به بیدبلاگ سایت خوش آمدید. این نخستین نوشتهی شماست. میتوانید ویرایش یا پاکش کنید و پس از آن نوشتن را آغاز کنید!
12 روش جلوگیری از سرقت هویت در فضای مجازی
با این 12 کار از سرقت هویتتان در فضای مجازی جلوگیری کنید
1. اطلاعات شخصی را روی اینترنت منتشر نکنید
نام شما کفایت میکند تا هویتتان برای افرادی که شما را میشناسند، آشکار شود. ارسال آدرس منزل، شماره تلفن، آدرس ایمیل و اطلاعات دیگر در کنار یکدیگر میتواند کار را برای جعل هویت شما توسط سارقین آسان کنند. تا جای ممکن از به اشتراک گذاشتن این جزئیات مخصوصا اطلاعات بانکی اجتناب کنید.
2. برای تمام حسابهای کاربریتان از ایمیل و رمزعبور یکسان استفاده نکنید
خیلیها مرتکب این اشتباه میشوند و دسترسی سارقان به تعداد بیشتری از حسابهای کاربریشان را ممکن میکنند. استفاده از ایمیل و رمزعبور یکسان برای تمام پروفایلهای شبکههای اجتماعی شاید مورد قبول به نظر برسد، اما با این همه رخنههای شایع امنیتی بهتر است این ریسک را پذیرا نباشید. از ایمیلها و رمزهای عبور مختلف برای حسابهای کاربری اینترنتیتان استفاده کنید.
3. از تائیدیه موبایل استفاده کنید
جیمیل، توئیتر، تلگرام و خیلی دیگر از شبکهها، در صورتی که حسابتان از مکانهای مشکوک در دسترس قرار گیرد، از تائیدیه موبایل برای آگاه کردن شما از طریق پیامک استفاده میکنند. از فردی که وارد شده نیز یک عدد تائیدیه پرسیده میشود و از آنجایی که وی به تلفن شما دسترسی ندارد قادر به ورود نخواد بود.
4. رمزعبورتان را در مکانی امن ذخیره کنید
استفاده از چندین رمز عبور احتمالا به خاطرسپاری آنها را مشکل میکند، اما شما میتوانید آنها را در مکانی امن ذخیره کنید. به جای ذخیره کردن آنها بر روی کامپیوترتان بهتر است رمزهای عبور را در یک دفترچه کوچک بنویسید و آن را در خانه نگه دارید. همچنین میتوانید آنها را در محلهای غیر عادی مثلا پشت کتاب مورد علاقهتان بنویسید.
5. قبوض و دیگر اسناد حاوی اطلاعات حساس را دور نریزید
اظهارنامههای بانکی، قبوض و دیگر اسنادی که نام، شماره حساب، تاریخ تولد و دیگر اطلاعات شخصی شما بر روی آنها نوشته شده هرگز نباید در سطل زباله ریخته شوند. شما میتوانید آنها را سوزانده یا خرد کنید تا کسی نتواند به آن اطلاعات دسترسی داشته باشد.
6. شمارههای شناساییتان را فاش نکنید
اگر کسی بر روی اینترنت به هر دلیلی از شما شماره شناسایی خواست ، آن را به وی ندهید. اگر فرد را میشناسید و دلیل درخواست او موجه است میتواند حضوری با وی ملاقات کرده و این اطلاعات را به او بدهید. شمارههای شناسایی تنها در تراکنشهایی مشخص مورد استفاده قرار میگیرند بنابراین حتما از ان مطلع هستید.
7. در اشتراک گذاری روی رسانههای اجتماعی هوشیار باشید
چیزی که به اشتراک میگذارید مخصوصا اگر در دسترس عموم باشد میتواند علیه شما مورد استفاده قرار گیرد. سارقان هویت میتوانند یک حساب کاربری تازه ایجاد کرده و از اسم، عکسها و دیگر اطلاعاتتان استفاده کنند تا حسابهایشان را موجه جلوه دهند. علاوه بر این، اگر شما همیشه جاهایی که میروید و کارهایی که میکنید را روی اینترنت قرار میدهید، سارقین میتوانند از این اطلاعات بهره ببرند و فرصتی برای سرقت از منزل شما بدست آورند.
8. کارها و فعالیتهای روتین خود را بهم بزنید
سارقین هویت میتوانند فعالیتهای روتین شما، مخصوصا آنهایی که روی اینترنت ارسال میکنید را براحتی رهگیری کنند. یک دزد باهوش میتواند از این روتینها برای هرچه موجهتر جلوه دادن هویت جعلی شما استفاده کند. همچنین اگر رهگیری شما آسان باشد سرقت وسایل شخصیتان نیز راحتتر خواهد بود.
9. در مورد فعالیتهای غیرعادی در حسابهای کاربریتان هوشیار باشید
اگر تغییری در حساب کاربریتان میبینید که خودتان انجام ندادهاید، وقت تغییر رمز عبورتان فرا رسیده است. هر چیزی که با عقل جور در نمیآید باید برایتان یک هشدار باشد. سهلانگار نباشد، مخصوصا اگر چیز زیادی برای دزدیده شدن دارید.
10. روی خانهتان سیستم امنیتی نصب کنید
بعضی سارقینِ هویت شما را تحت تعقیب قرار میدهند و بدون آنکه اطلاع داشته باشید، ممکن است به خانهتان هم بیایند. داشتن یک سیستم امنیتی میتواند سارقین را دور نگه دارد، مخصوصا آنهایی که راه خانهتان را میدانند.
11. هر تحدید و یا پیام عجیبی که دریافت کردید گزارش دهید
اگر کسی در تعقیب شما است، احتمال اینکه پیامهایی با عناوین “دیدمت” یا “میدانم داری چکار میکنی”، دریافت کنید زیاد است. این پیامها را نادیده نگیرید و به سرویس دهنده موبایلتان گزارش دهید تا شمارهتان را تغییر دهند یا آن شماره را مسدود کنند.
12. به راحتی، مخصوصا روی اینترنت، به افراد اعتماد نکنید
کپی کردن یک هویت مجازی خیلی ساده است، و اگر مراقب نباشید این خود شما هستید که اطلاعات لازم را در اختیار سارقین هویت قرار میدهید. حواستان به آدمهایی که روی اینترنت با آنها معاشرت میکنید باشد. همچنین برای حفاظت از کامپیورتان از یک اتصال امن استفاده کنید. امنیت روی اینترنت یک معضل جدی است. باید همیشه مراقب اطلاعات شخصیتان باشید و معیارهای احتیاطی را مد نظر بگیرید تا از سرقت هویت و دیگر جرائم سایبری برحذر باشید. و در آخر در هنگام انجام خریدهای اینترنتی خیلی مراقب باشید.
بانک های گوگل، فیسبوک و آمازون
بانک های گوگل، فیسبوک و آمازون
چرا کاربران تمایل دارند شرکت های بزرگ فناوری بانک تأسیس کنند؟
آیا شما نیز از دیدن عنوان این مقاله هیجان زده شدید؟ طبق مطالعات صورت گرفته، بسیاری از کاربران قصد دارند با رضایت خاطر مسئولیت حفظ مطمئن پول هایشان را به گوگل ، فیسبوک یا آمازون واگذار کنند. با کمال تعجب، اپل در میان آنها نیست.
طبق نظرسنجی شرکت«فوجیتو» که البته خود دارای بخش مالی است، 20 درصد از پاسخ دهندگان عنوان کردند که در صورت امکان، برای خرید خدمات بانکداری یا خدمات بیمه از فیسبوک، گوگل یا آمازون استفاده می کنند.
طبق آنچه در وب سایت «TechRader» آمده،علت چنین پاسخی از پاسخ دهندگان این است که انتظار دارند بانک های بزرگ ابداعات فناوری را پابه پای این شرکت های فناوری پیش ببرند. موفق نشدن در انجام این کار به این معنی است که 37 درصد افراد، تأمین کنندگان بیمه یا خدمات بانکداری خود را رها خواهند کرد. اما چقدر احتمال می رود که یکی از این شرکتهای بزرگ فناوری به سمت امور مالی بزرگ حرکت کند؟ گوگل با خدمات مال کوچک اما قابل توجه در این زمینه، خودنمایی کرده است.
بانک گوگل؟
گوگل، سیستم پرداخت اندرویدپی (android Pay) دارد که رابطی بین کارت اعتباری و کارت نقدی، گوشی همراه و کارت خوان های NFC در فروشگاه ها است. گوگل والت نیز یکی دیگر از سیستم های پرداخت گوگل به شمار می رود که نسخه قدیمی تری بوده و قرار است اندرویدپی، جایگزین آن شود. بنا به گفته وب سایت اندروید سنترال، تفاوت زیادی بین این دو سیستم پرداخت دیجیتالی وجود دارد.(شکل 1 )
شکل 1
برنامه های دیگری همچون ماشین حساب وام مسکن (mortgage calculator) هم وجود دارند که از طریق جست وجو در دسترس قرار می گیرند. می توانید از طریق گوگل پول هم ارسال کنید. فیسبوک نیز همین کار را انجام می دهد.
آمازون در مقایسه با گوگل و فیسبوک گام های بیشتری در این زمینه برداشته است و به هزاران فروشنده دعوت شده در بازار خود وام عرضه می کند.پس می توانیم این گونه تصور کنیم که این شرکت ها تمایل زیادی دارند تا وارد امور مالی بزرگ شوند.اما بنا به دلایل متعددی، تا زمان زیادی مقاله ای با این عنوان نخواهیم داشت:«گوگل اولین شعبه بانکداری خود را افتتاح کرد.» اولین و مهمترین دلیل آن، قوانین است. این قوانین در بریتانیا که مرکز فعالیت پولی و مالی جهان است، طولانی و پیچیده هستند؛ تا پیش از سال 2010 ، با وجود گذشت بیش از صد سال، حتی یک گواهی نامه بانکداری در این کشور صادر نشده بود.
مسلماً اوضاع در حال حاضر کمی بهتر است، اما هنوز هم گرفتن مجوز برای تأسیس یک بانک خصوصی کوچک، بیش از چهار سال طول می کشد. این قانون فقط مربوط به بریتانیا است. در آمریکا برای راه اندازی بانک نمی توانید فقط با دولت وارد مذاکره شوید؛ بلکه باید از ایالتی به ایالت دیگر بروید و برای راه اندازی کسب و کار خود درخواست صدور پروانه کنید.حال فرض کنید، این کار پرزحمت است و روند کندی دارد.
کسب و کار خسته کننده بانکداری
دومین دلیل مهم، این است که برانگیختن خشم مؤسسه های مالی بسیار بزرگ با ایجاد رقیبی بی واسطه،ایده بسیار نامعقولی است.هر گونه واکنش سریع و قاطع به بانک گوگل و فیسبوک موجب قطع حمایت ها خواهد شد.بنابراین اگر بانک بارکلیز انگلستان تمایلی به فیسبوک نداشته باشد،به راحتی می تواند به 48 میلیون مشتری جهانی خود بگوید که دیگر اجازه ارسال پول از این طریق شبکه های اجتماعی را ندارند و این مشکل بزرگی برای هر شرکت،حتی فیسبوک است.(شکل 2)
شکل 2
صنعت مالی می تواند به اتاق بازرگانی آمریکا متکی باشد؛ کسانی که بیش از یک بیلیون دلار صرف رایزنی ب دولت آمریکا می کنند، آن هم در خصوص موضوعاتی که با آن موافق نیست، مثل تغییرات آب وهوا و مجوز دادن به بانک هایی که در ایام بحران اعتبار(creditcrunch) خوب عمل نکردند.
سومین و جالب ترین دلیل برای اینکه گوگل و همکاران به این زودی ها بنا نیست بانکی را افتتاح کنند،این است که راه های زیاد دیگری برای گرفتن اطلاعات مالی دارند، بدون آنکه مجبور به احداث بانک باشند.
یکی از این شرکت ها«Curve» است که به کاربران اجازه می دهد تمام کارت های خود را از بانک های مختلف در یک کارت که همه جا پذیرفته می شود، ادغام کنند. سپس این شرکت تمام آن اطلاعات را در زمان واقعی به گوشی آنان ارائه می دهد.
«Mondo» استارتاپ یا شرکت نوپای بریتانیایی دیگری است که کارتی ساخته که می توانید بدون هیچ مشکلی از آن همانند کارت هایی که بانک صادر می کند، استفاده کنید.
از نظر ما، مشکلات بانکداری روزمره برای مشتریان به موضوعات ابتدایی مربوط می شود: سهولت کار، سرویس مشتری و نفع شخصی شما در نداشتن کارت های اعتباری زیاد ی جریمه شدن به خاطر اضافه برداشت از حساب جاری، از نظر فنی، یعنی تجربه کاربری و خدمات مشتری.
آمازون از این دو جهت به خود می بالد و می تواند به راحتی سرویسی را معرفی کند که سریع است، کاربرد آسانی دارد و دارای بیش از یک راهنمای حضوری برای بهتر کردن مدیریت پول است. در مارس 2015، واحد اطلاعات اکونومیست در انجام یک نظرسنجی از بخش بانکداری خرده فروشی، دریافت که 25 درصد پاسخ دهندگان احساس می کردند که تکنولوژی می تواند به شکل مؤثری به بانک ها در شناختن بهتر مشتریانشان و افرادی که در حال حاضر در کسب و کار گوگل هستند، کمک کند.
صنعت بانکداری برای اینکه دریابد شخص در چه مرحله ای از زندگی قرار دارد و آرزوها، رؤیاها، ترس و نگرانی هایش چیست، نمی تواند بر اطلاعات گواهی تمکن مالی افراد تکیه کند.
اما گوگل به دلیل آنچه در موتور جست و جوی آن وارد می کنید، تمام این ها را می داند. فیسبوک با توجه به آنچه که شما دوست دارید، تشخیص می دهد که چه قومیتی دارید. آمازون قبل از آن که چیزی بخرید، می داند آن چیز چیست. گوگل همانند فیسبوک پس از دریافت داده های خرید، پرداخت ها را طلب می کند.
آمازون این کار را به تاریخی واگذار می کند که احتمال خرید از جانب شما بیشتر است.اما اساساً، مسئله به داده ها مربوط می شود. نه به مقدار تراکنش. بانک ها برای مدیریت کردن پول ها ساخته شده اند، نه برای بیت ها و کلیک ها.
دانشکده کسب و کار دانشگاه کمبریج به رشد فزاینده پرداخت های غیرنقدی با وجود بحران مالی و توسعه فناوری ارتباط حوزه نزدیک (NFC) که توسط گوگل و دیگران استفاده می شوند، اشاره کرده است. این بدان معناست که ذخایر و دارایی های نقدی در مقایسه با جنبش دیجیتالی پول به صورت آنلاین، اهمیت کمتری دارند.
این شرکت های بزرگ فناوری در جایگاه نخست ارائه خدمات مالی کوچک تر و محدودتر قرار دارند، بدون اینکه به چیزی که ما به صورت سنتی آن را بانک تصور می کنیم، تبدیل شوند.حتی بانک ها نیز همین فکر را می کنند.
بنابراین با وجود اینکه یک پنجم کاربران ممکن است خواستار بانکی از آمازون باشند، اما در واقعیت آنچه که به احتمال زیاد رخ می دهد، این است که آمازون در اطراف کاربران و محل خریدشان بانکی را احداث خواهد کرد و بانکی را که در خیابان اصلی قرار دارد، وادار می کند به کارهای فرعی و همچون پردازش پرداخت و مبادلات ارزی و کارهایی از این دست بپردازد.
بله! آنیده هیجان انگیزتری در پیش داریم.
شکل 3
بازاریابی اینترنتی چیست؟
بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی ارتقاء کالاها، خدمات یا برندها در بستر جهانی وب می باشد. بازاریابی اینترنتی شامل تعداد روزافزون کانال های بازاریابی از بازاریابی موتور جستجوگرفته تا بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی تلفن همراه می باشد. طیف استراتژی های بازاریابی که در چارچوب بازاریابی های اینترنتی می باشد در حال افزایش است،همانطور که تجهیزات و فناوری های جدید مانند تلفن های همراه و تبلت های بی سیم همه سازگار با اینترنت و ابزار آن هستند و همه پلتفرم های جدید مانند شبکه های اجتماعی به عنوان کانال های بازاریابی جدید محسوب می شوند دستخوش بازتعریفها و بلوغ بیشتری خواهند بود.
اشکال عمده بازاریابی اینترنتی عبارتند از:
The major forms of Internet marketing are:
- Email marketing–Emails that are sent to existing or potential customers can be categorized as:
- Transactional–These emails are triggered by an action taken by the recipient such as opting in to the email list, making a purchase or requesting more information about a product or business.
- Informational–These often include newsletters and information packets that serve to re-engage the existing customer and prompt renewed interest in the business.
- Direct–Like its conventional counterpart, direct email serves to notify the recipient about a promotional offer, sale or business event that could result in a transaction.
بازاریابی آیمیل – ایمیل هایی که به مشتریان موجود یا مشتریان بالقوه ارسال می شود می توانند به صورت زیر دسته بندی شوند:
تراکنشی: این ایمیل ها توسط اقداماتی که توسط گیرنده انجام می شود، مانند انتخاب کردن در لیست ایمیل، ایجاد یک خرید یا درخواست اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول یا کسب و کار، بوجود می آیند.
اطلاعاتی- این اغلب شامل خبرنامه ها و بسته های اطلاعاتی است که در خدمت بازخوانی مشتری فعلی و افزایش علاقه به کسب و کار هستند.
مستقیم مانند همتای متعارف خود، ایمیل مستقیم در خدمت به اطلاع گیرنده در مورد پیشنهاد تبلیغاتی، فروش یا رویداد کسب و کار است که می تواند در نتیجه معامله.
بهینه سازی موتور جستجو – این بهبود یک رتبه بندی وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از طریق مکانیسم های آلی یا بدون پرداخت شامل درج کلمات کلیدی، لینک کردن و بهینه سازی محتوا است.
بازاریابی موتور جستجو – این معمولا به مکانیزم های پرداخت شده برای افزایش دید در صفحات نتایج موتور جستجو اشاره می کند، مانند پرداخت مشارکت، پرداخت و تبلیغات متنی. این ممکن است شامل تکنیک های SEO نیز باشد.
تبلیغات تبلیغاتی، تبلیغات بنر، تبلیغات پاپ آپ و آگهی های اینترنتی نمونه هایی از این نوع بازاریابی هستند
بازاریابی رسانه های اجتماعی – محصولات و مارک ها در سایت های شبکه های اجتماعی محبوب مانند فیس بوک و توییتر ارتقا یافته است
بازاریابی موبایل- این اصلاح بسیاری از انواع بازاریابی قبلی است اما با یک برنامه خاص برای دستگاه های تلفن همراه، که ممکن است تبلیغات و نتایج جستجو را متفاوت از دستگاه های متصل به اینترنت متداول نمایش دهد.
بازاریابی اینترنتی به زودی پس از پذیرش وسیع اینترنت به وجود آمد و به دلیل اینکه شرکت ها مزایای بسیاری از نقاط قوت اینترنت را در بر می گیرد، رشد کرده است.
دسترسی جهانی – اینترنت یک شبکه جهانی است که جریان آزاد اطلاعات را به تقریبا هر کشور یا بازار اجازه می دهد. کمپین های بازاریابی می توانند استراتژی های خود را به مناطق یا کشور های دیگر بسپارند با هزینه کم و یا کم هزینه
حضور مداوم – تبلیغات یا تکنیک های بازاریابی تقریبا به طور نامحدود در اینترنت باقی می مانند. این آیتم های تبلیغاتی می تواند به مدت طولانی پس از پیاده سازی به افزایش شناسایی نام تجاری و انجام معاملات سریع ادامه دهد.
اثربخشی هزینه – اگر چه بیشترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی نیازمند هزینه های قابل توجهی در مقابل هزینه های اولیه می باشد، اینترنت به عنوان بهترین راه برای رسیدن به مخاطبان گسترده با سرمایه گذاری نسبتا پایین پولی است.
تعامل – توانایی مصرف کنندگان برای برقراری ارتباط با کسب و کارها و سایر مصرف کنندگان فرصت های زیادی را فراهم می کند و منابع موجود در سایر سیستم عامل های بازاریابی غیرقابل دسترس است. ابتکارات بازاریابی را می توان سریعا بهبود بخشید اگر پاسخ مصرف کننده منفی باشد یا اگر حمایت مثبت وجود داشته باشد، آن را افزایش می دهد.
قدرت تحلیلی – مبنای فنی اینترنت به تجزیه و تحلیل دقیق رفتار مصرف کننده بستگی دارد. تحقیقات بازار می تواند بسیار خاص باشد، که به هدف بسیار موثر مخاطبان تقسیم می شود.
اینترنت همچنین برخی از چالش ها را برای متخصصان بازاریابی ارائه می دهد. بزرگترین آنها اعتبار است. استفاده گسترده از اینترنت توسط عناصر جنایتکار برای سوء استفاده از مصرف کنندگان باعث شده است مشروعیت یک مسئله مهمی باشد. برای مقابله با این، بازاریابان از افزایش دید تجاری، بازاریابی وابسته و ارزیابی های شخص ثالث برای تقویت اعتبار استفاده می کنند.
چالشی دیگر ماهیت غیر شخصی اینترنت است. مصرف کنندگان می توانند درک بهتر کارکنان کسب و کار از طریق محتوا یا بازاریابی رسانه های اجتماعی بدست آورند، اما همیشه از تعامل شخصی فاصله می گیرد.
عدم توانایی مصرف کنندگان در رسیدگی به یک محصول قبل از خرید می تواند معاملات را مهار کند. اگر چه از طریق نمایش “نمایش” رفتار مصرف کننده، که در آن مشتریان بالقوه از یک خرده فروشی از آجر و ملات برای دیدن اولین محصول پیش از خرید آنلاین استفاده می کنند، کاهش می یابد، هنوز بخشی از مصرف کنندگان برای خرید وجود دارد که ممکن است مجددا بازگردانده شود
حرفه ای بازاریابی اینترنتی
با توجه به ماهیت فنی بازاریابی اینترنتی، انتظار می رود که متخصصان این صنعت دارای زمینه های قوی در زمینه فناوری اطلاعات، توسعه وب یا برنامه نویسی کامپیوتر باشند. بازاریابان اینترنتی آینده نگر باید دارای مهارت در HTML، CSS و دیگر زبان های برنامه نویسی و همچنین آشنایی با سیستم عامل های مختلف و سیستم عامل دستگاه باشند. بازاریابان اینترنتی باید دارای ظرفیت برای یادگیری خودگردان و تمایل به آموزش مداوم باشند، زیرا کانال های بازاریابی جدید مانند رسانه های اجتماعی و بازاریابی تلفن همراه توسعه و بالغ می شوند.
با وجودی که اکثریت متخصصان بازاریابی اینترنتی در زمینه بازاریابی دارای آکادمیک هستند، تقریبا 34٪ از آنها حداقل دارای مدرک لیسانس در زمینه کسب و کار و مالی هستند، به جای آن، در واقع، About.com. بسیاری نیز دارای دوره های انگلیسی، روزنامه نگاری و ارتباطات هستند، در حالی که تعداد زیادی حرفه ای با طراحی وب و توسعه، نوشتن، طراحی دیجیتال و بازاریابی چند رسانه ای وجود دارد. بازاریابان به دنبال یک موقعیت مدیریتی یا اجرایی به شدت تشویق می شوند که مدارک چندگانه یا پیشرفته را در رشته مربوط به بازاریابی اینترنت به دست آورند.
متخصصان بازاریابی که مایل به نشان دادن مهارت در بازاریابی اینترنتی یا کانال بازاریابی خاص می توانند گواهینامه های علمی یا حرفه ای را دنبال کنند. بسیاری از دانشگاه های معتبر و موسسات آموزشی آنلاین در حال حاضر گواهینامه برای بازاریابی اینترنتی را از طریق برنامه درسی خود به طور منظم یا از طریق یک برنامه تقویت یادگیری ارائه می دهند. این برنامه های علمی را می توان از لحاظ زمان و هزینه، اما اغلب معتبر تر از یک برنامه آموزش کوتاه تر و دقیق تر ارائه شده توسط یک سازمان است که تنها دوره های صدور گواهینامه بازاریابی اینترنتی را ارائه می دهد.
بسیاری از سازمان های آنلاین وجود دارند که نوعی گواهینامه برای موفقیت در برنامه های آموزشی خود را ارائه می دهند. هیچ مجوز صدور گواهینامه ملی یا منطقه ای برای بازاریابی اینترنتی وجود ندارد، بنابراین این برنامه ها ممکن است بطور قابل توجهی در ابعاد و عمق متفاوت باشد. سازمان های ذیل دوره های آموزشی خوبی در زمینه موضوعات بازاریابی اینترنتی به خوبی توسعه داده اند و گواهینامه های آنها دارای وزن قابل توجهی هستند.
eMarketing Association – این سازمان برنامه های صدور گواهینامه را با گواهینامه eMarketer (CeM)، متخصص eMarketing Certified (CeMA) یا Certified Social Associate Marketing (CSMA) ارائه می دهد.
انجمن بازاریابی اینترنتی – IMA یک برنامه آموزشی جامع ارائه می دهد که به نام Marketer Internet Marketer Certified (CIM) اهدا می شود.
انجمن بازاریابی مستقیم – DMA ارائه می دهد یک دوره جامع در استراتژی دیجیتال کانال صلیب.
انجمن استاندارد بازاریابی اینترنتی – این سازمان بینالمللی، دوره ای را در زمینه شیوه های بازاریابی اینترنتی و استانداردهای حرفه ای ارائه می دهد که بعد از اتمام موفقیت آمیز، گواهینامه گواهینامه eMarketing (CeMC®) را به عهده می گیرد.
What is Internet Marketing?
Internet marketing is the promotion of goods, services or brands on the World Wide Web. Internet marketing includes a growing number of marketing channels from search engine marketing to social media marketing to mobile marketing. The spectrum of marketing strategies included in the umbrella term of Internet marketing is increasing as new technologies are adapted to utilize the Internet, like mobile phones and wireless tablets, as new platforms like social media are developed and as marketing channels undergo further maturation and refinement.
The major forms of Internet marketing are:
- Email marketing–Emails that are sent to existing or potential customers can be categorized as:
- Transactional–These emails are triggered by an action taken by the recipient such as opting in to the email list, making a purchase or requesting more information about a product or business.
- Informational–These often include newsletters and information packets that serve to re-engage the existing customer and prompt renewed interest in the business.
- Direct–Like its conventional counterpart, direct email serves to notify the recipient about a promotional offer, sale or business event that could result in a transaction.
- Search Engine Optimization–This is the enhancement of a website’s ranking on a search engine results page through organic or unpaid mechanisms including keyword insertion, backlinking and content optimization.
- Search Engine Marketing–This typically refers to paid mechanisms for enhancing visibility on search engine results pages, such as paid inclusion, paid placement and contextual advertising. It may also include SEO techniques as well.
- Ad placement–Banner ads, pop-up ads and web banners are examples of this type of marketing
- Social Media Marketing–Products and brands are promoted on popular social networking sites like Facebook and Twitter
- Mobile Marketing–This is a refinement of many of the previous marketing types but with a specific application for mobile devices, which may display ads and search results differently from traditional Internet connected devices.
Internet marketing arose shortly after the widespread acceptance of the Internet and has grown as businesses take advantages of the Internet’s many strengths.
- Global reach–The Internet is a worldwide network that permits the free flow of information to virtually any country or market. Marketing campaigns can extend their strategies to other regions or nations with little retooling or additional cost
- Continuous presence–Marketing ads or techniques remain on the Internet almost indefinitely. These promotional items can continue to increase brand recognition and prompt transactions long after implementation.
- Cost effectiveness–Although the most effective Internet marketing strategies do require substantial up front costs, the Internet remains the most successful way of reaching a broad audience with relatively low monetary investment.
- Interactivity–The ability for consumers to communicate with businesses and other consumers presents enormous opportunities and resources that would be unavailable on other marketing platforms. Marketing initiatives can be refined rapidly if consumer response is negative, or ramped up if there is positive support.
- Analytical power–The technical basis of the Internet lends itself to detailed analysis of consumer behavior. Market research can be exceedingly specific, which allows for highly effective targeting of segmented audiences.
The Internet also presents some challenges for marketing professionals. The greatest of these is credibility. The widespread use of the Internet by criminal elements to defraud consumers has made legitimacy an important issue. To counter this, marketers utilize increased brand visibility, affiliate marketing and third party evaluations to reinforce credibility.
Another challenge is the impersonal nature of the Internet. Consumers can gain a better understanding of business personnel through content or social media marketing, but it will always fall short of personal interaction.
The inability for consumers to handle a product before purchase can inhibit transactions. Although this has been mitigated by “showrooming” consumer behavior, in which potential customers visit a brick and mortar retail outlet in order to view a product first hand before purchasing online, there is still an unwillingness on the part of consumers to make a purchase that may have to be returned.
Internet Marketing Professionals
Due to the technical nature of Internet marketing, professionals in this industry are expected to possess strong backgrounds in information technology, web development or computer programming. Prospective Internet marketers should possess proficiency in a HTML, CSS, and other programming languages as well as familiarity with multiple operating systems and device platforms. Internet marketers should possess the capacity for self-directed learning and willingness for ongoing education as new marketing channels like social media and mobile marketing develop and mature.
Although the majority of Internet marketing professionals possess academic backgrounds in marketing, almost 34% of them have at least a Bachelor’s degrees in business and finance instead, according to About.com. Many also possess degrees in English, journalism and communications, while there are significant numbers of professionals with Web design and development, writing, digital design and multimedia marketing. Marketers seeking a management or executive position are strongly encouraged to obtain multiple degrees or advanced degrees in an Internet marketing related discipline.
Marketing professionals who wish to show proficiency in Internet marketing or a specific marketing channel may seek academic or professional certification. Many well established universities and online educational institutions now provide certification for Internet marketing through their regular curriculum or through a learning extension program. These academic programs can be demanding in terms of time and fees, but are often considered more reputable than a shorter, less rigorous training program offered by an organization that only provides Internet marketing certification courses.
There are many online organizations that offer some type of certification for successful completion of their training program. There are no national or regional certification boards for Internet marketing, so these programs may be considerably different in scope and depth. The following organizations have well developed training courses in a variety of Internet marketing topics and their certifications carry considerable weight.
- eMarketing Association–This organization offers certification programs with the Certified eMarketer (CeM), Certified eMarketing Associate (CeMA), or Certified Social Marketing Associate (CSMA) designation.
- Internet Marketing Association–The IMA offers a comprehensive training program that awards the Certified Internet Marketer (CIM) designation.
- Direct Marketing Association–The DMA offers a comprehensive course in Cross Channel Digital Strategy.
- Internet Marketing Standards Board–This international organization offers a course in broad-based Internet marketing practices and professional standards that awards the Certified eMarketing Consultant (CeMC®) designation upon successful completion.
چرا مرورگر Chrome مقدار وحشتناکی از RAM را استفاده می کند
چرا مرورگر Chrome مقدار وحشتناکی از RAM را استفاده می کند
مرورگر chrome مقدار زیادی RAM مصرف می کند
Chrome شاید بهترین مرورگر باشد، اما RAM رایانه شما را کاملا می خورد. اگر تا بحال به Task manager رایانه خود نگاه کرده باشید، حتما به خاطر تعداد عملیات های کروم و رمی که اشغال نموده اند تعجب کرده اید. در ادامه به دلایل استفاده بیش از حد RAM توسط این مرورگر می پردازیم:
Chrome آن همه رم را برای چه استفاده می کند
مرورگر کروم مقدار وحشتناکی از رم را استفاده می کند
فکرش را بکنید: زمانی که شما در حال استفاده از یک کامپیوتر هستید، بیشتر آنچه انجام می دهید در مرورگر شما خلاصه می شود، از باز کردن سربرگ ها تا تماشای ویدیوها و استفاده از برنامه های تحت وب و برنامه های جانبی که با سایر بخش های رایانه شما هماهنگ می شوند. اینها موارد خیلی زیادی هستند.
کروم هر سربرگ، پلاگین و برنامه جانبی را به عملیات اختصاصی خود تفکیک می کند تا در صورتی که یکی از آنها از کار افتاد (مثل Flash) باعث از کار افتادن تمام صفحه اینترنتی یا بسته شدن ناگهانی تمام سربرگ های شما نشود. از آنجایی که ناچار به دوبرابر نمودن برخی عملیات ها در هر سربرگ می گردد لذا این امر می تواند موجب استفاده از RAM بیشتر شود. اما این امر کارها را نیز بسیار راحت تر می کند.
همچنین اتفاقات دیگری نیز در پشت پرده می افتند. برای مثال قابلیت prerendering در کروم می تواند موجب مصرف حافظه ی RAM بالاتری گردد، اما در عین حال موجب باز شدن صفحات وب شما با سرعت بیشتری می شود. برخی برنامه ها و یا وب سایت ها نیز ممکن است نشتی رم (memory leak) داشته باشند که در نتیجه، زمانی که کار شما با آنها تمام می شود به طور کامل بسته نمی شوند و به مرور زمان موجب استفاده رم بیشتری می گردند.
و البته هر چه سربرگ، برنامه جانبی و پلاگین بیشتری را باز، نصب و یا اجرا کرده باشید، کروم رم بیشتری را مورد استفاده قرار خواهد داد.
پس می توان گفت کروم رم زیادی را مصرف می کند اما غالبا به یک دلیل است: راحتی شما. اکثر ما به سربرگ های زیاد و بارگزاری سریع صفحات خو گرفته ایم و بهایی که برای آن می پردازیم گیگابایت ها رم است. این بدان معنا نیست که کروم نمی توانسته از مقداری بهینه سازی رم استفاده کند اما این حالت موجود، بیشتر شبیه به آینده وب گردی است.
