دسته‌ها
علم و تکنولوژی

ریلمی 6i به‌زودی با تراشه‌ی هلیو G80 مدیاتک و دوربین چهارگانه معرفی می‌شود

ریلمی 6i به‌زودی با تراشه‌ی هلیو G80 مدیاتک و دوربین چهارگانه معرفی می‌شود

ریلمی پس از معرفی دو گوشی مقرون‌به‌صرفه‌ی ریلمی ۶ و ریلمی ۶ پرو در هفته‌ی گذشته، قصد دارد گوشی دیگری از همین سری معرفی کند.

برند ریلمی تاکنون توانسته است با عرضه‌ی گوشی‌های جذاب و اقتصادی، سریع‌ترین رشد را در بین برند‌های مختلف گوشی‌های هوشمند به دست آورد. این شرکت چینی، کاملا مصمم است که این روند را حفظ کند؛ در همین راستا این شرکت در هفته‌ی گذشته از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی جدیدی به ‌نام‌های ریلمی ۶ و ریلمی ۶ پرو رونمایی کرد. اکنون شاخه‌ی میانمار برند یادشده از رونمایی گوشی دیگری از خانواده‌ی ریلمی ۶ در روز ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) خبر داده است. این گوشی ریلمی 6i نام خواهد داشت و احتمالا نسخه‌ی ارزان‌تری از ریلمی ۶ به حساب می‌آید.

ریلمی برخی از مشخصات اصلی این گوشی را پیش از رویداد معرفی آن اعلام کرده است. به‌گفته‌ی ریلمی، گوشی بعدی این شرکت از تراشه‌ی هلیو G80 مدیاتک بهره خواهد برد. بدین ترتیب ریلمی 6i نخستین گوشی خواهد بود که این تراشه را برای انجام وظایف پردازشی به‌کارگیری می‌کند.

تراشه‌ی G80 حدود یک ماه پیش توسط مدیاتک معرفی شد. این تراشه گوشی‌های گیمینگ مقرون‌به‌صرفه را هدف گرفته است و از یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای متشکل از دو هسته‌ی کورتکس A75 با فرکانس کاری ۲ گیگاهرتز به‌همراه شش هسته‌ی کم‌مصرف کورتکس A55 با فرکانس کاری ۱/۸ گیگاهرتز بهره می‌برد. افزون‌براین، کار پردازش گرافیکی به پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 واگذار شده است. تراشه مذکور همچنین به یک مودم LTE از نوع Cat.7 با پشتیبانی از فناوری 2xCA مجهز شده است.

ریلمی 6i به‌زودی با تراشه‌ی هلیو G80 مدیاتک و دوربین چهارگانه معرفی می‌شود

ریلمی علاوه بر جزئیات تراشه‌ی به‌کار رفته در این گوشی، برخی مشخصات دیگر آن را هم اعلام کرده است. طبق پوسترهای منتشر شده توسط ریلمی، پنل پشتی گوشی 6i از یک دوربین چهارگانه میزبانی خواهد کرد. دوربین اصلی از یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی بهره خواهد برد که در مقایسه با دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی 5i پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود. هنوز در مورد مشخصات سه ماژول دیگر اطلاعاتی در دست نیست؛ اما گمان می‌رود شاهد یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک حسگر عمق ۲ مگاپیکسلی باشیم. همچنین استفاده از شارژ سریع ۱۸ واتی و درگاه USB-C در گوشی یادشده به‌طور رسمی تائید شده است

اطلاعاتی که به‌طور رسمی توسط ریلمی تائید شده‌اند به همین موارد خلاصه می‌شوند؛ بااین‌حال گواهینامه‌ی FCC این گوشی جزئیات بیشتری را از آن فاش می‌کند. این گوشی در ماه گذشته موفق به دریافت تأییدیه‌ی FCC شد. طبق اطلاعات فاش شده در این گواهینامه، حسگر اثرانگشت این گوشی روی پنل پشتی آن قرار دارد. همچنین در بالای نمایشگر شیاری قطره‌ای شکل برای جای دادن به دوربین سلفی وجود خواهد داشت؛ افزون‌براین، ابعاد نمایشگر در حدود ۶/۵ اینچ خواهد بود.

همچنین مشخص شده است که یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی توان موردنیاز محصول جدید ریلمی را تأمین خواهد کرد. با این حساب، باتری این گوشی در مقایسه با باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی دو نسخه‌ی معمولی و پرو از ظرفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

با تمام این اوصاف، به‌نظر می‌رسد گوشی ریلمی 6i در بخش‌های مختلف نسبت به نسل پیشین بسیار ارتقا پیدا کرده باشد. شاخه‌ی هند برند ریلمی هنوز در مورد معرفی این گوشی صحبتی نکرده است؛ اما باتوجه به محبوبیت این برند چینی در هند، انتظار می‌رود اندکی پس از معرفی این گوشی برای بازار میانمار شاهد عرضه‌ی آن در بازار هند و چندین کشور دیگر نیز باشیم.

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های اوپو نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های اوپو و برند ریلمی در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *