دسته‌ها
کامپیوتر کنسول بازی

بازی با کنسول بازی یا رایانه ،کدام بهتر است؟

بازی با کنسول بازی یا رایانه ،کدام بهتر است؟

نسل اول کنسول های بازی در سال 1972 توسط شرکت Magnavox به نام Odyssey به بازارهای جهانی عرضه شد. این کنسول اولین دستگاه مستقل بازی های ویدئویی بود . شاید براتون جالب باشه که بدونید این کنسول فقط یه بازی داشت و اون هم پینگ پونگ بود ! سه سال بعد نسخه ی دیگری از این کنسول به نام Odyssey100  عرضه شد که یه بازی دیگه هم داشت. آتاری در اون زمان مسئولیت ساخت بازی برای این کنسول را برعهده داشت و به نوعی میشه گفت آتاری برای ساخت کنسول خودش از موفقیت های کنسول Magnavox الهام گرفت ! البته موفقیت های این شرکت چشم فیلیپس را گرفت و پس از مدتی این شرکت جزوی از فیلیپس شد .حال پس از خواندن تاریخچه در خواهیم یافت بازی با کنسول بازی یا رایانه ،کدام بهتر است؟

کنسول های بازی ویدیویی :

کامپیوترهای شخصی مدرن برای اجرا با کیفیت بالای بازی های ویدیو گیم طراحی شده اند و ممکنه که برای یک تجربه بازی بی عیب و نقص استفاده بشن . هرچند که کنسول های بازی ویدیویی ترجیح داده میشن چونکه اونها ارزون ترن .

استفاده از رایانه برای بازی کردن چند مشکل اساسی داره. نخست اینکه لذت بازی کردن روی HDTV را هرگز نمی توان در نمایشگرهای 19 اینچی رایانه تجربه کرد. در صفحه بزرگ تلویزیون HD مثلا 40 اینچ یا حتی بزرگتر، همه چیز زیباتر، خوش رنگتر و با کیفیت تره و به طور کلی بازی طور دیگری دیده میشه . اما با قبول کردن کمی دردسر می توان بر این مشکل غلبه کرد. چاره کار یک کابل HDMI بلند و رایانه ایه که بتوان آن را به نزدیک تلویزیون منتقل کرد.

کامل کننده کار، یک گیم پد خوبه که بازیکن رو از ماوس و صفحه کلید دست و پاگیر خلاص می کنه. پس اگر می تونید رایانه تان را مدام جابجا کنید، این مشکل رو برطرف کردین . مشکل دیگه، نیاز به روز رسانی دایمی رایانه و هزینه های زیاد اونه. برای انجام دادن جدیدترین بازی ها، رایانه شما همیشه باید به روز باشه. مهمترین قطعه برای بازی کردن، کارت گرافیکه. این روزها کارت گرافیکی که بتونه بازی ها را در وضوح 1080×1920 پیکسل یا به قولی Full HD اجرا کنه، بیش از 400 هزار تومان قیمت داره. بنابراین اگر قصد دارین رایانه ای قابل رقابت با کنسول داشته باشید، دست کم باید 400 تا 500 هزار تومان برای کارت گرافیک کنار بگذارین . اگر پردازنده دوست داشتنی Core i7 هم بخواین باید دست کم 580 هزار تومان هزینه کنین .

پاین دو قطعه را تهیه کنین و 8 گیگابایت حافظه (رم) روی سیستمتان نصب کنین تا رایانه ای قدرتمندتر از تمام کنسول های بازی متداول فعلی داشته باشین و بتوانید بازی ها را حتی با کیفیتی فراتر از اکس باکس و پلی استیشن روی HDTV نمایش دهید . با این حساب جمع کردن یک سیستم بازی قدرتمند دست کم 5/1 تا 2 میلیون تومان هزینه خواهد داشت که بیشتر از دو برابر قیمت کنسول های رایج امروزیه . بنابراین  اگر فقط  قصد دارین در کنار بازی کردن، از سیستم تان استفاده های سنگینی مانند کارهای گرافیکی یا تدوین فیلم بکنید، به سراغ چنین دستگاهی بروید.

در غیر این صورت کنسول بازی از نظر هزینه برای شما انتخاب خوبیه. ضمن اینکه اگر PC را انتخاب کنید، باید قید بازی های انحصاری کنسول ها را بزنین که این موضوع برای بازیکن های حرفه ای کاملا غیرقابل قبوله

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *