمینه سرورها است. این چیپ ست امکان مدیریت کردن بهینه سرور را به ما می دهد. همچنین با استفاده از این چیپ ست می توان سرور را از راه دور کنترل کرد. انبوهی از نرم افزارهای مدیریتی و کاربردی با استفاده از این چیپ ست کار می کنند و هدایت سرور اچ پی را برای ما بسیار راحت تر و انعطاف پذیر تر می کنند.

همانطور که دیدیم سرور hp از نظر پردازش و رم رتبه بسیار خوبی دارد. اما نبایداز حجم ذخیره سازی در آن غافل شد. سرور اچ پی امکانات بسیار خوبی را به کاربران برای افزایش حجم دخیره سازی می دهد. در این سرور می توان از تعداد متنوعی از هارددرایوها و فلاش کارت نظیر SFF، LFF، SSD و NVMe استفاده کرد. حجم ذخیره سازی هم در این سرور می تواند به صورت چشمگیری زیاد باشد به هفتصد ترابایت و بیشتر برسد.

برای بهینه تر کردن مصرف انرژی در سرور hp ، از پاورهای قوی و هوشمند اچ پی استفاده شده است. ضریب بهره وری در این پاورها به 94 تا 96 درصد می رسد. این پاورهای از قابلیت مدیریت هوشمند انرژی برخوردار هستند. و می توانند حجم انرژی که مورد نیاز هر بخشی است را برای آن تامین کنند و در زمان بیکاری سطح انرژی را کاهش دهند. این کار سبب می شود که به اصطلاح «سرور خنک» کار کند. این کار علاوه بر کاهش مصرف انرژی سبب بهبود عملکرد سرور و قطعات آن می شود.

برای خنک سازی قطعات سرور از فن های گوناگونی در آن استفاده شده است. این فن ها بسیار بی صدا هستند و از انرژی سطح بهره وری بالایی دارند. همچنین این قابلیت را دارند که در صورت عدم نیاز متوقف شوند و یا با دور آهسته تری کار کنند. بسته به تعداد و حجم قطعاتی که در سرور اچ پی به کار برده می شود، تعداد فن ها متغییر خواهند این فن ها به صورت Hot Plug هستند و می توان آن ها را به راحتی از جای خود خارج کرد.

سرور اچ پی به عنوان قلب یک شبکه  است. چه شبکه شما در یک سازمان کوچک باشد و یا در یک سازمان بزرگ قرار گرفته باشد. باید به نحوی تمام رایانه ها (کلاینتها) را به سرور متصل کنیم. اینجاست که نقش کارت شبکه برایمان پر رنگ می شود.

کارت شبکه های سرور hp تنوع بسیار زیادی دارند. آن ها با سرعت ها و خروجی های متفاوتی کار می کنند که توضیح آن ها را در جای خودشان به شما خواهیم داد. اما در اینجا باید بگوئیم که کارت شبکه های اچ پی می توانند از سرعت یک تا 100 گیگابایت بر ثانیه را پشتیبانی کنند. به مانند سایر قطعاتی که شرکت HPE ارائه می کند. این کارت های  مملو از فناوری هستند. بهترین فناوری آن ها FlexibleLOM است که امکان انتخاب سرعت خروجی کارت های شبکه را به ما می دهد. کارت های شبکه ممکن است از نوع آن بورد و یا از نوع اسلاتی باشند که در درگاه خود و یا بر روی اسلات های PCIe نصب شوند. با این حال پشتیبانی خوبی از هر نمونه کارتی که مخصوص هر سروری است انجام شده است.

مدیریت سرور hp نیز نکته ای است که نباید از یاد برد. با پیشرفت نسل به نسل این سرور ها اکنون شاهد توسعه فناوری های نرم افزارهای و سخت افزاری  در عرصه های سیستم عامل، نرم افزارهای کاربردی و امنیت در این سرور ها هستیم. اکنون فهرست بلند بالایی را برای انتخاب سامانه های نرم افزاری از سیستم عامل گرفته تا اپ های موبایل را در اختیار داریم.

سیستم عامل هایی که می توان بر روی این سرور نصب شوند شامل ویندوز سرور، لینوکس، ClearOS و VMware و انواع نامهایی مشهوری می شود که در دنیای دیتاسنتر وجود دارد. با این تنوع هر نرم افزار متصوری را می توان بر روی این سرور نصب کرد.

خرید سرور اچ پی

سرور اچ پی می تواند از طیف گسترده ای از نرم افزارهای کاربردی استفاده کند.  این نرم افزارها می توانند کارهای متعددی را برای ما انجام دهند. از مدیریت کردن شبکه، بررسی سلامتی سرور، مجازی سازی، پردازش ابری، کنترل از راه دور سرور و یا اقدامات امنیتی که برای سلامت شبکه مفید باشد.

همچنین به روز رسانی نیز در سرور اچ پی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این سرور از مدیریت هوشمند به روز رسانی استفاده می کند. این مدیریت هوشمند به صورت خودکار مواردی که نیازمند به روز رسانی هستند را شناسایی می کندو به صورت خودکار آن ها را به روز می رساند.

در کل می توان گفت که سرور اچ پی به ما انعطاف پذیری، قابلیت های پردازش بالا، سرعت عملکرد، توسعه پذیری، ارتباط پذیری از راه دور و بسیار از تمام امکانات دیگر را می دهند. در آی تی باز ما مجموعه ای کامل از تجهیزات شبکه و قطعات سرور را به شما عرضه کرده ایم.

خرید سرور hp

سرور اچ پی نیز جزو اساسی ترین اقلامی است که ما در آی تی باز نسبت به ارائه آن ها اقدام کرده ایم. در این جا شما فهرست بلند بالایی از انواع سرور های اچ پی و همچنین کانفیگ های مختلف آن را مشاهده می کنید و همچنین می توانید با قابلیت های جدید نظیر «اسمبل کردن مجازی» که در اینجا ما برایتان آماده کرده ایم نسب به اسمبل کردن سرور قبل از خرید اقدام کنید و به راحتی خرید سرور اچ پی مورد نظر خود را انجام دهید و سفارش خود را ثبت نمایید.

خرید سرور hp و ثبت سفارش آن در وبسایت آی‌تی باز به دو صورت قابل انجام می‌باشد روش اول خرید سرور های باندل شده و دارای پارت شرکت اچ پی و یا CTO های آماده شده توسط آی‌تی باز که از طریق بالای همین صفحه شما قادر به خرید مستقیم این محصولات از همین صفحه می‌باشد و روش دوم همانطور که گفته شد اسمبل کردن سرور بر اساس کانفیگ مورد نظر شما بسته به نیاز سازمان خود ثبت سفارش و اقدام به خرید سرور اچ پی مورد نظر خود نمایید.
از جمله مزایای استفاده از سیستم اسمبل سرور آی تی باز این است که شما را در شناسایی قطعاتی که با سرور مورد نظر شما هم خوانی دارند بی نیاز می‌نماید و سیستم به تنهایی قابلیت شناسایی قطعات بسته به انتخاب نوع شاسی مورد نظر شما را دارند و ما شما را مرحله به مرحله و گام به گام از انتخاب شاسی سرور تا انتخاب پاور سرور راهنمایی می‌نماییم و در مرحله آخر شما می‌توانید آسوده خاطر ثبت سفارش خرید سرور hp مورد نظر خود را ثبت نمایید و آماده برقراری تماس از سمت پشتیبانان سیستم ما باشید.

ما در آی تی باز تمام اقلام را بدون واسطه و از شرکت های مادر تامین و وارد می کنیم. به همین خاطر ضمن تضمین اصالت کالاها، قیمت های رقابتی و هماهنگ با نرخ جهانی آن را به شما عرضه می کنیم. برای خرید، دریافت مشاوره و یا اطلاعات مفید دیگر حتما با کارشناسان ما در آی تی باز در تماس باشید.

لیستی از سرورهای اچ پی

Hewlett-Packard

List of certified servers

HP ProLiant DL360p Gen8

pict
Max No.CPUs 2 (p/c/t: 2/24/48)
CPU type Intel Xeon E5-2600 and E5-2600 v2 Series
Max Main Memory 768 GB

HP ProLiant DL360 G7

pict
Max No.CPUs 2 (p/c/t: 2/12/24)
CPU type Intel Xeon 5600 or 5500 series
Max Main Memory 192 GB

HP ProLiant DL360 G6

pict
Max No.CPUs 2 (p/c/t: 2/12/24)
CPU type Intel Xeon 5600 or 5500 series
Max Main Memory 192 GB

HP ProLiant DL365 G5

pict
Max No.CPUs 2 (p/c/t: 2/8/8)
CPU type Quad-core AMD Opteron Processor
Max Main Memory 32 GB

HP ProLiant DL370 G6

pict
Max No.CPUs 2 (p/c/t: 2/8/16)
CPU type Intel Xeon 5500 series
Max Main Memory 192 GB

HP ProLiant DL380p Gen8

pict
Max No.CPUs 2 (p/c/t: 2/16/32)
CPU type Intel Xeon E5-2600 Series
Max Main Memory 768 GB

HP ProLiant DL380 G7

pict
Max No.CPUs 2 (p/c/t: 2/12/24)
CPU type Intel Xeon 5600 or 5500 series
Max Main Memory 192 GB

HP ProLiant DL380 G6

pict
Max No.CPUs 2 (p/c/t: 2/12/24)
CPU type Intel Xeon 5600 or 5500 series
Max Main Memory 192 GB

HP ProLiant DL385 G6

pict
Max No.CPUs 2 (p/c/t: 2/12/12)
CPU type Six-core AMD Opteron Processor 2400 Series
Max Main Memory 128 GB

HP ProLiant DL580 G7

pict
Max No.CPUs 4 (p/c/t: 4/40/80)
CPU type Intel Xeon 7500 series, Intel E7-4800 series
Max Main Memory 2048 GB

HP ProLiant DL580 G5

pict
Max No.CPUs 4 (p/c/t: 4/16/16)
CPU type Quad-Core Intel Xeon 7400 series
Max Main Memory 256 GB

HP ProLiant DL785 G6

pict
Max No.CPUs 8 (p/c/t: 8/48/48)
CPU type Six-Core AMD Opteron 8400 Series
Max Main Memory 512 GB

HP ProLiant DL785 G5

pict
Max No.CPUs 8 (p/c/t: 8/32/32)
CPU type Quad-Core AMD Opteron 8300 Series
Max Main Memory 256 GB

HP ProLiant DL980 G7

pict
Max No.CPUs 8 (p/c/t: 8/64/128)
CPU type Intel Xeon 6500 or 7500 series
Max Main Memory 2048 GB

HP ProLiant ML370 G5

pict
Max No.CPUs 2 (p/c/t: 2/8/8)
CPU type Intel Xeon 5100, 5200, 5300 or 5400 series
Max Main Memory 64 GB

HP ProLiant ML370 G6

pict
Max No.CPUs 2 (p/c/t: 2/8/16)
CPU type Intel Xeon 5500 series
Max Main Memory 192 GB

HP ProLiant BL460c Gen8

pict
Max No.CPUs 2 (p/c/t: 2/16/32)
CPU type Intel Xeon E5-2600 Series
Max Main Memory 512 GB

HP ProLiant BL460c G7

pict
Max No.CPUs 2 (p/c/t: 2/12/24)
CPU type Intel Xeon 5600 or 5500 series
Max Main Memory 192 GB

HP ProLiant BL460c G6

pict
Max No.CPUs 2 (p/c/t: 2/12/24)
CPU type Intel Xeon 5600 or 5500 series
Max Main Memory 192 GB

HP ProLiant BL460c

pict
Max No.CPUs 2 (p/c/t: 2/8/8)
CPU type Intel Xeon 5100, 5200, 5300 or 5400 sequence
Max Main Memory 32 GB

HP ProLiant BL465c G6

pict
Max No.CPUs 2 (p/c/t: 2/12/12)
CPU type Six-core AMD Opteron Processor
Max Main Memory 64 GB

HP ProLiant BL465c G5

pict
Max No.CPUs 2 (p/c/t: 2/8/8)
CPU type Quad-core AMD Opteron Processor
Max Main Memory 64 GB

HP ProLiant BL490c G6

pict
Max No.CPUs 2 (p/c/t: 2/12/24)
CPU type Intel Xeon 5600 or 5500 series
Max Main Memory 192 GB

HP ProLiant BL620c G7

pict
Max No.CPUs 2 (p/c/t: 2/16/32)
CPU type Intel Xeon 6500 or 7500 series
Max Main Memory 512 GB

HP ProLiant BL680c G7

pict
Max No.CPUs 4 (p/c/t: 4/40/80)
CPU type Intel Xeon 7500 series, Intel Xeon E7-4800 series
Max Main Memory 2048 GB

HP ProLiant BL680c G5

pict
Max No.CPUs 4 (p/c/t: 4/16/16)
CPU type Dual-Core or Quad-Core Intel Xeon 7220 or 7300 series
Max Main Memory 64 GB

HP ProLiant BL685c G6

pict
Max No.CPUs 4 (p/c/t: 4/24/24)
CPU type Quad-Core and Six-Core AMD Opteron Processor 8300/8400 series
Max Main Memory 256 GB

HP ProLiant BL685c G5

pict
Max No.CPUs 4 (p/c/t: 4/16/16)
CPU type AMD Opteron Processor 8300 series
Max Main Memory 128 GB

HP ProLiant BL685c

pict
Max No.CPUs 4 (p/c/t: 4/16/16)
CPU type AMD Opteron Processor 8200 and 8300 series
Max Main Memory 64 GB

 

Retired systems

 


HP ProLiant DL360 G5

2 x Intel Xeon 5100, 5200, 5300 or 5400 series

HP ProLiant DL365

2 x Dual-core AMD Opteron Processor

HP ProLiant DL380 G5

2 x Intel Xeon 5100, 5200, 5300 or 5400 series

HP ProLiant DL385 G2

2 x Dual- or Quad-core AMD Opteron Processor

HP ProLiant DL385 G5

2 x Quad-core AMD Opteron Processor

HP ProLiant DL580 G5

4 x Dual-Core or Quad-Core Intel Xeon 7220 or 7300 series

HP ProLiant DL585 G2

4 x Dual-core AMD Opteron Processor

HP ProLiant BL465c

2 x Dual- or Quad-core AMD Opteron Processor

HP ProLiant BL480c

2 x Intel Xeon 5200, 5300 or 5400 series

HP ProLiant BL20p G4

2 x Intel Xeon 5000, 5100 or 5300 sequence

HP ProLiant BL45p G2

4 x Dual-core AMD Opteron Processor

مارول و HPE آداپتورهای استاندارد صنعت را برای سرورهای HPE ProLiant و Apollo Gen10 Plus معرفی می کنند

مارول و HPE آداپتورهای استاندارد صنعت را برای سرورهای HPE ProLiant و Apollo Gen10 Plus معرفی می کنند

نوآوری می تواند به اشکال مختلف به وجود آید. بعضی اوقات با یک فناوری کاملاً جدید و گاه با به روزرسانی یک محصول موجود و در موارد دیگر ، فقط با تغییر رویکرد نحوه دستیابی و تحویل یک محصول است. این دومی است که جدیدترین نوآوری از Hewlett Packard Enterprise (HPE) هنگام اتصال I / O است.

در رابطه با راه‌اندازی سرورهای HPE ProLiant و Apollo Gen10 Plus ، تیم HPE Server I / O Options یک رویکرد جدید برای تهیه و واجد شرایط بودن آداپتورهای اترنت برای این سرورها ایجاد کردند. HPE با به کارگیری آنچه آنها از آداپتورهای استاندارد می نامند ، می تواند با افزایش تعداد گزینه ها در هنگام به روزرسانی سیستم عامل و درایور برای آداپتورهای اترنت خود در سرورهای HPE ، به بهترین نحو پاسخگوی نیاز مشتریان نهایی خود باشد.

به طور سنتی ، HPE فن آوری I / O را از طریق تأمین کنندگان OEM مانند Marvell ایجاد می کند ، شماره ها و مشخصات مدل مشتری را برای آداپتورها ایجاد می کند و سیستم عامل و درایوهایی را فقط از HPE در دسترس قرار می دهد. این آداپتورهای “سفارشی” اغلب بهینه سازی شده با HPE گفته می شدند. HPE با شروع به کار با سرورهای Gen10 Plus ، شخصی سازی ها را از بین می برد و از آداپتورهای استاندارد استفاده می کند که می توانند نه تنها در سرورهای HPE بلکه در سایر افراد نیز کار کنند. از این رو اصطلاح “آداپتورهای استاندارد صنعت”

Marvell خوشحال است که شریک استراتژیک HPE است ، طیف گسترده ای از آداپتورهای Marvell® FastLinQ® را ارائه می دهد که کاملاً دارای صلاحیت هستند و توسط HPE در سرورهای HPE ProLiant Gen10 Plus پشتیبانی می شوند. در زیر پیشنهادات فعلی Marvell برای سرورهای HPE Gen10 Plus ارائه شده است.

نام شماره مدل HPE توضیحات محصول
آداپتور PAS8437-B21 QL41132HLRJ HPE Ethernet 10Gb 2-port 2 BASE-T QL41132HLRJ
آداپتور P10103-B21 QL41132HQRJ HPE Ethernet 10Gb 2-port 2 BASE-T QL41132HQRJ OCP3
آداپتور P21933-B21 QL41132HLCU HPE Ethernet 10Gb 2-port SFP + QL41132HLCU
آداپتور P08452-B21 QL41132HQCU HPE Ethernet 10Gb 2-port SFP + QL41132HQCU OCP3
آداپتور P10094-B21 QL41134HLCU HPE Ethernet 10GbE 4-port SF + QL41134HLCU
آداپتور P22702-B21 QL41232HLCU HPE Ethernet 10 / 25Gb 2-port SFP28 QL41232HLCU
آداپتور P10118-B21 QL41232HQCU HPE Ethernet 10 / 25Gb 2-port SFP28 QL41232HQCU OCP3
با رویکرد جدید ، مشتریان HPE Gen10 Plus می توانند شماره های مدل مارول را در توضیحات محصول HPE مشاهده کرده و شناسه فروشنده و محصول مارول را در بوت سرور شناسایی کنند. سپس آنها را برای مشخصات دقیق ، راهنماهای کاربر ، گزارش های فنی و حتی بارگیری سیستم عامل و / یا درایورها به Marvell هدایت می کند. مدل پشتیبانی تغییر نخواهد کرد و HPE به پشتیبانی از سطح 1 – 3 ادامه می دهد. این رویکرد جدید به مشتریان از HPE به چند طریق بهره مند می شود:

شفافیت نوع خاصی از اطلاعات مربوط به محصول و مدل – نیاز به استفاده از دستیاران رمزگشایی پیچیده یا سایر اسناد را برای تعیین تولید کننده واقعی از بین می برد.
قوام در نامگذاری محصول / مدل در HCL های سیستم عامل که باعث می شود زمان با کنترل متقابل I / O و سازگاری سیستم عامل صرفه جویی شود.
سریعتر زمان به بازار برای پیشرفت و به روزرسانی های درایور / درایور برای رفع مشکلات در صورت موجود بودن از سازنده.
امکان ساده سازی فرایند نگهداری در محیط های سرور چند فروشنده و گرفتن مستقیم سیستم عامل / درایور از وب سایت های سازنده.
برای آن دسته از مشتریانی HPE ProLiant که ترجیح می دهند از نرم افزارهای مستقر در HPE و برنامه های کاربردی مانند HPE System Insight Manager (SIM) ، مدیر بروزرسانی سیستم (SUM) یا Service Pack for ProLiant (SPP) استفاده کنند ، HPE همچنین سیستم عامل و درایورها را از طریق نرمال خود در دسترس قرار می دهد. فرآیندهای سه ماهه

نمونه کارها Marvell برای HPE ProLiant Gen10 Plus شامل آداپتورهای فاکتور شکل PCIe و OCP 3.0 در انواع 1 / 10GBASE-T ، 10Gb SFP + و 10 / 25GbE SFP28 است. همه این آداپتورها از لیست و ویژگی های برجسته صنعت Marvell پشتیبانی می کنند ، از جمله:

جهانی RDMA: به مشتریان امکان می دهد همزمان RDMA را از طریق Converged Ethernet (RoCE) یا iWARP RDMA اجرا کنند.
فن آوری SmartAN:: به طور خودکار تنظیمات خطای پهنای باند و خطای اصلاح آداپتور را برای مطابقت با سوئیسی که به آن متصل شده و نوع کابل مورد استفاده قرار می دهد ، تنظیم می کند.
Redfish PLDM: نظارت و مدیریت یکپارچه از راه دور و مدیریت محیط حرارتی و سایر داده های آداپتور را فراهم می کند.
برنامه مدیریت Marvell FastLinQ QCS: به عنوان حداکثر انعطاف پذیری به عنوان GUI ، CLI ، افزونه VMware یا کیت PowerShell موجود است.
DPDK Offload: شتاب بسته کوچک دو طرفه تا 68Mpps.
بارگذاری SR-IOV برای محیط های سرور مجازی.
بارهای تونل: VXLAN ، NVGRE ، GENEVE.
NVMe از پارچه: برای کارایی بالا SDS / HCI یا اتصال ذخیره سازی مشترک.
اینترنت اکسپلورر اینترنت اکسپلورر IEEE 1588
فاکتورهای PCIe 3.0 x8 و OCP 3.0 را تشکیل می دهند
برای اطلاعات بیشتر در مورد آداپتورهای FastLinQ مارول ، خلاصه محصول خانواده در اینجا بارگیری کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد Universal RDMA ، فناوری SmartAN و سایر قابلیت های منحصر به فرد Marvell FastLinQ ، به کتابخانه Wire Video ما در اینجا مراجعه کنید https://connect.marvell.com/hpe-videos.

معرفی دوره Introduction to HPE ProLiant Servers HE643S

معرفی دوره Introduction to HPE ProLiant Servers HE643S

This course provides essential HPE ProLiant training to system administrators who are responsible for ProLiant ML, DL, and BL servers. Students will be presented with an overview of HPE products, tools, agents, and utilities that will help them to set up, deploy, monitor, and maintain their ProLiant servers. Practical hands-on lab exercises are presented on an HPE ProLiant Gen10/9 server.

After completing this course, you should be able to:

  • Describe the HPE ProLiant Servers portfolio
  • List key features of HPE ProLiant Generation 10 (Gen10) and Generation 9 (Gen9) servers
  • Identify and use components that make up the HPE integrated Lights-Out (iLO) 5
  • Describe integrated Lights-Out (iLO), including the Web UI, iLO Integrated Remote Console (IRC), and iLO command line interface (CLI) and describe tools to assist in the configuration of iLO on a ProLiant server
  • Describe the Gen10/9 ProLiant boot process and how to configure a server by using Option ROM (ROM-Based Setup Utility [RBSU]) and Unified Extensible Firmware Interface (UEFI)
  • Explain how to use Intelligent Provisioning to configure and deploy an operating system to a single HPE ProLiant Gen10/9 server
  • Explain how to use Smart Update Manager (SUM) and the Service Pack for ProLiant (SPP) to update firmware and software on a ProLiant server
  • Identify HPE tools and utilities that assist in the monitoring and maintenance of a ProLiant server
  • Identify HPE websites that are helpful for the setup, deployment, monitoring, maintenance, and support of a ProLiant server.

این دوره آموزش ضروری HPE ProLiant را برای مدیران سیستم که مسئولیت سرورهای ProLiant ML ، DL و BL را دارند ، فراهم می کند. دانش آموزان با نمای کلی از محصولات HPE ، ابزارها ، نمایندگان و برنامه های کاربردی ارائه خواهند شد که به آنها کمک می کند تا سرورهای ProLiant خود را تنظیم ، استقرار ، نظارت و نگهداری کنند. تمرین های عملی آزمایشگاهی روی سرور HPE ProLiant Gen10 / 9 ارائه می شود.

پس از گذراندن این دوره ، شما باید بتوانید:
نمونه کارها سرور HPE ProLiant را شرح دهید
ویژگی های کلیدی سرورهای HPE ProLiant Generation 10 (Gen10) و Generation 9 (Gen9) را لیست کنید
مؤلفه هایی که HPE Lights-Out (iLO) 5 را تشکیل می دهند ، شناسایی و استفاده کنید
Lights-Out (iLO) یکپارچه ، از جمله UI وب ، کنسول از راه دور یکپارچه iLO (IRC) و رابط خط فرمان iLO (CLI) را توصیف کنید و ابزارهایی را برای کمک به پیکربندی iLO در سرور ProLiant توصیف کنید.
روند بوت Gen10 / 9 ProLiant و چگونگی پیکربندی سرور را با استفاده از گزینه ROM (نرم افزار راه اندازی مبتنی بر ROM [RBSU]) و رابط firmware extensible firmware (UEFI) شرح دهید
نحوه استفاده از ارائه هوشمند برای پیکربندی و استقرار سیستم عامل در یک سرور HPE ProLiant Gen10 / 9 را توضیح دهید
نحوه استفاده از Smart Update Manager (SUM) و Service Pack ProLiant (SPP) را برای بروزرسانی سیستم عامل و نرم افزار روی سرور ProLiant توضیح دهید
ابزارها و ابزارهای HPE را که در نظارت و نگهداری از سرور ProLiant کمک می کنند ، شناسایی کنید
وب سایت های HPE را که برای راه اندازی ، استقرار ، نظارت ، نگهداری و پشتیبانی از یک سرور ProLiant مفید هستند ، شناسایی کنید.

پرولیانت

پرولیانت

ProLiant یک نام تجاری از رایانه های سرور است که در ابتدا توسط Compaq تولید و به بازار عرضه شده است. پس از ادغام Compaq با Hewlett-Packard (HP) ، HP نام تجاری Netserver خود را به نفع برند ProLiant بازنشسته کرد. این مارک در حال حاضر توسط شرکت Hewlett Packard Enterprise به بازار عرضه می شود. سیستم های HP ProLiant در سه ماهه اول سال 2010 بازار سرور x86 را از نظر واحد و درآمد هدایت کردند. سرورهای Proliant قابلیت های پیشرفته ای مانند منبع تغذیه دوگانه با پشتیبانی پیکربندی زائد را ارائه می دهند.

Product lines

Modular Line ML

مدل های سرور ML مبتنی بر برج هستند. هدف آنها به حداکثر قابلیت گسترش است.

Density Line DL

مدل های سرور DL مبتنی بر رک هستند. هدف آنها تعادل بین چگالی و قدرت محاسبه است.

مدل های موجود از طریق نسل محصول

 
Model Product generation
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
DL20 x x
DL60 x x
DL80 x x x
DL100 x x x
DL120 x x x x
DL140 x x x
DL145 x x x x
DL160 x x x x x[3]
DL165 x x x x
DL180 x x x x x
DL185 x x x
DL320 x x x x x x x
DL325 x
DL360 x x x x x x x x x x[4]
DL365 x
DL370 x x x x x x x x
DL380 x x x x x x x x x x[5]
DL385 x x x x x x x
DL560 x x x x[6]
DL580 x x x x x x x x x
DL585 x x x x x
DL740 x
DL760 x x
DL785 x x
DL900 x
DL980 x x
DL1000 x
DL2000 x x x

Scalable Line SL

مدل های سرور SL مبتنی بر رک هستند. این مدل ها بیشتر در مراکز داده و محیطهایی که حداکثر توان محاسبه مورد نظر است استفاده می شود.

Blade Line BL

مدل های سرور BL مبتنی بر محوطه هستند. آنها به طور خاص برای استفاده در محفظه تیغه ساخته شده اند و بدون چنین چیزی نمی توان از آنها استفاده کرد. سیستم های تیغه به سمت حداکثر تراکم و قابلیت کنترل در فضای رک محدود است.

دو مدل از محفظه های تیغه وجود دارد: محفظه HPE BladeSystem c3000 (8 Bays for Blades) ، و HPE BladeSystem c7000 محوطه (16 Bays برای Blades).

یکی از مزیت های محفظه های HP / HPE Blade Enclosures در مقایسه با رقبا (مانند IBM Blade Systems) این است که محفظه های نسل قدیمی تر فقط با به روزرسانی سیستم عامل برای OA در محفظه (مدیر پردازنده) توانسته اند سرورهای نسل جدید BL را در خود جای دهند. با این حال ، پیشرفت در قسمت پشتی محوطه در محفظه های نسل جدید ، قابلیت های سریع تر I / O را فعال کرده است (مانند آداپتورها و سوئیچ های اترنت 10Gbit / s و سوئیچ ها ، و Infiniband). طراحی بدنه محفظه ها از نسخه های اول تغییر نکرده است (غیر از صفحه LCD بزرگتر در قسمت جلویی نسبت به محفظه های نسل اول ، و روکش های پلاستیکی جدید و برند HPE در محفظه های نسل 3).

ProLiant MicroServer

خط محصولات HPE ProLiant MicroServer عبارتند از سرورهای ورودی ، سطح پایین ، کم حجم و کم هزینه که برای تجارت های کوچک ، اداره خانه یا محاسبات لبه در نظر گرفته شده اند. آنها اجزای قابل ارتقاء و دسترسی آسان به هارد دیسک ها را به کاربر ارائه می دهند. گزینه ای برای خرید سرور با ClearOS نصب شده وجود دارد تا کاربران بتوانند با حداقل تلاش ، برنامه ها را از طریق یک وب GUI با کاربرد آسان فعال کنند.

Details

سرورهای ProLiant به چهار خط اصلی محصول – ML ، DL ، BL ، SY و Apollo تقسیم می شوند – که عموماً بیانگر فاکتور شکل هستند. خط ProLiant ML شامل سرورهای مبتنی بر برج (قابل تبدیل به رک سوار) با ظرفیت گسترش داخلی دیسک ها و اتصال دهنده ها می باشد ، در حالی که خط DL شامل سرورهای نصب رک برای اهداف عمومی است. خط BL شامل سرورهای تیغه ای است که در HP BladeSystem جای می گیرد ، SY شامل Synergy Blades است ، و خط آپولو شامل سرورهایی برای محیط های محاسباتی مقیاس شده و با کارایی بالا است. خط تولید MicroServer مشاغل کوچک و خانگی را مورد خطاب قرار می دهد.

سرورهای ProLiant همچنین به چندین سری تقسیم می شوند که حاکی از پیکربندی پردازنده است. سری 100 ، 200 ، 300 و 400 شامل سیستمهای دارای سوکت منفرد و دوگانه است ، سری 500 و 600 شامل سیستم های دارای چهار سوکت می باشد و سری 700 و 900 شامل هشت سیستم قادر به سوکت است. سری 900 از حداکثر 80 هسته پردازنده و حداکثر 4 مگابایت رم پشتیبانی می کند.

مدل هایی با “0” در آخرین رقم از پردازنده های اینتل استفاده می کنند در حالی که مدل هایی با “5” در آخرین رقم از پردازنده های AMD استفاده می کنند.

ProLiant بخشی از HP Converged Systems را تشکیل می دهد ، که از معماری متداول زیرساخت متداول برای سرور ، استوریج و شبکه سازی محصولات استفاده می کنند. [8] HP ConvergedSystem 300 با پشتیبانی از 50 تا 300 ماشین مجازی طراحی شده است و با سرورهای ProLiant پیکربندی شده است. [9] یک مدیر سیستم می تواند سرورهای ProLiant را با استفاده از HP OneView برای مدیریت زیرساخت های همگرا مدیریت کند. HP همچنین نرم افزاری را برای مدیریت سرورها مانند مدیریت کامپوننت پک (hponcfg) ، سرویس مدیریت بی سیم amsd ، مدیر ذخیره سازی هوشمند (sSA) ssa ، سرور هوشمند ذخیره سازی هوشمند (SSA) CLI ssacli و مدیر هوشمند تشخیص ذخیره سازی درایورها در اختیار رانندگان قرار می دهد. نرم افزار (SSADU) CLI ssucucli.

Timeline

در فوریه 2012 ، HP HP نسل ProLiant 8. را اعلام کرد. در ماه ژوئیه سال 2013 ، HP خبر از ProLiant مبتنی بر سرور جدید تیغه ، HP Moonshot Server داد.

DL580 Gen8 یک “نسل متوسط” بین Gen8 و Gen9 است. این سرور دارای برخی از ویژگی های جدید معرفی شده در Gen9 است ، اولیه گزینه boot UEFI در دسترس است.

از 28 اوت 2014 ، سری HP Proliant Gen9 بر اساس چیپست Intel Haswell و حافظه DDR4 در دسترس بود.  اولین ها HP ProLiant ML350 Gen9 Server و HP ProLiant BL460c Gen9 Blade بودند. سرورهای این نسل از BIOS و UEFI پشتیبانی می کنند.

شروع سرور Q4 2017 HP Proliant Gen10 در دسترس بود. در آن سال در نوامبر HPE دامنه Gen10 خود را گسترش داد تا شامل پردازنده های AMD EPYC در اقتصاد مجازی سازی مجدد سرورها با استفاده از معماری چشمگیر قیمت v هسته های EPYC باشد که ادعا می کنند 50 درصد هزینه کمتر برای هر ماشین مجازی (VM) را کاهش می دهند.

سرورهای مشاغل کوچک: چرا و چگونه می توانید به ابر نه بگویید

سرورهای مشاغل کوچک: چرا و چگونه می توانید به ابر نه بگویید

حتی در این دنیای ابر محور ، دلایل خوبی برای داشتن و اجرای یک سرور فیزیکی از دفتر شما (یا حتی خانه) وجود دارد. کدام سرور؟ این کاملاً بستگی به آنچه که شما از آن استفاده می کنید بستگی دارد.

در این دنیای ابر محور ، سرورهای فیزیکی در پس زمینه مستقر شده اند. امروز ، همه چیز در مورد خدمات در صورت تقاضا است که شما با یک شرکت دیگر برای مدیریت سرورهای خود قرارداد می کنید ، معمولاً به نوعی از محیط مجازی یا مشترک.

در حالی که افزایش ، مقیاس پذیر و ماهیت اندازه گیری ابر برای آن زیاد پیش می رود ، یک راه حل ابری لزوما تنها جواب نیست. هر مشاغل نیازهای مختلفی دارد. دلایل بسیار خوبی وجود دارد که شما ممکن است بخواهید سرور فیزیکی خود را از دفتر (یا حتی خانه) خود در اختیار داشته باشید و آن را اداره کنید.

چرا باید به ابر نه بگویید
قیمت / عملکرد: در حالی که میزبانی وب کم مصرف ممکن است 5 دلار در ماه هزینه داشته باشد ، هنگامی که اجاره سرورها را با هر ظرفیت جدی شروع می کنید ، هزینه ماهانه بسیار گران می شود. در حقیقت ، با توجه به هزینه اجاره ابری سرور اختصاصی یا سرور ابری ، یک سرور فیزیکی که در دفتر شما قرار دارد می تواند در طی چند ماه هزینه خود را بپردازد.

یک بار در مقابل هزینه های جاری: به طور مشابه ، هنگامی که سرور خود را خریداری کردید ، آن را مالک آن هستید. نیازی نیست هر ماه هزینه خدمات مداوم را بپردازید. درعوض ، پس از پرداخت سرور شما ، در اصل استفاده رایگان از قابلیت های آن را خواهید داشت. این ممکن است پیامدهای مالیاتی داشته باشد ، اما همچنان برای کنترل هزینه ها خوب است.

پهنای باند: اگر شما در حال انجام هر کاری هستید که به پهنای باند زیادی نیاز داشته باشد (مانند تولید فیلم) ، مدت زمان لازم برای انتقال داده ها به جلو و جلو از یک سرور مبتنی بر ابر ممکن است منع کننده باشد. در مقابل ، یک سرور محلی می تواند داده ها را با سرعتی به سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه تغذیه کند.

حریم خصوصی و صلاحیت صلاحیت: در حالی که بیشتر ارائه دهندگان خدمات ابری دارای عملیات امنیتی عالی هستند که از حریم خصوصی شما محافظت می کنند ، هیچ چیز خصوصی تر از قرار دادن تمام داده های شما در محل وجود ندارد.

تعامل با برنامه های محلی: اگر برنامه های محلی و میراثی را دارید که در محل کار می کنند ، ممکن است یک سرور محلی در همان شبکه برای گسترش قابلیت آن برنامه های محلی لازم باشد.

کنترل: در نهایت ، اگر شما سرورهای خود را دارید ، آنها را کنترل می کنید. می توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید حافظه اضافه کنید یا یک درایو را تعویض کنید. همه چیز درباره آن سرور برای مدیریت شماست.

ویدیو: وقتی در حال مشاهده ویدئو و سرور هستیم ، ما واقعاً به سه چیز نگاه می کنیم: خدمت به رسانه برای مصرف ، ذخیره و ویرایش ویدیو در حین تولید و استفاده از دسکتاپ مجازی برای ویرایش فیلم. در حالی که احتمالاً می توانید با SuperMicro SuperServer در زیر کار کنید ، باید واقعاً از استفاده از دسک تاپ های مجازی برای ویرایش ویدیو خودداری کنید. از طرف دیگر ، تقریباً تمام این ماشین ها می توانند ویدیو را هم برای مصرف و هم برای ویرایش ذخیره کنند.

البته ممکن است آن مدیریت شمشیر دو لبه باشد. برای بیشتر سرورهایی که در این مقاله مورد توجه قرار می دهیم ، شما وظیفه نصب سیستم عامل ، تنظیم برنامه های مختلف سرور ، استفاده از فضای کف و برق و تأمین پهنای باند برای به دست آوردن داده های خود در اینترنت را بر عهده دارید. اگر مایل هستید مسئولیت این مسئولیت را به عهده بگیرید ، ممکن است یک سرور با مدیریت محلی برای شما باشد.

بدانید که شما در حال استفاده از سرور خود هستید
اینکه کدام سرور را انتخاب می کنید کاملاً به آنچه شما از سرور خود استفاده می کنید بستگی دارد.

به عنوان مثال ، در حال حاضر ، من سرورهای وب ، سرور رسانه ها و دو سرور فایل دارم. سرورهای وب در ابر واقع شده اند ، زیرا توسط آنها در اینترنت استفاده می شود که از سایت های من بازدید می کنند.

سرور رسانه من و سرورهای پرونده من در حدود سه فوت از میز من واقع شده اند و آنها محلی هستند زیرا من کارهای ویرایش و ارائه فیلم های زیادی را انجام می دهم ، که همه این موارد نیاز به دسترسی به پرونده های بزرگ تصویر و ویدئو دارند. من به سرعت شبکه محلی نیاز دارم. برای بارگیری و بارگذاری چنین پرونده های بزرگی از یک میزبان از راه دور ، صرفاً زمان زیادی خواهد بود تا کارم تمام شود.

با توجه به نیاز سرور خود ، ممکن است متوجه شوید که مانند من ، به ترکیبی از سرورهای محلی و راه دور نیاز دارید.

در این مقاله ، من تعدادی از گزینه های سرور را به نمایش می گذارم. هر سرور برای یک نوع برنامه مناسب تر و برای دیگران مناسب تر است.

سرویس های پیش آماده و ارتباط ISP خود را
اگر برنامه شما پیکربندی سرور در محل کار در محل کار یا خانه شما است ، نحوه اتصال به اینترنت ممکن است مسئله ای باشد. اگر فقط به برخی از فایلهای اشتراکی در یک شبکه داخلی دسترسی دارید ، عوارض خاصی نخواهید داشت.

اما اگر می خواهید از سرویس دهنده فضای داخلی خود برای سرویس دهی صفحات وب یا ایمیل (یا هر برنامه دیگر) به کاربران اینترنت استفاده کنید ، می خواهید انتقال درخواست های داده از اینترنت ، از طریق دیواره آتش را در نظر بگیرید. و به سرور فرضیه شما.

شما باید در بحث با ISP خود برنامه ریزی کنید. اگر از ISP مصرف کننده استفاده می کنید ، ممکن است شما مجاز به ارسال اطلاعات از طریق درگاه های خاص نباشید. در یک زمان ، هنگامی که من برای اولین بار سرور وب خود را در آپارتمان خود تنظیم کردم ، فهمیدم که شرکت کابل محلی به من اجازه نمی دهد تا از پورت 80 (پورت استاندارد صفحات وب) سرویس دهم. این توانایی من را برای اجرای یک وب سایت به طور جدی کاهش داد ، و من مجبور شدم یک خط اختصاصی بخرم.

همچنین باید در نظر بگیرید که آیا می توانید یک آدرس IP ثابت از ISP دریافت کنید ، یا اینکه باید نوعی مسیریابی DNS پویا را تنظیم کنید. علاوه بر این ، ممکن است مجبور شوید روتر خود را برای ارسال اطلاعات به دستگاه مناسب در شبکه خود ، به ویژه اگر در حال ارائه صفحات وب یا ایمیل هستید ، روی روتر خود تنظیم کنید.

انتخاب خدمات خود
بنابراین اکنون ، اجازه دهید در مورد سرورهایی که در این مقاله ارائه می دهیم صحبت کنیم. به جای اینکه فقط یک سری از سرورهای مبتنی بر برج را ذکر کنیم ، تصمیم گرفتیم تا چندین سرور نمونه را در انواع مختلف سرورهای مختلف به شما ارائه دهیم.

ایده اینجاست که از آنجا که روش های مختلف زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید سرور خود را استفاده کنید ، هیچ دسته از سرورهای متناسب با همه وجود ندارد. بنابراین ، همانطور که به سرورهای نشان داده شده در زیر نگاه می کنید ، به طور خاص توجه داشته باشید که این برنامه شماست که تعیین می کند چه سرور یا سرورهایی را انتخاب می کنید.

سرورهای تجاری قدیمی SMB

dell-t30.jpg

HP و Dell هر دو راه حلهای سرور اعم از مناسب برای مشاغل كوچك تا راه حل های مورد استفاده توسط بنگاه های بزرگ ارائه می دهند. وقتی دسته کلی سرور SMB مورد بحث قرار می گیرد ، این ماشین ها هستند که ابتدا به ذهن خطور می کنند.

سرور برج دل Dell PowerEdge T30

سرور اصلی و ورودی
تعداد کمی دسک تاپ مجازی
بهترین نرم افزار سرور سنتی (وب سایت ها ، ویکی ها ، سرورهای ایمیل و غیره)
برای دسک تاپ های مجازی فشرده گرافیکی عالی نیست
باید سیستم عامل خود را اضافه کنید
این نسخه 2018 سرورهای قابل اعتماد PowerEdge دل است. در نسخه 1666 دلاری که به آن پیوند داریم ، شما یک پردازنده Intel Xeon E3-1225 v5 Quad-Core 3.30 گیگاهرتز (8 مگابایت کش ، حداکثر 3.70 گیگاهرتز) دریافت می کنید.

این جعبه همچنین با 64 گیگابایت رم DDR4 حمل می شود که حداکثر توانایی این جعبه را دارد. این یک ردپای رم قوی برای یک بخش تجاری کوچک یا متوسط است ، اما فقدان یک ماژول رم ECC (تصحیح خطا) به این معنی است که شما به دنبال سرورهایی با دسترسی بالا نیستید.

این دور از انتهای پردازنده های Xeon است ، اما با داشتن یک حافظه نهان بزرگ و چهار هسته و یک اثر بزرگ حافظه (اما نه عظیم) و تعداد کمی از خلیج های درایو ، ما این دستگاه را برای استفاده اولیه به عنوان RAID NAS توصیه نمی کنیم. (ما گزینه های بهتری را در زیر نشان خواهیم داد). این برای بسیاری از کارهای اصلی مانند ایمیل یا میزبان CRM مناسب است.
در صورت ارسال ، این T30 مجهز به یک درایور ریسندگی 8TB با سرعت 7200RPM است که به خوبی با کنترلر اترنت گیگابیت مطابقت دارد. این محصول با سیستم عامل ارسال نمی شود ، بنابراین باید مجوز Windows یا Windows Server خود را تهیه کرده یا از لینوکس استفاده کنید.
hpe-server.jpg

اگر تعداد کاربران کمی دارید ، برای میزبانی میزکار مجازی نیز مناسب است ، اما از محدودیت های اترنت میانی و درایوهای ریسندگی مراقب باشید. اگر انتظار دارید از استفاده سنگین از رومیزی گرافیکی یا بسیاری از کاربران پشتیبانی کنید ، انتخاب خود را در این زمینه رقم بزنید.

سرور برج HPE ProLiant ML110 Gen10

از رم زیادی پشتیبانی می کند
دارای 8 خلیج درایو گرم است
خوب برای نرم افزار سرور سنتی با استفاده از تنظیمات RAM پایه
ایده آل برای مجازی سازی تیم فلزی لخت با رم اضافه شده است
برای دسک تاپ های مجازی فشرده گرافیکی عالی نیست
باید سیستم عامل خود را اضافه کنید
صحبت از افزایش مقیاس ، این جعبه نسخه 2018 نسخه 10 از سرور کلاسیک برج ProLiant کلاسیک HP ProLiant است.

این جعبه همانطور که در بالا به آن اشاره شده است 949 دلار قیمت دارد اما فقط با 16 گیگابایت رم همراه است. با این حال ، بر خلاف T30 فوق ، که حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم دارد ، می توان ML110 را به یک رم بسیار خوب 192 گیگابایتی DDR4 گسترش داد.

این دستگاه با یک پردازنده Xeon Silver 4108 Octa-core (8 Core) حمل می کند ، که باعث می شود آن را به ویژه در پشتیبانی از چندین ماشین مجازی مناسب کنید.

ما همچنین دوست داریم که این دستگاه حداکثر هشت درایو با اندازه کامل را پشتیبانی کند ، هرچند که بدون هیچ گونه درایو نیز حمل می شود. در اصل ، این دستگاهی است که فرصت توسعه قابل توجهی دارد که می توانید بنا به نیاز خود بسازید.

این قطعاً دستگاهی است که به عنوان یک میزبان مجازی سازی با فلز لخت برای ادارات و سازمان های کوچکتر و دارای فضای رشد ایده آل باشد. به گفته شما ، شما نیاز به خرج کردن فراتر از قیمت ذکر شده خواهید داشت ، زیرا RAM ، استوریج و سیستم عامل را به سرور لخت اضافه خواهید کرد.

سرویس دهندگان RACK-MOUNT
thinkystem.jpg
Lenovo ThinkSystem SR570 Xeon Silver 6130

پشتیبانی از رم حداکثر 512 گیگابایت
پردازنده قدرتمند 12 هسته ای Xeon
ایده آل برای مجازی سازی دسکتاپ
همچنین برای ادغام سرور مجازی ایده آل است
باید سیستم عامل خود را اضافه کنید
خط SR570 Lenovo از سطح نسبتاً کم تا بسیار قدرتمند متغیر است. الگویی که ما انتخاب کردیم از نظر قدرت و قابلیت گسترش برای مشاغل کوچک و بخش های متوسط ​​از نظر خیلی شیرین است.

این کار با یک پردازنده قدرتمند 12 هسته ای Xeon Silver آغاز می شود. پردازنده های Xeon از طریق پلاتین از برنز رتبه بندی می شوند و نقره را تقریباً در ابتدای منحنی عملکرد قرار می دهند.

همچنین: نتایج Q2 AMD شتاب سال 2018 را در سرورها ، گرافیک ها ، رایانه های شخصی نشان می دهد

نکته مهم ، تعادل هسته های RAM است. همانطور که پیکربندی شده است ، این دستگاه 2.566 دلاری با رم 32 گیگابایتی قابل حمل است ، اما قابل ارتقا به 512 گیگابایت است. این ایده آل برای یک دفتر پر از کارگران رومیزی مجازی است ، مادامی که آنها کارهای گرافیکی با کارایی بالا یا ویرایش فیلم را انجام ندهند.

SuperMicro SuperServer 2028TP-DTTR

پشتیبانی از رم حداکثر 2 ترابایت
پشتیبانی از دو پردازنده 22 هسته ای Xeon
سرور قدرتمند آسمان محدود
عالی برای دسک تاپ های مجازی با حجم کار مرتبط با گرافیک
ایده آل برای حجم کار بزرگ پایگاه داده است
کاملاً مجهز ، گران است
باید سیستم عامل خود را اضافه کنید
این دستگاه barebones که با 2،621 دلار ذکر شده است می تواند به یک هیولای مطلق تبدیل شود. باید پردازنده ، حافظه و ذخیره سازی خود را اضافه کنید. اما ، وای! ببینید چقدر می توانید اضافه کنید.

این در اصل دو سرور در یک فریم است. این سیستم دارای دو گره پردازشی با قابلیت اتصال داغ است که هر کدام از یک پردازنده خانوادگی Intel Xeon E5-2600 پشتیبانی می کنند که می تواند شما را از 8 تا 22 هسته ، حداکثر رم 2TB ECC 3DS LRDIMM و دو پورت اترنت دو گیگابایتی ببرد. همچنین دارای منبع تغذیه دوگانه و افزایشی است.

هر گره از هشت درایو قابل تعویض گرم پشتیبانی می کند ، بنابراین در این جعبه 2U به دنبال 16 خلیج درایو هستید. اگر واقعاً علاقه مند به افزایش این کار هستید ، می توانید در شانزده درایو Seagate IronWolf یا WD Gold شانزدهم سقوط کنید. البته ، این شما را در جایی بین 6،400 و 7500 دلار قرار می دهد ، اما شما می خواهید با 192 ترابایت ذخیره سازی خنثی شوید (منهای کمی برای افزونگی و تصحیح خطا).

شکی نیست که اگر این جعبه را به طور کامل مجهز کرده باشید ، به خوبی از 10،000 دلار به سمت شمال حرکت می کنید. اما اگر به دنبال یک خرید سرور واحد هستید که تمام توقف ها را از بین ببرد ، ممکن است این مکان مناسب برای جستجو باشد.

از RACK نترسید
قفسه سرور قابل حمل StarTech

اجازه ندهید که عامل شکل rackmount شما را بترساند. فایده rackmount این است که شما می توانید مقدار زیادی از توان محاسباتی را در یک فضای بسیار کوچک ترکیب کنید.

در حالی که قفسه های سرورهای سنتی به طور کلی اندازه یخچال آشپزخانه هستند ، این سرور قابل حمل StarTech Rack از نظر اندازه کوچکتر یخچال است.

با قیمت کمتر از 300 دلار ، می توانید به کلیه تجهیزات دنده ای رکاب در یک فاکتور فرم مناسب دسترسی داشته باشید که تقریباً در هر مکانی از دفتر شما قرار دارد.

accessories.jpg
لوازم جانبی RACK
یکی از اعتراضاتی که من اغلب در مورد قفسه ها می شنوم این است که در حالی که آنها اجازه می دهند فضای بسط پیدا کنند ، اما اغلب آنها خالی به نظر می رسند ، به خصوص اگر فقط یک سرور در قفسه نصب شود.

نگران نباشید پاداوو جوان ، زیرا راه حل های بسیاری وجود دارد. موارد مورد علاقه من اضافه کردن زیر شلواری ، مانیتور کشویی و صفحه کلید (مانند نمونه نمایش داده شده در اینجا) ، نوارهای برق و حتی فاصله های خالی برای بسته شدن قسمت جلویی و ایجاد زیبایی و تمیز بودن آن است.

خدمات میکرو
سرور HPE ProLiant MicroServer Gen10 Ultra Micro Tower

سرور اساسی ارزان قیمت
رم زیادی نیست ، پردازنده نسبتاً ضعیف
دارای چهار عدد درایو تعویض گرم در یک بسته کوچک
مناسب برای برنامه های ساده در منزل ، سرویس ایمیل ، FTP
برای هر چیزی با بار پردازنده سنگین خوب نیست
باید سیستم عامل خود را اضافه کنید
یکی از جعبه های سرور کوچک مورد علاقه من این مکعب کوچک شیرین است. منظور از حجم کار سنگین نیست ، اما اگر شما از یک دفتر کوچک پشتیبانی می کنید و می خواهید ایمیل مشترک داشته باشید یا میزبان ویکی داخلی یا سیستم CRM باشید ، مطمئناً یک برد است.

همچنین در صورت نیاز به یک دستگاه کوچک برای انجام یک کار دقیق ، جدا از سایر سخت افزارهایتان ، ایده آل است. از آنجا که دارای چهار خلیج قابل تعویض درایو (اما هیچ درایو) نیست ، NAS را در مقیاس کوچک بسیار خوب نیز ایجاد می کند.

همانطور که ذکر شد ، قیمت آن با 403.65 دلار با 8 گیگابایت رم نسبتاً کم مصرف است. این قطعاً پردازنده Intel Xeon را اجرا نمی کند ، اما پس از آن دوباره ، آن هم مبتنی بر پردازنده Atomic Atom نیست. پردازنده AMD Opteron X3216 پردازنده دو هسته ای 1.6 گیگاهرتزی دارد. هیچ معیاری به دست نمی آید ، اما انجام بسیاری از کارهای کوچک سرور کافی است. در اینجا نیز باید سیستم عامل خود را اضافه کنید.

intel-nuc.jpg
کیت کامپیوتر کوچک اینتل NUC NUC7i7BNH

سیستم ریز و برهنه با اسب بخار زیاد
پشتیبانی از رم 32 گیگابایتی
می تواند یک سرور داخلی برنامه زیبا ایجاد کند
برای سرور فایل مناسب نیست مگر اینکه تعداد کمی فایل داشته باشید
باید سیستم عامل خود را اضافه کنید
Intel NUC یکی از ماشینهای مورد علاقه من است و به یک سرور هدفمند ایده آل تبدیل می شود. اگر می خواهید برای انجام یک کار خاص ، سرور را در شبکه خود قرار دهید یا یک قطعه خاص از نرم افزار سرور را اجرا کنید ، NUC انتخاب خوبی است.

من خصوصاً مدل NUC7i7BNH را دوست دارم ، زیرا یک پردازنده i7 را اجرا می کند و می تواند حداکثر 32 گیگابایت رم را در یک جعبه به اندازه یک دستگاه پنیر متوسط ​​پشتیبانی کند. شما باید RAM و SSD خود را اضافه کنید ، اما با درگاه گیگابیت اترنت گنجانده شده ، می توانید یک سرعتی سریع کمی داشته باشید که با قیمتی بسیار مناسب در شبکه شما اجرا شود. این مدل ، بدون رم و ذخیره سازی ، 443 دلار است.

سوپر-ناس
درک این نکته حائز اهمیت است که در حالیکه این ماشین ها وسایل ذخیره سازی بسیار توانمندی هستند ، اما فاقد قدرت پردازش و حافظه شدید ماشینهای رک و برج هستند که در بالا مورد توجه آنها قرار گرفته ایم. در حالی که آنها می توانند ماشین های مجازی را اجرا کرده و برنامه های کاربردی را ارائه دهند ، آنها به حدی می رسند که سرورهای قدرت محاسبات اختصاصی از بین بروند.

همچنین: سرتاسر تجارت جهانی سرور در Q1 2018 افزایش یافته است

از طرف دیگر ، برخلاف سایر جعبه های برجسته در این مقاله ، این دستگاه های NAS لوازم خانگی هستند. آنها از قبل نرم افزار سروری با کاربری ساده ای نصب شده اند. در حالی که می توانید پیکربندی را سفارشی کنید ، تمام کارهایی که انجام می شود ، چند کلیک برای به روزرسانی و راه اندازی این ماشین ها است.

syhology.jpg
مترجم 1817+

دارای رتبه برتر NAS با کاربردهای زیادی
رابط مدیریت استثنایی قبلاً نصب شده است
راه حل کلید کلید که تنظیم آن آسان است
عالی برای ارائه پرونده
از مجازی سازی رومیزی انتظار زیادی ندارید
این محصول 949 دلاری سرور برتر رتبه ما در ضربات اخیر محصول جنگ های NAS بود. سه عامل اصلی وجود دارد که این دستگاه را برای برنده شدن فراهم آورده است: محیط استثنایی مدیریت کاربر ، نتایج تست RAID محکم و کم هزینه بودن در هر هزینه. این قطعاً دستگاهی است که در مقایسه با رقابت ، هزینه زیادی دریافت می کنید و هزینه کمتری نیز پرداخت می کنید.

این محصول در طبقه بندی NAS (ذخیره سازی متصل به شبکه) قرار می گیرد ، زیرا در درجه اول و مهمترین آن ، یک وسیله ذخیره سازی است. با این حال ، این در حال اجراست DiskStation Manager ، یک سیستم اختصاصی Synology است که طیف گسترده ای از برنامه های افزودنی را شامل می شود ، از نرم افزارهای سنتی سرور مانند نامه ، ویکی و FTP گرفته تا برنامه هایی مانند ERP و CRM.

iosafe.jpg
ioSafe 1517

گران ، اما آتش سوزی و ضد آب
همان UI بزرگ به عنوان Synology
همچنین یک راه حل کلید نوبت
عالی برای سرویس دهی به پرونده ها ، برنامه های سرور اساسی
از این امر انتظار مجازی سازی دسکتاپ را نداشته باشید
ioSafe 1517 مدل بعدی از ioSafe 1515 با عملکرد برتر است که ما سال گذشته بررسی کردیم. تفاوت این است که مدل سال گذشته یک پردازنده Intel Atom را ورزش کرده است در حالی که مدل امسال دارای تراشه ARM است.

1،750 دلاری ioSafe از جعبه Synology به طور قابل توجهی گرانتر است ، حتی اگر همان نرم افزار DiskStation Manager و ورزش را اجرا کند ، تنها پنج خزانه ذخیره سازی ، به جای هشت.

دلیل این امر است که ioSafe در برابر آتش و سیل زره پوش است. دلیل اصلی برای خرید این دستگاه در مقایسه با سایر لیست های ما این است که در اصل یک صندوق امانات کامل است که شامل داده ها و درایوهای سخت شماست. اگر به این نوع محافظت نگران هستید و مایل به پرداخت هزینه اضافی برای آن هستید ، ioSafe تقریباً تنها شرط ایمن شماست.

Qnap TVS-951X

بیشتر برنامه های هر NAS که آزمایش کردیم
خلیج های ترکیبی به معنای ترکیبی از ریسمان های چرخشی و SSD ها بود
سیستم عامل جامد ، از پیش نصب شده و رابط کاربری
عالی برای ارائه خدمات رسانه ای
به معنای مجازی سازی یا ادغام سرور نیست
ممکن است بر اساس آزمایش ما با پرونده های مک مشکل داشته باشید
ما از Qnap TVS-473 که سال گذشته آزمایش کرده بودیم بسیار تحت تأثیر قرار گرفتیم. این چند امتیاز از دست داد زیرا در انتقال برخی از پرونده های مک با مشکل مواجه بود ، اما در غیر این صورت یک اجرای عالی بود. Qnap یک رابط کاربری مبتنی بر وب محکم و دارای بیشترین کاربردهای هر یک از تجهیزات NAS که آزمایش کرده بودیم.

849 دلار Qnap TVS-951X عملکرد سال گذشته را می گیرد و آن را تقویت می کند. ما به خصوص از فاکتور شکل هیبریدی که قادر به ایجاد نه خلیج در فضا است که به طور عادی فقط از پنج پشتیبانی می کند ، مورد علاقه ما هستیم. روشی که Qnap این کار را انجام می دهد با اختصاص برخی از خلیج ها برای درایوهای فاکتور کوچکتر با هدف خاص SSD های بسیار سریع تر است.

این ساختار ترکیبی امکان ذخیره سازی را با داشتن داده های فعالتر و داغ تر در SSD ها و داده های سردتر واقع در پلاکرهای چرخشی فراهم می کند. همه این موارد را با یک درگاه اترنت 10 گیگابیتی کشتی از کارخانه ترکیب کنید و دستگاه های جدی در ساخت شبکه داشته باشید.

Drobo 5N2

بازیابی برتر RAID در تست ما
سیستم تنظیم آن را فراموش کرده و فراموش کنید
تنظیم بسیار آسان است
عالی برای ارائه پرونده
برای هر چیز دیگری عالی نیست
تعداد کمی برنامه
وقتی صحبت از بازیابی و بازسازی RAID می شود ، هیچ چیزی که آزمایش کردیم Drobo نیست. این دستگاه تقریباً ساده است همانطور که می توانید لوازم ذخیره سازی آن را فراموش کرده و فراموش کنید.

بیایید در اینجا واضح باشیم. در حالی که Drobo برخی از برنامه ها را دارد ، اما واقعاً ارزش صحبت کردن درباره آنها را ندارند. اگر می خواهید یک NAS به دلیل اینکه می خواهید چیز دیگری به غیر از اشتراک گذاری فایل را اجرا کنید ، دستگاهی غیر از Drobo را می خواهید. Drobo همچنین امتیازات خود را از دست داد زیرا کنسول مدیریتی مبتنی بر وب را ارائه نمی دهد. در عوض شما باید یک برنامه Windows یا Mac نصب کنید (اصلاً پشتیبانی لینوکس وجود ندارد).

همچنین: اینتل از DIMM های مداوم Optane DC رونمایی می کند: “این یک کلاس جدید از ذخیره سازی است”

به گفته این ، برای عملکرد بسیار ساده RAID ، با شاخص های وضعیتی کاملاً واضح و در مورد عملیاتی آسان که ممکن است هر RAID داشته باشد ، Drobo 5N2 499 دلار برنده است.

ماشین های تازه سازی شده
بحث در مورد سرورهای SMB بدون بحث در مورد فرصت موجود در وانت سرورهای مرمت شده نسل قبلی کامل نخواهد بود. بسیاری از شرکتها در حال ادغام سرورها ، چرخه های به روزرسانی بوده اند و در نتیجه ، آنها سرورهای بسیار قدرتمند و گران قیمت را از بین برده اند و یا می فروشند.

از آنجا که تعداد بسیاری از ماشین های قدیمی موجود است ، می توانید ماشین های فوق العاده قدرتمندی را برای قیمت معامله کنید. البته باید مشخصات بار کاری خود را بدانید. اگر به قدرت پردازش مطلق نیاز دارید ، احتمالاً شما یکی از این ماشین های قدیمی را نمی خواهید. اما اگر سخت افزار جامد را با قیمت پایین می خواهید و می خواهید برخی وسایل نقلیه اطراف را انجام دهید ، ممکن است خودتان را در حال چرخیدن یک ماشین قدرتمند با قیمت بسیار پایین ببینید.

مثال: DELL PowerEdge R710

دستگاه های قدیمی تر عالی برای ایمیل اصلی ، خدمات FTP
بسیار مناسب برای سرویس پرونده بستگی به نیازهای ذخیره سازی دارد
عالی برای پس انداز کردن پول
ایده آل برای برنامه های وب داخلی با حافظه زیادی و بارهای قابل پیش بینی است
بسیار جالب نیست که این ماشین خاص تا زمانی که این مقاله را می خوانید در دسترس باشد. با این حال ، این نشان دهنده آنچه در بازار عظیم سرورهای مرمت شده موجود است.

همچنین: Dell Technologies هدف قرار دادن مرکز داده های مدولار در هوش مصنوعی ، یادگیری ماشین است

دستگاهی که من به آن پیوند می دهم 399 دلار است و برای این کار شما دو چهار هسته ای Xeon چهار هسته ای ES540 در سال 2012 بدست می آورید (تقریباً نیمی از عملکرد Xeons که با محصولات تولید شده در حال حاضر مورد توجه قرار گرفته است). همچنین شش خلیج دریافت می کنید که هرکدام دارای یک درایو 1 ترابایت است. برد بزرگ در اینجا 72 گیگابایت رم است.

رایانه های شخصی قبل از ساخت و سازهای سنتی
سالهاست که بسیاری از مشاغل کوچک از رایانه های شخصی برج سنتی به عنوان سرور استفاده می کنند. در حالی که آنها با افزونگی و استحکام اغلب با سرورهای مرتبط ساخته نشده اند ، اما نسبتاً در دسترس هستند. با این حال ، بیشتر مصرف کنندگان غیر بازی برای اتصال و برقراری ارتباط به دستگاه های تلفن همراه ، بخش عمده ای از رایانه های شخصی ساخته شده با کارایی بالا به طور کلی رایانه های شخصی بازی هستند.

این بدان معنی است که آن رایانه های شخصی از پیش ساخته شده با توان کافی برای عملیات سرور پر از کارتهای گرافیکی گران قیمت بالا هستند که عموماً برای سرورها غیر ضروری هستند (مگر اینکه شما در حال انجام معدن cryptocurrency باشید).

همانطور که از نمونه های زیر می بینید ، رایانه های شخصی از پیش ساخته شده با رم 32-64 گیگابایتی و بسیار سریع ، پردازنده های اورکلاک بسیار پر هزینه هستند. بیایید به دو مثال بپردازیم.

رایانه های Adamant

مثال اول ما یك دستگاه خنك كننده مایع است كه دارای یك پردازنده 4.2 گیگاهرتز (احتمالاً بیش از حد ساعت) i7-7700K ، رم 64 گیگابایتی DDR4 ، هارد 5TB و 500 گیگابایت SSD است كه به عنوان درایو بوت عمل می كند.

از آنجا که این دستگاه همچنین دارای کارت گرافیک GTX 1080 Ti و همچنین ویژگی های مختلف رنگ RGB غیر ضروری برای سرور است ، شما به دنبال یک ماشین 3،229 دلاری می گردید.

این مطمئناً به عنوان سرور خدمت می کند ، اما شما هزینه بیشتری را نسبت به آنچه نیاز دارید هزینه می کنید.

رایانه بازی CyberpowerPC Gamer Supreme SLC8820CPG

cyberowerpc.jpg
این مثال همچنین با مایع خنک شده است. این پردازنده دارای پردازنده کمی بهتر ، i7-8700K است اما فقط رم 32 گیگابایتی دارد. در این پیکربندی ، یک هارد 3TB ، یک SSD 480 GB و یک کارت گرافیک با کیفیت بالا دریافت می کنید. 2،059 دلار قیمت دارد اما به همین دلیل چند چراغ رنگی شفاف دریافت می کنید.

می بینید که در حالی که این ماشین ها ممکن است برای یک گیمر ایده آل باشند ، اما از نظر ذخیره سازی نسبتاً سبک هستند و از نظر وزنی سنگین هستند. اگر می خواهید یک سرور مشاغل کوچک را تجهیز کنید ، فرمولی نیست که باید به دنبال آن باشید.

خودتان را بسازید
من به تازگی یک مقاله و ویدئو را انجام داده ام که در مورد این مسئله که چرا با توجه به بلوغ ، قیمت / عملکرد و کیفیت کلی جعبه های لوازم برقی NAS ، می خواهم یک NAS را خریداری کنم و نه یک نمونه بسازم. من در نظرات مقاله و به خصوص در فیلم یوتیوب بازپرداخت کردم. بسیاری از خوانندگان و بینندگان به شدت اعتقاد دارند که ساختن راه پیشرفت است.

در گذشته ، من بسیاری از سرورهای خود را ساخته ام. حتی امروز ، اگر من یک سرور محاسبات یا مجازی سازی می ساختم ، قطعاً خودم را می ساختم. با ساختن خود می توانید ترکیب کاملاً صحیحی از ویژگی ها و منابع را پیدا کنید ، برای هزینه مورد نیاز خود هزینه کنید و از هزینه کردن روی ویژگی های غیرضروری خودداری کنید. به عنوان مثال ، بیشتر سرورها به کارتهای گرافیکی گران قیمت نیاز ندارند ، بنابراین می توانید از این هزینه ها دوری کنید.

همچنین: گرمای بیش از حد این مرکز داده به گرم کردن هزاران خانه کمک خواهد کرد

در حالی که تعداد نامحدود گزینه ها و گزینه هایی برای ساختن سرورهای خود وجود دارد ، همه آنها حول انتخاب مادربرد شما می چرخند. برای کمک به الهام بخشیدن شما ، دو مادربرد چشمگیر را انتخاب کرده ام که می توانند ایده ای درباره آنچه ممکن است به شما ارائه دهند.

asus-mother.jpg
مادربرد سرور Asus Z11PA-D8

مادربرد سرور Kickin با تمام ثابت ها
قابل ارتقا تا 2 ترابایت رم
پشتیبانی از 16 درایو SATA
از سوکت های دوتایی اینتل LGA3647 پشتیبانی می کند
بسته به نحوه ساخت آن ، برای دسک تاپ های مجازی و بارهای کاری سنتی سرور مناسب است
عالی نیست اگر می خواهید پول خود را پس انداز کنید یا از ساخت و ساز خود ناراحت هستید
ساخت یک سرور سطح بالا در اطراف این هزینه زیادی دارد

اگر می خواهید سرور پر کارایی خود را بسازید ، این Mobo مکانی مشخص برای شروع است. با داشتن دو پریز Intel LGA3647 ، می توانید سرور خود را با پردازنده های Xeon با کارایی بالا تغذیه کنید.

این برد دارای 8 رم DIMM است که امکان پشتیبانی از حداکثر 2 ترابایت رم در تنظیمات مختلف از جمله حافظه تصحیح خطا ECC را فراهم می آورد. همچنین امکان استفاده از SSD های دوگانه M.2 SATA برای عملکرد سیستم عامل سرور بسیار پر سرعت دارد.

می توانید 16 پورت SATA را به پشتیبانی پشتیبانی خود اضافه کنید ، می توانید سرور خود را با همان تعداد درایو که نیاز دارید پر کنید. در حالی که این صفحه پشتیبانی 10 گیگابایت اترنت را ارائه نمی دهد ، چهار پورت 1 گیگابایتی اینتل اترنت LAN را ارائه می دهد ، که باید برای بیشتر نیازها کار کند. با توجه به اسلاتهای توسعه PCI-E x16 و x8 ، همیشه می توانید کارت 10 گیگابایتی خود را بعداً اضافه کنید.

این یک هیئت مدیره ارزان نیست این به تنهایی 465 دلار است ، و شما باید چیزهای دیگر در اطراف آن ، از جمله پردازنده های خود ، RAM ، حافظه ذخیره سازی ، کیس و قدرت را اضافه کنید. با این حال ، اگر می خواهید پایه و اساس سرور حماسه برپا شود ، مطمئناً این نقطه شروع خوبی است.

gigbyte.jpg
گیگابایت GA-AB350M-DS3H

مادربرد بسیار کم هزینه با پتانسیل
می تواند از پردازنده های ارزان قیمت AMD پشتیبانی کند
پشتیبانی از ساختن یک دستگاه قدرتمند ارزان قیمت
برای استفاده از دسکتاپ مجازی فوق العاده نیست
بهترین نقش برای سرورهای سنتی
یکی از مزایای ساخت سرور خود این است که می توانید مسیر بودجه را طی کنید اما با قدرت قابل توجهی. این مادربرد AM4 تنها 65 دلار است اما به جای اینکه یک تخته Intel باشد ، برای چیپست AMD Ryzen طراحی شده است.

اگر این مورد را با یک پردازنده ارزان قیمت Ryzen 3 2200G جفت کنید ، هنوز هم می توانید عملکرد بسیار زیادی داشته باشید ، با هزینه بسیار کمی. نکته جالب این است که اگر بعداً بخواهید عملکرد خود را ارتقا دهید ، می توانید Ryzen 3 را برای Ryzen 7 جابجا کنید ، که هنوز از همان Mobo استفاده می کند ، و عملکرد بسیار خوبی را مشاهده می کنید.

همچنین: آیا می خواهید از سرورهای مورد استفاده خود سود ببرید؟ اورکلاک ایده ای دارد

این سیستم کم هزینه هنوز حداکثر 64 گیگابایت رم DDR4 را پشتیبانی می کند ، دارای اسلات هایی برای درایوهای حالت جامد M.2 NVMe و همچنین درایوهای سنتی SATA است.

چی کار می خوای بکنی؟
بنابراین اکنون که وسعت انتخاب ها را مشاهده کردید ، چه نوع سرور را برای راه اندازی انتخاب می کنید؟ آیا قصد دارید با یک جعبه از پیش ساخته شده ، سیستم عامل خود اضافه کنید ، تمام برنامه های خود را پیکربندی کنید و یک جانور قدرتمند بسازید؟ یا شما یک دستگاه NAS خریداری می کنید ، به سراغ راه اندازی آسان بروید و یک دسته از پرونده ها را سرو کنید؟ یا آیا شما ماشین خود را از مادربرد ساخته خواهید کرد ، هر یک از اجزای منفرد را با احتیاط زیاد انتخاب و انتخاب می کنید؟

در نهایت ، این به عهده شماست. اما مهم نیست که در چه مسیری طی می کنید ، حتماً در نظرات زیر به ما اطلاع دهید.