پرولیانت

پرولیانت

ProLiant یک نام تجاری از رایانه های سرور است که در ابتدا توسط Compaq تولید و به بازار عرضه شده است. پس از ادغام Compaq با Hewlett-Packard (HP) ، HP نام تجاری Netserver خود را به نفع برند ProLiant بازنشسته کرد. این مارک در حال حاضر توسط شرکت Hewlett Packard Enterprise به بازار عرضه می شود. سیستم های HP ProLiant در سه ماهه اول سال 2010 بازار سرور x86 را از نظر واحد و درآمد هدایت کردند. سرورهای Proliant قابلیت های پیشرفته ای مانند منبع تغذیه دوگانه با پشتیبانی پیکربندی زائد را ارائه می دهند.

Product lines

Modular Line ML

مدل های سرور ML مبتنی بر برج هستند. هدف آنها به حداکثر قابلیت گسترش است.

Density Line DL

مدل های سرور DL مبتنی بر رک هستند. هدف آنها تعادل بین چگالی و قدرت محاسبه است.

مدل های موجود از طریق نسل محصول

 
Model Product generation
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
DL20 x x
DL60 x x
DL80 x x x
DL100 x x x
DL120 x x x x
DL140 x x x
DL145 x x x x
DL160 x x x x x[3]
DL165 x x x x
DL180 x x x x x
DL185 x x x
DL320 x x x x x x x
DL325 x
DL360 x x x x x x x x x x[4]
DL365 x
DL370 x x x x x x x x
DL380 x x x x x x x x x x[5]
DL385 x x x x x x x
DL560 x x x x[6]
DL580 x x x x x x x x x
DL585 x x x x x
DL740 x
DL760 x x
DL785 x x
DL900 x
DL980 x x
DL1000 x
DL2000 x x x

Scalable Line SL

مدل های سرور SL مبتنی بر رک هستند. این مدل ها بیشتر در مراکز داده و محیطهایی که حداکثر توان محاسبه مورد نظر است استفاده می شود.

Blade Line BL

مدل های سرور BL مبتنی بر محوطه هستند. آنها به طور خاص برای استفاده در محفظه تیغه ساخته شده اند و بدون چنین چیزی نمی توان از آنها استفاده کرد. سیستم های تیغه به سمت حداکثر تراکم و قابلیت کنترل در فضای رک محدود است.

دو مدل از محفظه های تیغه وجود دارد: محفظه HPE BladeSystem c3000 (8 Bays for Blades) ، و HPE BladeSystem c7000 محوطه (16 Bays برای Blades).

یکی از مزیت های محفظه های HP / HPE Blade Enclosures در مقایسه با رقبا (مانند IBM Blade Systems) این است که محفظه های نسل قدیمی تر فقط با به روزرسانی سیستم عامل برای OA در محفظه (مدیر پردازنده) توانسته اند سرورهای نسل جدید BL را در خود جای دهند. با این حال ، پیشرفت در قسمت پشتی محوطه در محفظه های نسل جدید ، قابلیت های سریع تر I / O را فعال کرده است (مانند آداپتورها و سوئیچ های اترنت 10Gbit / s و سوئیچ ها ، و Infiniband). طراحی بدنه محفظه ها از نسخه های اول تغییر نکرده است (غیر از صفحه LCD بزرگتر در قسمت جلویی نسبت به محفظه های نسل اول ، و روکش های پلاستیکی جدید و برند HPE در محفظه های نسل 3).

ProLiant MicroServer

خط محصولات HPE ProLiant MicroServer عبارتند از سرورهای ورودی ، سطح پایین ، کم حجم و کم هزینه که برای تجارت های کوچک ، اداره خانه یا محاسبات لبه در نظر گرفته شده اند. آنها اجزای قابل ارتقاء و دسترسی آسان به هارد دیسک ها را به کاربر ارائه می دهند. گزینه ای برای خرید سرور با ClearOS نصب شده وجود دارد تا کاربران بتوانند با حداقل تلاش ، برنامه ها را از طریق یک وب GUI با کاربرد آسان فعال کنند.

Details

سرورهای ProLiant به چهار خط اصلی محصول – ML ، DL ، BL ، SY و Apollo تقسیم می شوند – که عموماً بیانگر فاکتور شکل هستند. خط ProLiant ML شامل سرورهای مبتنی بر برج (قابل تبدیل به رک سوار) با ظرفیت گسترش داخلی دیسک ها و اتصال دهنده ها می باشد ، در حالی که خط DL شامل سرورهای نصب رک برای اهداف عمومی است. خط BL شامل سرورهای تیغه ای است که در HP BladeSystem جای می گیرد ، SY شامل Synergy Blades است ، و خط آپولو شامل سرورهایی برای محیط های محاسباتی مقیاس شده و با کارایی بالا است. خط تولید MicroServer مشاغل کوچک و خانگی را مورد خطاب قرار می دهد.

سرورهای ProLiant همچنین به چندین سری تقسیم می شوند که حاکی از پیکربندی پردازنده است. سری 100 ، 200 ، 300 و 400 شامل سیستمهای دارای سوکت منفرد و دوگانه است ، سری 500 و 600 شامل سیستم های دارای چهار سوکت می باشد و سری 700 و 900 شامل هشت سیستم قادر به سوکت است. سری 900 از حداکثر 80 هسته پردازنده و حداکثر 4 مگابایت رم پشتیبانی می کند.

مدل هایی با “0” در آخرین رقم از پردازنده های اینتل استفاده می کنند در حالی که مدل هایی با “5” در آخرین رقم از پردازنده های AMD استفاده می کنند.

ProLiant بخشی از HP Converged Systems را تشکیل می دهد ، که از معماری متداول زیرساخت متداول برای سرور ، استوریج و شبکه سازی محصولات استفاده می کنند. [8] HP ConvergedSystem 300 با پشتیبانی از 50 تا 300 ماشین مجازی طراحی شده است و با سرورهای ProLiant پیکربندی شده است. [9] یک مدیر سیستم می تواند سرورهای ProLiant را با استفاده از HP OneView برای مدیریت زیرساخت های همگرا مدیریت کند. HP همچنین نرم افزاری را برای مدیریت سرورها مانند مدیریت کامپوننت پک (hponcfg) ، سرویس مدیریت بی سیم amsd ، مدیر ذخیره سازی هوشمند (sSA) ssa ، سرور هوشمند ذخیره سازی هوشمند (SSA) CLI ssacli و مدیر هوشمند تشخیص ذخیره سازی درایورها در اختیار رانندگان قرار می دهد. نرم افزار (SSADU) CLI ssucucli.

Timeline

در فوریه 2012 ، HP HP نسل ProLiant 8. را اعلام کرد. در ماه ژوئیه سال 2013 ، HP خبر از ProLiant مبتنی بر سرور جدید تیغه ، HP Moonshot Server داد.

DL580 Gen8 یک “نسل متوسط” بین Gen8 و Gen9 است. این سرور دارای برخی از ویژگی های جدید معرفی شده در Gen9 است ، اولیه گزینه boot UEFI در دسترس است.

از 28 اوت 2014 ، سری HP Proliant Gen9 بر اساس چیپست Intel Haswell و حافظه DDR4 در دسترس بود.  اولین ها HP ProLiant ML350 Gen9 Server و HP ProLiant BL460c Gen9 Blade بودند. سرورهای این نسل از BIOS و UEFI پشتیبانی می کنند.

شروع سرور Q4 2017 HP Proliant Gen10 در دسترس بود. در آن سال در نوامبر HPE دامنه Gen10 خود را گسترش داد تا شامل پردازنده های AMD EPYC در اقتصاد مجازی سازی مجدد سرورها با استفاده از معماری چشمگیر قیمت v هسته های EPYC باشد که ادعا می کنند 50 درصد هزینه کمتر برای هر ماشین مجازی (VM) را کاهش می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید