دسته‌ها
علم و تکنولوژی

چالش جدید برای اپل : توقف 21 روزه تولید آیفون در هند به علت شیوع کرونا

چالش جدید برای اپل : توقف 21 روزه تولید آیفون در هند به علت شیوع کرونا

پس از اعلام رسمی تعطیلی همگانی کشور هند، فاکسکان و ویسترون، دو شرکت اصلی تامین‌کننده قطعات آیفون‌های اپل مجبور به تعطیلی ۲۱ روزه کارخانه‌هایشان شدند.

پس از شیوع بیماری کرونا، اخباری منتشر شد که تمامی کارخانه‌های سازنده قطعات گوشی آیفون‌ شرکت اپل در چین به‌صورت موقت تعطیل شده‌اند که در راس آن‌ها نیز کارخانه‌های فاکسکان، تامین‌کننده اصلی قطعات آیفون‌ها، قرار داشت.

تعطیلی کارخانه‌های چین و درنتیجه توقف تولید گوشی‌ هوشمند به کمبود موجودی مدل‌های مختلف سری آیفون ۱۱ در فروشگاه‌های فیزیکی ایالات متحده ختم شد؛ حتی حدس زده می‌شود که گسترش بیماری کرونا روی معرفی و عرضه سری نسل بعدی آیفون ۱۲ نیز تاثیر بگذارد.

درحالی‌که گفته می‌شود کارخانه‌های چین فعالیتشان را دوباره شروع کرده‌اند، اخباری نگران‌کننده برای اپل از هند منتشر شده است. دولت هند برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا دستور به تعطیلی اجباری کل کشور داده است که کارخانه‌های سازنده قطعات مورد نیاز آیفون‌ها، فاکسکان و ویسترون نیز شامل این دستور می‌شوند.

در گزارشی منتشرشده از رسانه بلومبرگ، مقامات فاکسکان گفته‌اند که کلیه فعالیت کارخانه‌های آن‌ها در هند تا ۲۶ فروردین به‌حالت تعلیق درخواهد آمد تا خطری جان کارکنان و سایر شهروندان کشور هند را تهدید نکند.

چالش جدید برای اپل : توقف 21 روزه تولید آیفون در هند به علت شیوع کرونا

مقامات شرکت ویسترون که از سازندگان قطعات مهم آیفون‌های اپل است، در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران بلومبرگ گقته‌اند با تبعیت از دستور دولت هند، فعالیت کارخانه‌هایشان در این کشور را موقتا لغو می‌کنند؛ البته مشخص نیست که ویسترون کدامیک از قطعات مورد نیاز برای آیفون‌ها را در هند تولید می‌کند و تعطیلی موقت کارخانه‌ها به تولید کدامیک از گوشی‌های هوشمند اپل ضربه خواهد زد.

دستور تعطیلی همگانی کشور هند توسط نارندرا مودی، نخست وزیر هند، صادر شده است. طبق گزارش بلومبرگ، این دستور سبب می‌شود که کلیه فعالیت کارخانه‌های فاکسکان و ویسترون به مدت ۲۱ روز به حالت تعلیق درآید و درنتیجه شاهد کاهش تولید برخی از قطعات مورد نیاز برای گوشی‌‌های هوشمند اپل باشیم.

تنها اپل نیست که ویروس COVID 19 بلای جان آن شده است. گسترش بیماری کرونا ضربه بسیار بدی به بازار گوشی‌های هوشمند وارد کرده است. در خبری به افت ۱۴ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در ماه فوریه ۲۰۲۰ نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی اشاره شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *