دسته‌ها
علم و تکنولوژی

وای فای 6 چیست و چه اندازه از نسل فعلی سریع‌تر است؟

وای فای 6 چیست و چه اندازه از نسل فعلی سریع‌تر است؟

آیا میخواهید در مورد تکنولوژی وای فای 6 بیشتر بدانید؟ تبریک میگویم به جای درستی امده اید در این صفحه سوال و جواب و حقایقی را در باره تکنولوژی Wifi 6، گوشی های سازگار با وای فای 6، وای فای 6 تا چه اندازه از نسل فعلی سریع‌تر است، تاریخ عرضه، امنیت وای فای 6 و کاربرد وای فای 6 به شما توضیح داده و با هم مرور میکنیم. وای فای 6 چیست و چه اندازه از نسل فعلی سریع‌تر است؟

تکنولوژی wifi 6 چیست؟

نسل بعدی wifi از راه رسیده است و کاربران فضای اینترنت و عاشقان دنیای تکنولوژی را مبهوت خود کرده است ! Wifi 6 نوید شبکه های وای فای خانگی سریعتر را می دهد ، اما سرعت همه چیز نیست.

شبکه های شلوغ یک جهش بزرگ و قابل توجه با این به رو زسانی دریافت کرده و پیشرفت های هوشمندانه در نحوه انتقال داده ها بین رایانه ها ، دستگاه ها و روتر شما به وجود می آید.

Wifi 6 با نام 802.11ax نیز جدیدترین نسخه از فناوری بی سیم است که کامپیوترها و دستگاه ها iot را قادر می سازد داده ها را با استفاده از سیگنال های رادیویی انتقال دهند. ما آن را به سادگی به عنوان وای فای می شناسیم.

Wifi 6 جدیدترین در یک سری پیشرفتهای استاندارد بی سیم است که به سال 1997 بازمی گردد – هر نسخه اصلاح شده سرعت ، کارایی و امنیت نسل قبلی را بهبود می بخشد. این کار بر عهده سازمان wi-fi alliance است.

این بروزرسانی استاندارد بی سیم از سرعت وای فای حتی سریعتر پشتیبانی می کند و امکان انجام کارآمد تر چندین اتصال همزمان را نیز پشتیبانی می کند.

همچنین از دستگاههای وای فای شما «انرژی کمتری» خواهد گرفت که به بهینگی مصرف باتری کمک میکند ، بنابراین شارژ تلفن ، لپ تاپ و تبلت و دستگاه های شما مدت زمان بیشتری دوام خواهد اورد

Wifi 6 با (WiFi 5 (802.11ac سازگار است ، بنابراین هنگام خرید یک دستگاه روتر معتبر wifi 6 (روتری که با وای فای 6 کار میکند) باید مطمئن باشید که با دستگاههای WiFi موجود شما کار خواهد کرد.

وای فای 6 تا چه اندازه از نسل فعلی سریع‌تر است؟

هر نسخه جدید وای فای سرعت بیشتری را نسبت به نسل قبلی وعده داده است. مفسران صنعت می گویند wifi 6 با سرعت حداکثر داده تا 10 گیگابیت در ثانیه 25٪ سریعتر از wifi 5 است.

این ارقام چشمگیر به نظر می رسند ، اما مهم است که به یاد داشته باشید که اینها ماکسیم های نظری هستند. سرعت واقعی شما از شبکه wifi منزل شما به تعدادی از عوامل مانند تعداد افرادی که از وای فای شما استفاده می کنند بستگی دارد ، تا چه اندازه از روتر وای فای خود فاصله دارید و دستگاه یا روتر شما چند ساله است.

وای فای 6 و 5 جی

به نظر می رسد که Wi-Fi 6 در مقایسه با 5G سرعت توسعه بهتری دارد ، در حالی که فروشندگان برند مانند سامسونگ تلفن های هوشمند دارای قابلیت Wi-Fi 6 را در سال 2019 معرفی کردند .

در اواسط سال 2019 چندین فروشنده از جمله سیسکواکسس پوینت Wi-Fi 6 را در دسترس خواهند داشت. از سال 2019 تا 2022 ، کاربران و شرکت ها با داشتن تعداد بیشتری مشتری و اکسس پوینت به استاندارد جدید منتقل می شوند.

شبکه ها و خدمات 5G طی چند سال آینده به صورت مرحله ای مستقر می شوند. 5G برای اولین بار برای برنامه های کاربردی بی سیم ثابت استفاده می شود: پشتیبان مسکونی و دیگر موارد.

وای فای 6 چه زمانی عرضه میشود؟

Wifi 6 در حال حاضر در دسترس است . مشخصات فنی از سال 2014 در کارها بوده و در سال 2018 تصویب شده است. حالا که قوانین wifi 6 به توافق رسیده اند ، راه تولید کنندگان برای ساخت نسل بعدی نقاط دسترسی wifi ، روتر و دستگاه ها روشن تر است.

روترهای Wifi 6 در فروشگاه های انلاین سراسر کشور در دسترس هستند. توصیه می کنیم مشخصات (حافظه ، قدرت پردازنده ، تعداد آنتن ها) مدل های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین روتر مورد نظر خود را خریداری کنید.

مانند هر فناوری جدید ، انتظار داشته باشید مبلغ بیشتری را برای روتر wifi 6 بپردازید تا یک مدل wifi 5. اگر دستگاه های وای فای زیادی دارید یا به دنبال بهسازی شبکه خانگی خود هستید ، ممکن است ارتقا به روتر wifi 6 یک سرمایه گذاری خوب برای شما باشد.

دستگاه های دارای مجوز Wifi 6 مانند تلفن ، تبلت و لپ تاپ در حال حاضر رایج نیستند ، اما انتظار می رود که به زودی تعداد بیشتری از آنها عرضه شود. اپل و سامسونگ قبلاً محصولات پرچمدار راعرضه کرده اند کرده اند که از فناوری بی سیم جدید پشتیبانی می کنند.

آیفون 11 و گلکسی S10 هر دو دارای wifi 6 هستند.
آیفون 11 جدید شما قادر نخواهد بود از تمام WiFi 6 استفاده کند ، مگر اینکه روتر شما از فناوری جدید نیز پشتیبانی کند ، بنابراین ابتدا در نظر بگیرید که روتر خود را ارتقا دهید.

آیا دستگاه های فعلی من با WIFI 6 کار خواهند کرد؟

بله ، با این حال ، اکثریت قریب به اتفاق ، اگر همه دستگاه های فعلی شما به احتمال زیاد دستگاه های WiFi 5 نباشند ، به این معنی است که آنها نمی توانند از ویژگی های WiFi 6 استفاده کنند. گفته می شود ، دستگاه های بیشتر برای سازگاری با WiFi 6 در حال تولید هستند.

تمام دستگاههای فعلی شما همچنان با WiFi 6 کار خواهند کرد زیرا روترها با نسخه های قبلی سازگار هستند ، اما به قابلیت های WiFi 5 محدود خواهند شد. اگر دستگاه های WiFi 6 را فعال کنید ، برای استفاده از امکانات کامل ، روتر شما به WiFi 6 نیز نیاز دارد.

آیا من به WIFI 6 احتیاج دارم؟

اگر دستگاه های شما همانطور که باید عمل می کنند و شما سرعت کمتری را متوجه نمی شوید ، ضروری نیست. با این وجود در چند سال ممکن است متوجه برخی موارد شوید ، که در این صورت ممکن است زمان شروع به روزرسانی به فناوری WiFi 6 باشد.

مهم است که به یاد داشته باشید که WiFi 6 فقط مربوط به سرعت نیست ، بلکه مربوط به کارآیی است و اطمینان از اینکه دستگاههای متصل مدرن قادرند به روشی که مدنظر دارند ، عمل کنند. در حال حاضر ، وای فای 6 چیزی است که باید از آن آگاه باشید ، و نه آنچه که باید برای آماده سازی در نظر بگیرید.

شما چه فکر میکنید؟

وایفای 6 مسلما نوید سرعت بیشتر را میدهد و همان شبکه 5 جی و ابر کلود یک جهش بزرگ در دنیای تکنولوژی است، باید منتظر ماند و دید شرکتهایی همچون سیسکو که از بزرگان صنعت شبکه هستند چه برنامه هایی در سردارند. نظر شما در مورد نسخه 6 وایفای چیست؟

منتظر شنیدن نظرات شما هستیم. همینطور از انتقادات شما جهت بهتر شدن مقالات استقبال میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *