دسته‌ها
علم و تکنولوژی

افزایش حملات بدافزاری بر روی سیستم عامل مکینتاش نسبت به ویندوز

افزایش حملات بدافزاری بر روی سیستم عامل مکینتاش نسبت به ویندوز

برای اولین بار حملات بدافزاری روی سیستم عامل مکینتاش از سیستم عامل ویندوز پیش گرفته است. تا بحال بسیاری بر این باور بوده اند که سیستم عامل ویندز بیش از مکینتاش به مراقبت و امنیت نیاز دارند. اما اخیرا مکینتاش بسیار مورد علاقه هکرها قرار گرفته است.  ادامه افزایش حملات بدافزاری بر روی سیستم عامل مکینتاش نسبت به ویندوز در زیر:

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی و به نقل از vox، برای اولین بار تعداد حملات هکری روی مکینتاش از ویندوز بیشتر شد. پیش از این به دلیل تعداد زیاد کاربران ویندوز بسیاری از حملات روی این سیستم عامل انجام میشده است. به گزارش شرکت امنیت سایبری Malwarebytes، بدافزارهایی که مکینتاش را هدف قرار داده پیش از ویندوز بوده است. از آنجائیکه تعداد کاربران اپل رو به رشد بوده و با توجه به تغییر هدف هکرها در ماههای اخیر، حملات ویروسی علیه سیستم عامل مک از سال 2018 تا 2019 حدود 400 برابر رشد داشته است.

اگر نوع بدافزارهایی هم که مورد حمله قرار میگیرد در نظر بگیریم، نوع بدافزارهای مکینتاش از نوع بدترین خطرهای ویروسی و یا از نوع adware (بدافزارهای تبلیغاتی) و برنامه‌های ناخواسته هستند. برنامه های ناخواسته بصورت مخفیانه و یا با رضایت کاربر نصب میشوند و گاهی برای حذف تبلیغات از کاربران اخاذی می کنند. به عنوام مثال بدافزار تبلیغاتی NewTab از طریق به نمایش درآوردن تبلیغات به کامپیوتر نفوذ می کند. در حالیکه سیستم عامل ویندوز بیشتر در معرض بدافزارهای معمولی مانند تروجان، کرم‌ها، ویروس و … قرار میگیرد.

توماس رید از شرکت امنیت سایبری Malwarebytes در مورد این بدافزارها هشدار داده و می گوید: بسیاری از کاربران در حال استفاده از کامپیوترهای مک در مقابل خطرات بزرگی قرار دارند. این کاربران باید مراقب باشند که به چه وبسایتی وارد می شوند و یا روی چه محتوایی کلیک می کنند. از چه وبسایتی دانلود میکنند و کامپیوترشان در اختیار چه کسانی قرار میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *