دسته‌ها
اخبار

معرفی مسواک هوشمند جدید مجهز به تکنولوژی هوش مصنوعی

معرفی مسواک هوشمند جدید مجهز به تکنولوژی هوش مصنوعی

در این پست قصد داریم به معرفی مسواک هوشمند جدید مجهز به تکنولوژی هوش مصنوعی که اخیرا در نمایشگاه CES ۲۰۱۷ معرفی شد بپردازیم.

تحولی در زمینه‌ی بهداشت دهان و دندان
امروزه تکنولوژی هوش مصنوعی حتی به محصولاتی مثل مسواک هم نفوذ کرده است. کمپانی به اسم Kolibree در نمایشگاه CES ۲۰۱۷ از اولین مسواک هوشمند مجهز به تکنولوژی هوش مصنوعی پرده برداری کرد. این مسواک هوشمند که Ara نام دارد با مسواک‌های سنتی کاملاً متفاوت است. Thomas Serval مدیرعامل و موسس کمپانی Kolibree در توصیف تکنولوژی این محصول می‌گوید:
“در این مسواک الگوریتم‌های یادگیری عمیق جدیدی روی یک پردازشگر کم مصرف تعبیه شده اند… داده‌های جمع آوری شده توسط حسگرها به پردازشگر منتقل می‌شوند و به این ترتیب سیستم قادر به شناسایی عادات شما است و هرچه بیشتر از آن استفاده کنید، دقت آن بیشتر خواهد شد.”

معرفی مسواک هوشمند جدید مجهز به تکنولوژی هوش مصنوعی
Ara می‌تواند مشخص کند که شما دقیقاً چه قسمت‌هایی از دندان‌هایتان را مسواک زده اید و اطلاعاتی همچون تعداد دفعات مسواک زدن، مدت زمان و لوکیشن آن را هم در مود آنلاین و هم مود آفلاین ذخیره می‌کند.
این اطلاعات از طریق بلوتوث کم مصرف در یک اپلیکیشن موبایلی ثبت می‌شود اما برای ثبت آنها نیازی نیست که هر بار مسواک می‌زنید موبایلتان را روشن کنید.
طبق اعلام شرکت Kolibree قرار است از Ara برای انجام یک تحقیق بزرگ در امریکا و اروپا استفاده شود تا مشخص شود هوش مصنوعی چه تاثیری بر رفتارهای روزمره ما و بهداشت دهان و دندان دارد. مسلماً در صورتی که نتایج این مطالعه مثبت بودن تاثیر هوش مصنوعی بر رفتار کاربران را ثابت کند، به زودی شاهد عرضه محصولات بیشتری با قابلیت‌های هوش مصنوعی خواهیم بود.
قرار است این مسواک فوق هوشمند از ۱ مارس با قیمت ۱۲۹ دلار وارد بازار شود اما از ۲۸ فوریه پیش فروش آن با قیمت ۷۹ دلار در سایت Kolibree آغاز می‌شود.

منبع : Techradar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *