دسته‌ها
علم و تکنولوژی

پتنت جدید مایکروسافت سرفیس جدیدی را با سه نمایشگر به‌تصویر می‌کشد

پتنت جدید مایکروسافت سرفیس جدیدی را با سه نمایشگر به‌تصویر می‌کشد

پتنت جدید مایکروسافت سرفیس جدیدی را با سه نمایشگر به‌تصویر می‌کشد : طرح‌های گنجانده‌شده در پتنت جدید مایکروسافت، نمایشگر کوچک سومی ترسیم کرده‌اند که بین دو صفحه‌‌نمایش بزرگ قرار دارد.

سرفیس Duo مایکروسافت که قرار است اواخر سال جاری میلادی روانه‌ی بازار شود، دو نمایشگر دارد که ازطریق لولا به‌هم متصل شده‌اند. بااین‌حال براساس گزارش وب‌سایت Windows Latest، پتنتی که مایکروسافت به‌تازگی منتشر کرده است، طرح‌هایی از دستگاهی شبیه‌ به سرفیس دوئو را نشان می‌دهد که در آن، سه صفحه‌‌نمایش وجود دارد. درواقع، طرح‌های گنجانده‌شده در پتنت، نمایشگر کوچک سومی را ترسیم کرده‌اند که بین دو صفحه‌نمایش بزرگ قرار دارد. همچون تمامی پتنت‌های ثبت‌شده، این احتمال وجود دارد که طرح‌های آورده‌شده در پتنت جدید مایکروسافت نیز، هرگز در هیچ دستگاهی استفاده نشوند.

پتنت مذکور طرحی برای دستگاهی توصیف کرده است که عملکرد نمایشگر سوم آن در تعامل با پیکربندی دستگاه است. برای مثال، اگر دستگاه تا و بسته شود، نمایشگر سوم گزینه‌های کنترلی یا محتوایی مشابه‌ با نمایشگر خمیده‌ی سامسونگ را نمایش می‌دهد. هنگام بازشدن دستگاه نیز، صفحه‌نمایش میانی می‌تواند فاصله‌ی بین دو نمایشگر بزرگ را پر کند. در قسمتی از متن مربوط‌ به پتنت آمده است:

در اولین گام برای اجرای اولین ویژگی در دستگاه نمونه، واحد منطق تصمیم‌گیری به‌گونه‌ای پیکربندی شده است که گزینه‌های کنترلی مجازی را برای نمایش در ناحیه‌ی نمایشگر سوم تعیین کند؛ ناحیه‌ای که حداقل در بخشی از لولا با زاویه‌ای بزرگ‌تر از صفر درجه و کوچک‌تر از ۱۸۰ درجه قرار دارد. به‌عنوان مثال، بخشی از لولا که بین ناحیه‌ی نمایشگر اول و ناحیه‌ی نمایشگر دوم قرار دارد، ممکن است برای درج گزینه‌های کنترلی تعیین شود. بخشی از اطلاعاتی که در ناحیه‌ی نمایشگر سوم نمایش داده خواهد شد، ممکن است حداقل براساس وضعیت لولا تعیین شوند.

نکته‌ی مهم این است با اینکه شاید طرح‌های یادشده مربوط‌ به تلفن‌همراه یا دستگاهی متصل‌ به شبکه‌ی موبایلی مانند سرفیس Duo باشد، این احتمال نیز وجود دارد که آن‌ها در کامپیوتر حمل‌شدنی همچون سرفیس نئو استفاده شوند. البته شاید دستگاه مذکور اصلا از سری سرفیس نباشد؛ ولی باتوجه‌به اینکه سرفیس دوئو و سرفیس نئو با برند سرفیس با بازار عرضه خواهند شد، به‌نظر می‌رسد محصول آورده‌شده در پتنت نیز درصورت تولیدشدن از سری سرفیس خواهد بود. در بخش دیگری از پتنت آورده شده است:

دستگاه قابل‌حمل ۱۴۰۰ ممکن است هرنوع دستگاه محاسباتی همچون گوشی موبایل، کامپیوتر دستی، PDA یا محصولی مشابه باشد. همچنین، احتمال دارد این محصول ارتباط دوسویه‌ی بی‌سیم با یک یا چند شبکه‌ی ارتباط موبایلی ۱۴۰۴ همچون شبکه‌ی سلولی، شبکه‌ی ماهواره‌ای، شبکه‌ی محلی یا شبکه‌ی گسترده را فراهم کند.

پتنت جدید مایکروسافت سرفیس جدیدی را با سه نمایشگر به‌تصویر می‌کشد

اولین بخش پتنت خلاصه‌ی خوبی از مفهوم کلی آن است. درادامه‌ی مطلب آمده است:

در هر دستگاه، تعداد زیادی از مناطق نمایشی وجود دارد که حداقل شامل ناحیه‌ی نمایشگر اول و ناحیه‌ی نمایشگر دوم و ناحیه‌ی نمایشگر سوم است. یک لولا بین ناحیه‌ی نمایشگر اول و ناحیه‌ی نمایشگر دوم تعبیه شده است که زاویه‌ی لولا را فراهم می‌کند. همچنین، ناحیه‌ی نمایشگر سوم روی لولا قرار دارد. یک یا چند پردازنده در دستگاه یادشده وجود دارد که عملیات آورده‌شده درادامه را انجام می‌دهند: یک یا چند گزینه‌ی کنترلی مجازی برای نمایش در ناحیه‌ی نمایش سوم که در بخشی از لولا با زاویه‌ای بزرگ‌تر از صفر درجه و کوچک‌تر از ۱۸۰ درجه قرار دارد. یک یا چند گزینه‌ی کنترلی مجازی که کاربر دستگاه را قادر می‌سازد اپلیکیشنی را کنترل کند که دست‌کم روی یکی از نواحی نمایشگر اول یا نمایشگر دوم نشان داده می‌شود.

دستگاهی با سه نمایشگر می‌تواند قابلیت‌های منحصربه‌فردی همچون امکان مشاهده‌ی اعلانات و گزینه‌های کنترلی، هنگام بسته‌بودن گوشی را برای محصول حمل‌شدنی یادشده به‌ارمغان آورد؛ اما درعین‌حال، نمایشگر سه‌گانه احتمالا مشکلات دیگری به‌بار خوهد آورد. به‌احتمال زیاد، نمایشگر سوم تعبیه‌شده بین دو نمایشگر در هر دو طرف فاصله خواهد داشت و چنین موضوعی باعث نامطلوب‌شدن محتوایی خواهد شد که در هر سه نمایشگر در حال پخش است.

نقاشی‌های درون پتنت، تنها طرح‌هایی اولیه هستند و هدفشان مصورسازی مفاهیم است؛ بنابراین، اندازه‌ی شکاف‌های بالقوه در طرفین نمایشگر سوم نامعلوم است. درخواست ثبت پتنت جدید مایکروسافت ۷ اوت ۲۰۱۹ ارائه و ۳۱ مارس ۲۰۲۰ منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *