دسته‌ها
علم و تکنولوژی

داشبورد مدیریتی

داشبورد مدیریتی

داشبورد مدیریتی : در سیستم های اطلاعاتی داشبورد به صفحه ای اطلاق می‌شود که به صورت خیلی ساده با استفاده از اعداد و نمودارهای گرافیکی و شاخص های کلیدی، وضعیت های کنونی سازمان را  روی کامپیوتر شما نشان می‌دهد. بدون این صفحه مدیر می‌بایستی گزارش ‌های چند صفحه ای را بخواند که معمولا وقتی برای این کار ندارد و یا اینکه به اطلاعات غیر مستند همکاران خود اکتفا کند.

داشبورد مدیریتی، به عنوان ابزاری است غنی از شاخص‌ها و نمودارها که به صورت پویا عمل کرده تا مدیران با استناد به آن بتوانند هر لحظه عملکرد سازمان را مشاهده کنند و وضعیت آن را نسبت به چشم اندازهای کوتاه مدت و بلند مدت مقایسه نموده و آن را بررسی نمایند.

داشبورد مدیریتی

داشبورد، اطلاعات مربوط به زمان گذشته و حال را گردآوری می‌کند، امکان پیش بینی آینده را فراهم می سازد، اطلاعات مورد نیاز مدیران را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، دسترسی به اطلاعات کسب و کار را آسان می کند و اغلب بهترین راه برای به دست آوردن بینش به عملیات و عملکرد سازمان است. با استفاده از آن، مدیران و مدیران ارشد سازمان ها می توانند به سادگی در یک محیط پویا و ساده، بر شاخص های عملکردی سازمان، بخش یا واحد خود نظارت کامل و به روز داشته باشند.
با توجه به اینکه داشبورد مدیریتی ساوانا قادر است تا از طریق یک رابط گرافیکی و تصویری داده‌ها را بررسی کند، با استفاده از آن می‌توانیم سریع و ساده به اطلاعات مورد نیازمان دسترسی پیدا کنیم. هدف از استفاده آن دیدن تصویری از اطلاعات جهت تصمیم گیری برای رسیدن به اهداف در کمترین زمان است. هنگامی که داشبورد درست طراحی شده باشد می تواند ابزاری قدرتمند و منحصر به فرد برای نظارت بر عملکرد سازمان در یک نگاه باشد. مدیران را قادر می سازد در یک نگاه بر تمامی امور نظارت کنند و از طریق این اطلاعات، نمایی کلی از سازمان یا شرکت خود به دست بیاورند و سازمان خود را در مقابل بحران‌های مختلف ایمن کنند و از طرفی فرصت‌های مختلف را برای پیشرفت سازمان بررسی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *