دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار SeTracker۲ – بخش سوم

آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار SeTracker۲ – بخش سوم

در بخش اول با مراحل نصب و راه اندازی اولیه نرم افزار SeTracker۲ و در بخش دوم با نحوه کارکرد گزینه های صفحه اصلی آشنا شدیم، در  مقاله آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار SeTracker۲ – بخش سوم قصد داریم به معرفی و شرح گزینه های قسمت تنظیمات نرم افزار SeTracker۲  بپردازیم :

با انتخاب گزینه تنظیمات که به شکل چرخ دنده در بخش پایینی اپلیکشن قرار گرفته وارد صفحه تنظیمات می شوید. در این صفحه گزینه های کاربردی بسیاری وجود دارد که درادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت.

آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار SeTracker2 - بخش سوم

شماره های SOS :

در صفحه تنظیمات با انتخاب گزینه ” SOS ” ، صفحه ای باز می شود که در آن می توان سه شماره تماس از اعضای خانواده را در آن ثبت نمود، تا کودک در شرایط اضطراری بتواند به راحتی با آن افراد تماس بگیرد.

کاربرد این گزینه زمانی است که کودک در موقعیت خاصی قرار گرفته و نیاز دارد به سرعت با یکی از اعضای خانواده تماس برقرار کند و آن ها را در جریان موقعیت اضطراری خود قرار دهد ، در این هنگام با فشردن دکمه SOS  تعبیه شده بر روی ساعت، به طور خودکار با اولین شماره درج شده در اپلیکشن تماس گرفته می شود، در صورت عدم پاسخ به شماره دوم و سپس با شماره سوم تماس گرفته می شود و بدین صورت کودک با والدین خود به سرعت ارتباط برقرار می کند و آنها را از موقعیت پیش آمده آگاه می سازد.

آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار SeTracker2 - بخش سوم

  • حالت کاری :

در صفحه تنظیمات از طریق گزینه “حالت کاری”، حالت های مختلفی جهت ارسال موقعیت ردیاب برای ساعت می توان انتخلب کرده و بر روی ساعت تنظیم نمود، شرح حالت های مختلف در عکس زیر نمایش داده شده است، توصیه می شود که زمانی که میزان باتری گوشی کم می باشد، گزینه “حالت ذخیره انرژی” انتخاب شود، بدین صورت ردیاب هر یک ساعت موقعیت خود را ارسال می کند، به همین دلیل در مصرف باتری ساعت صرفه جویی می شود.

آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار SeTracker2 - بخش سومحالت زنگ و ویبره :

در صفحه تنظیمات از طریق گزینه “حالت زنگ و ویبره” می توان حالت های مختلفی را که در شکل زیر مشاهده می کنید برای ساعت انتخاب کرده و با انتخاب گزینه “تایید” حالت مورد نظر را بر روی ساعت تنظیم نمود.

آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار SeTracker2 - بخش سومنظارت صوتی :

در صفحه تنظیمات با انتخاب گزینه “نظارت صوتی” می توان یک شماره تلفن اعم از تلفن همراه و یا تلفن ثابت را در مواقع لزوم وارد نمود تا همان لحظه ساعت به صورت خودکار شروع به شماره گیری شماره تلفن تعریف شده کند و از طریق آن شماره بتوان به صدای اطراف کودک گوش فرا داد. لازم به ذکر است که به دلیل اینکه تماس از ساعت به آن شماره صورت می پذیرد ، سیم کارت تعبیه شده در ساعت در صورتی که اعتباری می باشد بایستی شارژ کافی داشته باشد.

آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار SeTracker2 - بخش سوممنع مزاحمت :

در صفحه تنظیمات گزینه ای با عنوان “منع مزاحمت” وجود دارد، با انتخاب این گزینه می توان برای ساعت هوشمند زمان هایی را تعریف کرد که ساعت به طور خودکار قفل شده و قابل استفاده توسط کودک نباشد. به طور مثال زمان هایی که کودک در مدرسه، کلاس های متفرقه و به طور کلی اماکنی قرار دارد که به قابلیت های ساعت نیاز ندارد ، والدین می توانند جهت جلوگیری از اتلاف وقت توسط کودک برای کار با ساعت در مدرسه، کلاس و … از این قابلیت بهره ببرند. به همین منظور کافیست گزینه “منع مزاحمت” را در صفحه تنظیمات انتخاب کرده، در این صفحه برای ثبت زمان های موردنظر بایستی در ابتدا گزینه موجود در جلوی زمان را فعال کرده، سپس محدوده زمانی که می خواهید ساعت قفل باشد را مشخص کرده و گزینه “تایید” را انتخاب کنید. همچنین لازم به ذکر است برای حذف زمان مورد نظر کافیست گزینه سبز رنگ فعال در جلوی زمان را خاموش کنید.

آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار SeTracker2 - بخش سوم

آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار SeTracker2 - بخش سوم

زبان و منطقه زمانی :

برای تنظیم زمان ساعت از طریق اپلیکشن کافیست که در صفحه تنظیمات گزینه “زبان و منطقه زمانی” را انتخاب کنید، سپس در صفحه مورد نظر گزینه “ساعت تابستانی” را روشن و گزینه ” East: GMT+۳:۳۰ ” را انتخاب کرده سپس گزینه “تایید” را انتخاب نمایید.

آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار SeTracker2 - بخش سومایجاد دفترچه تلفن بر روی ساعت :

برای وارد کردن شماره تلفن های مورد نیاز کودک می توان در صفحه تنظیمات ، گزینه “شماره تلفن” را انتخاب کرده ، در صفحه ایجاد شده می توانید شماره تلفن اعضای خانواده، دوستان و … را وارد نمایید. توصیه می شود برای بالا بردن سرعت ثبت شماره تماس ها و همچنین انجام این کار به صورت کامل و بدون خطا پس از وارد کردن هر شماره تلفن گزینه “ذخیره” را انتخاب نمایید و سپس مجددا مراحل را برای شماره تلفن بعدی انجام دهید. با وارد کردن این شماره تلفن ها ، کودک قادر است از طریق ساعت هوشمند خود در صورت لزوم با هر یک از شماره های ثبت شده در دفترچه تلفن خود تماس برقرار کند . لازم به ذکر است که در این نرم افزار بنابر مدل دستگاه ردیاب بین ۱۰ الی ۱۵ شماره تلفن را می توان ثبت نمود، در صورتی که تمامی شماره ها ثبت شوند فقط همین افراد می توانند با کودک در ارتباط باشند ، به همین جهت امنیت بیشتری برای کودک برقرار می شود ، ولی اگر تمامی شماره تلفن ها ثبت نشوند افراد ناشناسی که در لیست شماره تلفن های این دفترچه ثبت نشده اند هم می توانند با کودک تماس بگیرند. پس به منظور حفظ امنیت توصیه می شود حداکثر تعداد شماره تماس را ثبت کنید تا از تماس افراد ناشناس با کودک جلوگیری شود.

آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار SeTracker2 - بخش سوم

خاموش کردن ساعت از طریق اپلیکشن :

از ویژگی های منحصر بفرد ساعت های هوشمند این است که زمانی که والدین از طریق اپلیکشن بر ساعت  ردیاب نظارت دارند، ( در واقع بهتر است بگوییم زمانی که اپلیکشن فعال و به ساعت متصل می باشد) ساعت فقط از طریق اپلیکشن قابل خاموش کردن است.  به همین منظور در صفحه تنظیمات شده گزینه “خاموش از راه دور” را انتخاب کنید، با انتخاب این گزینه پیغامی بر روی صفحه ظاهر می شود که جهت خاموش کردن ساعت بایستی گزینه “تایید” را انتخاب کنید.

آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار SeTracker2 - بخش سوم

تهیه شده توسط گروه تولید محتوا مجله اینترنتی تکین مال

 

آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار SeTracker۲ – بخش اول

آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار SeTracker۲ – بخش دوم

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *