سرورهای اچ پی

سرورهای اچ پی

در این پست قصد داریم به بررسی کامل سرورهای اچ پی بپردازیم.

سرور اچ پی چیست؟

به طور کلی سرورها کامپیوترهای همیشه روشن و در دسترسی هستند که سایر کامپیوترهای موجود در شبکه به آن متصل شده و از آن فرمان می گیرند. آنها از ترکیب سخت افزار و سیستم عامل مانند رم، فضای ذخیره سازی ، پردازنده و … تشکیل شده اند. از طرفی می توان گفت این تجهیزات از هارد، رم و  cpu و پاورهای قدرتمند تشکیل شده اند.

امروزه با رشد روز افزون دنیای تکنولوژی، نیاز شرکت ها و سازمان ها به استفاده از دنیای شبکه افزایش یافته، که این امر خرید تجهیزات شبکه را به امری ضروری تبدیل کرده است. انتخاب سرور مناسب می تواند بر روی روند رشد کسب و کار تأثیر بگذارد. زیرا خرید سرور خوب حتی می تواند نحوه فعالیت مشاغل کوچک را تغییر داده و به رشد آنان کمک نماید.

سرورها در انواع مختلف، توسط شرکت های بزرگ تجهیزات شبکه تولید و در بازار موجود می باشند. اما در این میان، سرورهای HP از محبوبیت ویژه ای در میان کاربران برخوردار است. ما در این مقاله سعی داریم تا درباره سرورهای اچ پی به طور کامل توضیح داده و شما را با این سرورهای قدرتمند آشنا نماییم.

سرور اچ پی و انواع آن:

سرور HP به عنوان پر طرفدارترین سرور در جهان به شمار می رود. شاید دلیل این محبوبیت این است که این سرورها چه در مقیاس بزرگ و چه در مقیاس کوچک می توانند اکثر نیازهای کاربران را برآورده سازند. از مشخصات سرور HP این است که با انتخاب درست سرور می توانید به عملکرد بالا، افزایش میزان دسترسی ، قابلیت توسعه و مدیریت آسان دست یابید.

البته لازم به ذکر است این کمپانی دارای محصولاتی نظیر سرور، سوئیچ، روتر، رک و استوریج بوده که سرور جزء پرفروش ترین محصولات این شرکت می باشد. سروراچ پی به همراه مجموعه ای از تجهیزات و نرم افزارهای مختلف بوده که برای مدیریت، ذخیره سازی اطلاعات و سایر قابلیت های مورد نیاز سازمان ها و سایرمحیط های کاری استفاده می شوند.

از جمله ویژگی های سرور اچ پی شامل :

ـ طراحی منحصر به فرد:

این سرورهای اچ پی طوری طراحی می شوند که حداکثر کارایی و اطمینان را برای جلوگیری از down  شدن ارائه نمایند.

ـ منطبق بر نیازهای کاربران:

این کمپانی همواره نیازهای کاربران خود را بررسی کرده و متناسب با نیاز آنان و پیشرفت های تکنولوژی محصولات جدیدی را عرضه می نماید.

ـ قابلیت تست:

کلیه سرورها و تجهیزات جانبی آن توسط کاربران قابل آزمایش می باشند. این کار به منظور بررسی خطاها و اختلالات احتمالی می باشد.

ـ مدیریت آسان:

تکنولوژی ILO راهی برای پیکربندی (configuration)، نگهداری، نصب و راه اندازی است. این قابلیت باعث کاهش هزینه ها برای اپراتور در مقایسه با دیگر سرورها می شود. همچنین این به روز رسانی هوشمند، عملیات پیچیده فرم ور و نرم افزارهای نگهداری را آسانتر می کند.

هنگام خرید سرور HP با انواع مختلفی از آنها رو به رو خواهیم شد که متناسب با نیاز شرکت، می بایست نوع مناسب را انتخاب نماییم.

این سرورها به چهار دسته تقسیم می شوند:

1ـ سرورهای BL:

سرورهای (BL (Blade برای شرکت ها و سازمان هایی با مقیاس بزرگ تا متوسط مناسب بوده و به دلیل ویژگی هایی نظیر مدیریت آسان و قابلیت انعطاف بالا موجب کاهش هزینه ها و از طرفی کیفیت بالای عملکرد خواهد شد. این سرورها به صورت تیغه ای (عمودی) در رک جای می گیرند که این امر سبب می شود تا تعداد بیشتری سرور درون رک جای گیرد.

2ـ سرورهای DL:

سرورهای DL به عنوان پر فروش ترین در ایران به شمار رفته و جهت استفاده درون رک قرار می گیرند. از قابلیت های این سرورها قابلیت انعطاف و مدیریت پذیری بالا می باشد. این سرورها به صورت افقی درون رک جای می گیرند. از جمله سرورهای سری DL می توان به مدلهای سری DL700، DL500 ، DL300 ، DL100 و DL900 اشاره نمود. لازم به ذکر است که سرورهای DL360  و DL380  ازجمله سرورهای شناخته شده در ایران می باشند که هر کدام از آنها به مدل های مختلفی تقسیم می شوند که شامل:

ـ مشخصات سرور اچ پی مدل DL380 G10:

سرور اچ‌ پی مدل DL380 Gen10 یکی از معروف‌ترین و برترین سرورهای شرکت HP است که از تکنولوژی جدید بهره برده و از حافظه‌ی پایدار پشتیبانی می‌کند. حافظه های NVDIMM ساخت شرکت HP برای سرورهای سری ProLiant بهینه شده اند و مورد استفاده قرار می گیرند . این سرور برای پایگاه داده و کارهای تحلیلی بسیار قوی مناسب می‌باشد. همچنین از 24 ماژول HPE DDR4  تا 128 گیگابایت حافظه DDR4 LRDIMM در تمامی 24 اسلات خود پشتیبانی می‌کند، به همین علت قابلیت پشتیبانی از حافظه‌ی رم 3TB  را دارا می باشد.

قیمت سرور HP DL380 G10

ـ مشخصات سرور اچ پی مدل DL380 G9:

سرور اچ ‌پی مدل DL380 G9 یکی از معروف ‌ترین و برترین سرورهای شرکت HP است که از لحاظ برتری این دستگاه کمپانی  آن را دیتا سنتر استاندارد می نامد. دو پردازنده خانواده اینتل  E5-2600 v4 یا E5-2600 v3 می تواند بر روی DL380 Gen9 نصب شوند. همچنین پردازنده اینتل Xeon E5-2600 v4 افزایش عملکرد 23 درصدی را نسبت به پردازنده های E5-2600 V3 را ارائه می‌دهد.

 

ـ مشخصات سرور اچ پی مدل DL380 G8:

این سرورها برای شرکت ها و سازمان هایی کوچکی که دارای نیازهای متعددی هستند مناسب می باشند. از جمله ویژگی های این سرورها افزایش عملکرد با افزایش تعداد هسته پردازنده ، ظرفیت حافظه و ظرفیت ذخیره سازی داخلی، بهبود قابلیت مدیریت با تکنولوژی نسل بعدی HP Smart Array، بهبود کارایی در محفظه فن، بافر، و راه های افزایشPCIe ها و غیره می باشند.

ـ مشخصات سرور اچ پی مدل DL380 G7:

سرور اچ پی مدل DL380 G7 یکی از بهترین نوع سرورهای2U  نسل هفتم می‌باشد که از مهم‌ترین ویژگی های آن امکان اضافه کردن ویژگی‌ها ، الویت بندی و همچنین ترکیب آن ها براساس انعطاف پذیری، مدیریت و نظارت بر پاور است. یکی از ویژگی‌های این سرور، کنترل از راه دور آن (ILO)است.

ـ مشخصات سرور اچ پی مدل DL360 G10:

سرور HP DL360 G10  از تکنولوژی استاندارد صنعتی پشتیبانی می کند که از پردازنده Intel Xeon Scalable با 28 هسته، G SAS12  و حافظه هوشمند DDR4 با سرعت MT/s 2933 و ظرفیت  TB 3.0 بهره می برد. این سرور از پردازنده مقیاس پذیر  Intel Xeon پشتیبانی می کند که تا 60٪ افزایش عملکرد و افزایش 27 درصدی در هسته ها همراه با  پشتیبانی از  حافظه هوشمند MT/s 2933 HPE DDR4  تا 3.0TB با افزایش عملکرد تا 82٪ و همچنین امنیت، چابکی و انعطاف پذیری را ارائه می دهد.

ـ مشخصات سرور اچ پی مدل DL360 G9:

سرور اچ پی مدل DL360 G9 یک مرکزداده با امکانات زیاد و عملکرد بالا می‌باشد که با اطمینان برای مجازی سازی ، پایگاه داده و غیره استفاده می‌شود. دارای یک شاسی1U  با دو پردازنده می‌باشد که ترکیبی از کارایی بالا، مصرف انرژی کم، افزایش زمان بقا و افزایش قدرت عملکرد را ارائه می دهد.

ـ مشخصات سرور اچ پی مدل DL360 G8:

 

سرور HP DL360 G8  با عملکرد پیشرو در صنعت، بهره وری، ظرفیت و قابلیت اطمینان در یک فضای 1U ارائه شده است. این سرور در کلاس Enterprise برای تطابق با نیازهای متنوع در آینده طراحی شده که برای محاسبات و انجام کارها با اشغال یک یونیت در رک انجام می‌شود به همین بدلیل مناسب برای کاربرانی است که به سرورهای تک یونیت نیاز دارند.

ـ مشخصات سرور اچ پی مدل DL360 G7:

 

سرور اچ پی مدل  DL360 G7، از جمله سرورهایی با قابلیت زیاد می باشد. این سرور از دو پردازنده، هجده اسلات DIMM و قابلیت ذخیره سازی تا حداکثر 9.6TB پشتیبانی می کند. دارای حداکثر دو پردازنده Intel Xeon 5500 یا Xeon 5600 سری چهار یا شش هسته می باشند. همچنین از ماژول های حافظه DDR3 نیز پشتیبانی می کنند.

قیمت سرور HP DL360 G7

3ـ سرورهای ML:

سرورهای ML انعطاف پذیر و قابل ارتقاء بوده و برای سازمان ها و شرکت هایی که دارای شعب مختلفی هستند مناسب می باشند. این سرورها نسبت به سرورهای BL و ML هیچ کمبودی ندارند. مزیت آنها نسبت به این سرورها این است که جهت نصب به رک نیازی ندارند. البته در صورت تمایل می توانید آنها را در رک جای دهید. از جمله این سرورهای ML می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ـ سرور اچ پی مدل  ML110 Gen9:

 

سرور اچ پی مدل ML110 Gen9 یک سرور مقرون به صرفه و single socket tower است که عملکرد، توسعه و رشد بهتری نسبت به مدل های قبلی 1P single-socket tower  دارد. سرور HPE ProLiant ML110 Gen9 برای پاسخ به کسب و کارهای کوچک و متوسط (small and midsized businesses) طراحی شده است. همچنین می توان گفت این سرورها عملکرد خوبی را نسبت به قیمت خود ارائه می نمایند.

قیمت سرور اچ پی مدل ML110 Gen9

ـ سرور اچ پی مدل ML30 Gen9:

 

سرور اچ پی مدل ML30 Gen9 یک سرور single-socket tower مقرون به صرفه است که دارای عملکردی خوبی برای مشاغل کوچک و دفاتر از راه دور می باشد. به عبارتی اگر شعبات شما به سروری نیاز دارد که نیازهای در حال تغییر کسب و کار شما فراهم کند، این سرور مناسب می باشد.

رشد و تکامل می تواند یک چالش برای مشاغل کوچک باشد، اما HPE ProLiant ML30 Gen9 سروری است که در هر شرایطی به کار خود ادامه می دهد. با شروع مدل هایی با قیمت پایین، هزینه آن نیز مقرون به صرفه است. مدل های پایه با پردازنده 3GHz Xeon E3-1220 v5 و 4 گیگابایت رم عرضه می شوند.

قیمت سرور اچ پی مدل ML30 Gen9

ـ سرور اچ پی ML350p Generation:

سرور اچ پی ML350p Generation8 محصولی از شرکت HP که ارائه دهنده ی بزرگترین سرورهای 2P ،که یک شاسی قدرتمند دارند و ترکیبی از ظرفیت ذخیره سازی بالا، پشتیبانی از پردازشگرهای E5-2600 Xeons و مدیریت عالی از راه دور می باشد.

در ابتدا، شاسی دوگانه عملکردی این سرور ML350p Gen8 ، دسته هایی آهنی برای حمل را در پایه خود دارد و می تواند در مرحله سفارش به عنوان یک سرور رکورد 5U مشخص شود. پردازش پردازنده های Xeon 5500/5600 بیشتر از پردازنده های Xeon 5500/5600 است و E5 Xeons اینتل با تعداد هسته ی بالاتر، QPI سریع تر و ظرفیت حافظه بسیار بزرگتر ارائه شده اند.

قیمت سرور اچ پی ML350p Generation

4ـ سرورهای SL:

 

سرورهای SL برای شرکت و سازمان هایی در مقیاس بزرگ طراحی شده اند. این مدل از سرورها برای میزبانی وب، خدمات ابری و برای آن دسته از شرکت هایی که نیاز به محاسبات سریع و دقیقی دارند مناسب می باشند. خانواده سرورهای SL امکان استقرار و پردازش سریع را فراهم کرده و از طرفی دیگر هزینه عملیاتی سیستم را کاهش می دهد.

تفاوت نسل های مختلف سرورهای HP:

کمپانی HP همواره در راستای پیشرفت تکنولوژی حرکت کرده و با تولید سرورهایی با ویژگی ها بهتر همواره تلاش کرده تا نیاز مشتریان خود را برآورده سازد.

جهت تحقق این امر، شرکت نسل های مختلف سرور های HP را تولید و به بازار عرضه کرده است که شامل سرورهای HP G5، HP G6، HP G7، HP G8، HP G9 و HP G10 می باشند. امروزه از سرورهای HP G5، HP G6 استفاده نمی شود. قیمت سرور hp g10که جدیدترین نسل از سرورهای اچ پی می باشند نسبت به سایرین بالاتر بوده و این کمپانی ادعا می کند که این سرور می تواند کلیه نیازهای یک شرکت و یا سازمان را برطرف سازد.

پس از آن خرید سرور G9 نیز می تواند برای هر سازمان و یا شرکتی مناسب باشد. سرورهای Gen9 که قبل از سرورهای G10 و پس از سرورهای G8 تولید شده اند سه برابر قدرت محاسبه در هر وات را نسبت به نسل قبلی خود یعنی G8 ارائه می دهند. از طرفی قیمت سرور   HP G9 از سرور نسل قبل خود بالاتر می باشد.

همان طور که در مطالب بالا گفته شد این نسل ها با قابلیت های بسیار متنوع به بازار عرضه شده اند، اما این بدان معنا نیست که نسل های قدیمی تر منسوخ شده و دیگر کاربردی ندارند. اما استفاده از نسل های جدیدتر امکانات بیشتری را در اختیار ما قرار می دهند.

انواع سرورهای HP از لحاظ فیزیکی:

 

سرورهای HP از لحاظ ساختار فیزیکی به سه دسته تقسم می شوند که شامل:

ـ سرورهای ایستاده (Tower):

این سرورها تا حدود زیادی به کامپیوترهای معمولی شباهت دارند. شاید تنها تفاوت آنها این است که درون آنها سخت‌افزار های مخصوص به سرور قرار دارند. بزرگترین ایراد این سرورها این است که آنها نسبت به مدل‌های رکمونت و تیغه‌ای فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.

ـ سرورهای رکمونت (Rackmount):

برای استفاده از سرورهای رکمونت باید آن ها را درون رک قرار دهیم. خرید سرور رکمونت را زمانی در نظر بگیرید که قصد دارید از چند سرور در یک فضای کوچک استفاده نمایید.

ـ سرورهای تیغه ای (Blade):

همانند سرور‌های رکمونت، برای استفاده از سرور‌های تیغه‌ای باید آن ها را نیز درون رک قرار داد. این سرورها نسبت به سرورهای رکمونت کوچک تر بوده و فضای کم تری را اشغال می کنند. از مشکلات استفاده از این سرورها تهویه مناسب آنها می باشد و هنگام استفاده از چندین سرور تیغه ای در یک فضا این مشکل خود را بیشتر نشان می دهد.

تفاوت میان سرورهای 360 و 380:

 

برای مثال تنها تفاوتی که میان سرور HP DL380 G9 و HP DL360 G9وجود دارد در اندازه هر کدام از آنها می باشد. سرورهای DL380 یک سرور 2U بوده در حالی که DL360 یک سرور  1Uاست. بدیهی است DL380 به فضای بیشتری در قفسه احتیاج دارد و همچنین نیاز به نصب درایوهای بیشتری را خواهد داشت.

با این وجود DL380 Gen9 قابلیت توسعه اسلات های 2P را دارد و به دلیل داشتن قابلیت اطمینان، سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن مورد استقبال وحمایت بیشتری قرارگرفته است. سرور DL360 G9 که باریکتر از مدل DL380 Gen9 است فقط یک یونیت فضا را اشغال می کند به همین دلیل برای شرکت های کوچک که دارای فضای کافی نیستند مناسب است.

نکات لازم قبل از خرید سرور HP:

هنگام خرید سرور اچ پی یا هر سرور دیگری باید به موارد زیر توجه نمایید:

ـ بررسی نیازهای شرکت و یا سازمان:

این سرورها در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. به همین دلیل ابتدا باید نیازهای خود را سنجیده و با مطالعه مشخصات سرورها، مدل مناسب را انتخاب و خریداری نماییم. از طرفی دیگر همواره نیازهای آینده شبکه خود را پیش بینی کرده دنبال سروری باشید که به موازات افزایش نیازهای شما، قابل توسعه باشد.

ـ قرار دادن بودجه مناسب :

به طور کلی اکثر تجهیزات شبکه از قیمت بالایی برخوردار هستند. سرورها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و هنگام خرید می بایست بودجه مناسب را برای آنها در نظر بگیریم. حال قیمت این تجهیزات با نیاز شما همسو بوده و اگر یک شرکت بزرگ هستید و به امکانات زیادی نیاز دارید سروری مناسب شما دارای قیمت بالاتری می باشد.

ـ مشخص کردن فضای قرار گیری سرور:

همان طور که در بالا اشاره شد سرورهای HP از لحاظ ظاهری و نحوه قرار گیری در دیتا سنتر انواع مختلفی دارند. برای مثال سرورهای BL به صورت تغیه ای و سرورهای DL به صورت افقی درون رک قرار می گیرند. سرورهای ML به صورت قفسه ای بوده و نیازی به رک ندارند. به همین دلیل مشخص کردن فضایی که قرار است رک در آن قرار گیرند در انتخاب مدل آن تأثیرگذار خواهد بود.

سایر تجهیزات جانبی سرور HP:

به طور کلی سرورهای HP از دو سری تجهیزات تشکیل شده اند. سری اول تجهیزاتی هستند که هنگام خرید به سرور متصل هستند که شامل، شاسی سرور، مادربورد، واحد پردازش مرکزی و منبع تغذیه می باشند. سری دوم تجهیزاتی هستند که به سرور متصل نبوده و باید آن ها را بر اساس نیاز جداگانه خریداری کرد که شامل هارد دیسک، پاور، فن، ریل کیت، رم،CPU و رید کنترلر می باشد. به طور کلی این تجهیزات جانبی تأثیر زیادی بر قیمت سرور داشته و البته عملکرد آن را بهبود می بخشند.

ـ  رید کنترلر ( Raid Controller ):

رید کنترلر ها به صورت سخت افزاری و یا نرم افزاری بوده که برای مدیریت هارد دیسک ها استفاده می شوند. از رید کنترل ها می‌توان به عنوان راهی برای حفاظت از داده‌ها نیز یاد کرد که می‌تواند به چندین کپی از یک داده در دستگاه‌های فیزیکی مختلف دسترسی داشته باشد. همچنین این کنترلر‌ها قابلیت کارایی بیشتر و افزایش حافظت از داده‌ها در مقابل حمله های احتمالی را نیز ارائه می‌دهند.

قیمت رید کنترلر اچ پی مدل P440/4GB FBWC

قیمت رید کنترلر اچ پی مدل Smart Array P410

قیمت ریدکنترلر اچ پی مدل Smart Array P840

ـ هارد دیسک:

هارد سرور اچ پی برای ذخیره سازی اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند. اگر یک هارد سرور مناسب، مطمئن و سریع انتخاب و تهیه کنید، در اجرای عملیات های خاص توسط سرور، ذخیره و بازیابی اطلاعات بهبود خواهد یافت. قیمت هارد سرور HP نسبت به سایر هارد ها گران تر می باشد. خرید هارد سرور hpتاثیر مستقیمی بر روی سرعت و کارایی سیستم دارند.

قیمت هارد سروراچ پی مدل 1.2TB SAS Enterprise 10k SFF

قیمت هارد سرور اچ پی 900GB SAS 12G Enterprise 15K SFF

قیمت هارد سرور اچ پی 300GB SAS 12G Enterprise 10K SFF

ـ رم سرور:

رم سرور اچ پی یکی از انواع حافظه‌های اصلی است که وظیفه حفظ داده‌ها به صورت موقت را دارد. یکی از وظایف اصلی RAM واسطه گری بین هارد و CPU می باشد. هنگام خرید رم باید به نوع سرور توجه نمود. برای مثال رم سرورهای مدل PC3L-10600R برای سرورهای HP G7 و HP G8 ، رم سرورهای مدلHP DDR4-2933 726722-B21  برای سرورHP G10 و رم سرور PC4-2133 برای سرور HPG9 استفاده می شوند.

ـ پاور سرور:

پاور سرور HPیکی از مهم ترین بخش های سرور می باشد كه عملكرد اوليه آن تبدیل انرژی الکتریکی مي باشد. پاور سرور ها از یک ورودی با ولتاژ و آمپر ثابت،ولتاژ و آمپر مختلف توليد مي كنند. یکی از مهم ترین كاركردهاي  پاورهاي سرور تبدیل ولتاژ ورودی ۱۲۰ تا ۲۲۰ ولت به ولتاژ dc مورد نیاز تجهیزات می باشد.

ـ CPU سرور (پردازشگر):

در واقع پردازشگر و یا CPU به عنوان مغز رایانه بوده و اقداماتی نظیر محاسبات و اجرای برنامه را برعهده دارد.سی ‌پی ‌یو اطلاعات دستوری را از RAM  دریافت، کدگشایی و پردازش می‌کند و انتقال می‌دهد. این قطعات به شکل مربع بوده و روی مادر بورد سرور نصب می شوند.

ـ ریل کیت :

ریل کیت ها، ریل های نگهدارنده سرور و یا ریل سرور HP که به صورت جفت به فروش می رسند. جهت نصب سرور بر روی رک استفاده می شوند. ابتدا این ریل ها بر روی رک نصب و سپس سرورها به صورت کشویی در رک قرار می گیرند.

فروش سرور اچ پی:

در کشور ما ایران به دلیل تحریم، نمایندگی سرور HP وجود ندارد. این عامل سبب فروش سرور HP توسط افراد سودجو شده است. به همین دلیل لازم است هنگام خرید سرور به یک سری نکات توجه نمایید. برای مثال ممکن است دستگاه خریداری شده از کیفیت خوبی برخوردار نباشد و یا حتی قیمت سرور دست دوم را همانند سرور نو به فروش برسانند. فروش سرور استوک به جای کالای نو سود زیادی را برای فروشنده به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل حتماً کالای خود را از شرکت های معتبر در زمینه فروش تجهیزات شبکه انجام دهید. خرید سرور چه به صورت دست دوم و چه به صورت نو باید در شرکت های معتبر صورت گیرد زیرا ممکن است در هر کدام از آنها تقلب  های زیادی صورت گیرد که در نتیجه آن آسیب رسیدن به دیتا سنتر خواهد بود. زیرا استفاده از کالای نامرغوب و بی کیفیت سبب اختلال در عملکرد شبکه خواهد شد و فعالیت آن را مختل می نماید.

به طور کلی سرورهای موجود در بازار به دو دسته تقسیم می شوند:

ـ سرور کارکرده و استوک (Used)

ـ سرور نو(New)

از آنجا که قیمت سرورهای HP بالا می باشد گاهی لازم است به جای خرید سرورهای نو از سرورهای کارکرده استفاده کرد. خرید سرور دست دوم سبب می شود علاوه بر داشتن کلیه امکانات سرور نو، هزینه کمتری را نیز پرداخت نماییم. البته باید توجه کرد که این تجهیزات از لحاظ سخت افزاری سالم و بدون مشکل باشند زیرا در این صورت خرید سرور استوک نه تنها هزینه ها کاهش نمی یابد، بلکه علاوه برهزینه خرید، سایر هزینه های تعمیر و نگهداری نیز به آن اضافه خواهد شد.

سرور دست دوم hpمی تواند گزینه مناسبی برای شرکت های کوچکی باشد که توانایی خرید سرورهای گران قیمت را ندارند. در حال حاضر فروش سرور hp دست دوم بسیار رواج دارد و حتی شرکت های بزرگی که توجهی به ظاهر تجهیزات ندارند از این سرورها برای دیتا سنتر خود استفاده می نمایند.

خرید سرور استوک hpنیازمند بررسی های کاملا کارشناسی دارد زیرا ممکن است دستگاه کاملا مستهلک شده و کارایی لازم را نداشته باشد.

نصب و راه اندازی سرورهای HP:

جهت نصب و راه اندازی سرور اچ پی مراحل زیر را دنبال کنید:

1ـ پس از خرید سرور از لحاظ فیزیکی و فنی بررسی کرده و در صورت مشاهده هرگونه مقایرت با فروشنده کالا تماس بگیرید.

2ـ کلیه تجهیزات جانبی مورد نیاز بر روی سرور را نصب نمایید.

3ـ با توجه به نوع سرور آن را در جای مناسب قرار دهید. برای مثال جهت نصب سرورهای DL ابتدا ریل کیت سرور را بر روی رک نصب کرده و سپس سرور را بر روی آن سوار کنید.

4ـ کلیه کابل های مورد نیاز را به سرور متصل نمایید.

5ـ سرور را روشن نمایید.

الزامات جهت راه اندازی سرور HP:

1ـ قرار دادن فضای مناسب جهت تهویه هوا :

هنگامی که می خواهید مکانی را جهت نصب سرور انتخاب کنید به فضای کافی جهت جریان هوا در اطراف آن دقت نمایید. به عنوان مثال درون رک حداقل فضای مناسب در جلوی دستگاه  63.5 سانتی متر (25 اینچ) و حداقل فضای مناسب در پشت دستگاه 76.2 سانتی متر (30 اینچ) می باشد.

2ـ نگهداری سرور در دمای مناسب :

برای آنکه دستگاه شما در یک عملکرد مناسب قرار داشته باشد نیاز به یک دمای مناسب دارد. حداکثر دمای مناسب برای سرور 35 درجه سانتی گراد می باشد به همین دلیل دمای آن نباید از این دما تجاوز نماید.

3ـ الزام سیم ارت:

سرور باید به درستی برای عملکرد و ایمنی مناسب از طرق یک سیم به زمین متصل شود. این کار برای کاهش خطر شوک الکتریکی صورت می گیرد.

نکته : بهتر است این کار توسط افراد متخصص صورت گیرد تا بروز هرگونه اختلال و یا خرابی دستگاه جلوگیری به عمل آید.

الزامات نگهداری سرورهای HP:

به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی و افزایش کارایی سرورها  برنامه ای را برای انجام تعمیر و نگهداری و تمیز کردن در فواصل منظم تهیه کنید. این کار به سیستم شما کمک می کند تا از خرابی شبکه و تجهیزات آن جلوگیری نمایید.

توجه کنید که سیستم شما حتما باید توسط افراد حرفه ای و تکنسین مورد بازبینی قرار بگیرد چون افراد عادی شاید متوجه خرابی ، آسیب دیدگی یا وجود صداهای غیر معمول در سیستم نشوند.

خدمات پس از فروش سرورهای HP:

قیمت سرور HP سبب  شده است تا ضرورت داشتن گارانتی برای خرید این تجهیزات پر رنگ تر شود. اکثر فروشندگان سرورهای نو و دست دوم تنها به صورت لفظی گارانتی را تأیید می نمایند. اما هنگامی که خریداران جهت گارانتی مراجعه می نمایند هیچگونه خدماتی دریافت نمی کنند.مستر شبکه فروشگاه اینترنتی تجهیزات شبکه می باشد که علاوه بر تماس می توانید از سایت این شرکت بازدید کرده و کلیه اطلاعات فنی به همراه قیمت را مشاهده نمایید. برای مثال شما می توانید مشخصات فنی سرور مشخصات فنی سرور HP DL380 G9را در وبسایت ما مشاهده نمایید.

پس از خرید از مسترشبکه کالای شما دارای گارانتی بوده و هیچ گونه نگرانی در این رابطه نخواهید داشت. همچنین این فروشگاه با امکان فروش آنلاین سرور hp و سایر تجهیزات شبکه سبب شده است تا خریداران محترم هیچگونه دغدغه ای در زمینه تهیه اینگونه تجهیزات نداشته باشند.

این شرکت کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده است به طوری که به کلیه خریداران خود هفت روز مهلت تست ارائه می نماید تا در صورت ایجاد اختلال در دستگاه و یا عدم رضایت مشتری کالا مرجوع شود.

کلیه کارشناسان این شرکت بر آن هستند تا با ارائه اطلاعات درست در زمینه تجهیزات شبکه گامی مؤثر در شناخت شما عزیزان برداشته و شما را در افزایش دانش فنی خود یاری نماید.

دیدگاهتان را بنویسید