مصرف بالای رم (معمولا) خوب است
دیدن آن تعداد عظیم اعداد در ستون task manager memory می تواند شکه کننده باشد، اما باید به خاطر داشته باشیم که رم آزاد در واقع رم بی مصرف است. رم به یک دلیل وجود دارد: اگر رایانه شما می تواند اقلام فراوانی را در حافظه کوتاه مدت خود ذخیره نماید، پس می تواند بعدا آن اقلام را به سرعت بازخوانی نماید. و اگر رایانه شما در نهایت نیازی به آن اقلام نداشت آنها را دور می ریزد تا برای سایر برنامه ها که به آن منابع نیاز دارند فضا فراهم کند.
بنابراین، با این منطق، پر بودن همیشگی رم شما می تواند نکته خوبی باشد. تنها زمانی که رم شما موقتا پر شده و سیستم شما را کند می کند آزاردهنده است. اگر کاری که انجام می دهید نسبت به توانایی رایانه شما به رم بیشتری نیاز داشته باشد، شروع به جایگزینی بخشی از حافظه کوتاه مدت با هارددیسک رایانه شما می کند که بسیار کندتر است.
خلاصه کلام: فقط به خاطر اینکه کروم از رم زیادی استفاده می نماید منصرف نشوید. این بدان معناست که دارد کار خود را انجام می دهد. اگر کروم رم زیادی را اشغال می کند به طوری که کارها به شکل قابل ملاحظه ای در حال کند شدن هستند، شما قطعا مشکل دارید و حجم کارتان با توانایی کامپیوترتان هم خوانی ندارد.
چگونگی محدود کردن اشتهای Chrome به پرخوری
بنابراین می دانید که چرا کروم از رم زیادی استفاده می کند، و می دانید که این امر گاهی اوقات اشکالی ندارد. اما اگر این مسئله موجب کند شدن کارها می شود، شما دو راه حل دارید: مصرف رم کروم را کاهش دهید و یا برای رایانه خود رم بیشتری بخرید.
انجام دومی برای یک رایانه رومیزی بسیار آسان است (با فرض اینکه پول آنرا دارید) اما برای لپ تاپ ها که اکثرا رم آنها قابل ارتقا نیست به مراتب سخت تر است. پس شما ناچارید به نقشه اول برگردید: بخشی از راحتی ها را برای ذخیره کمی رم قربانی کنید.
چیزی را که باعث تسخیر رم شده است پیدا کنید و آنرا ببندید
برای شروع، کروم را باز کنید و کلیدهای Shift+Esc (یا در سیستم عامل های مکینتاش به منوی ویندوز>Task manager بروید) فشار دهید. این عمل Task manager خود کروم را باز می کند که به شما نگاه دقیق تری در خصوص اینکه هر سربرگ، پلاگین و برنامه جانبی چه مقدار رم را اشغال نموده است می دهد. شما می توانید در بالای ستون Memory کلیک نمایید تا آنرا برا اساس میزان مصرف رم از بیشترین به کمترین مرتب سازی نماید.
وقتی که اینکار را انجام دادید باید یک ایده عالی داشته باشید که از کجا شروع کنید. شاید لازم باشد تا سربرگ های Gmail پیوست شده را ببندید یا شاید راحتی آن برنامه واقعا ارزش رم اشغال شده را نداشته باشد. اگر موضوع این است آن را از صفحه برنامه های کروم حذف نمایید.
پلاگین های خود را با click-to-play کنترل کنید
اگر پلاگینی مانند Flash رم زیادی را اشغال نموده است، شاید بهتر باشد Click-to-Play را فعال نمایید تا پلاگین هایی (که ویدیو، بازی و تبلیغات را اجرا می کنند) را تا زمانی که روی آنها کلیک نکرده اید غیرفعال نگه دارند. برای انجام این کار به سراغ صفحه تنظیمات کروم بروید، روی Content setting کلیک کنید و گزینه “به من اجازه بده تا انتخاب کنم چه زمانی محتوای پلاگین اجرا شود ” را انتخاب نمایید. همچنین می توانید برای وب سایت های معین (مانند Youtube که مطمئنا شما می خواهید در آن Flash همواره در حال اجرا باشد) یا پلاگین های معین (مانند PDF viewer کروم) استثنا تعیین نمایید.
مصرف رم سربرگ های خود را با برنامه Memory-Freeing محدود کنید
صرفه جویی در مصرف حافظه ی RAM
البته برخی از ما بی نهایت به سربرگ ها اعتیاد داریم. اگر شما هم همینطور هستید تعداد کمی برنامه هستند که می توانند کمک کنند. نصب برنامه های بیشتر برای محدود کردن مصرف رم خود ممکن است غیرمنطقی به نظر برسد، اما باور کنید این کار می تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد.
The Great Suspender یک برنامه فوق العاده است که سربرگ ها را بعد از مدتی غیرفعال بودن، “unload” می کند. آنها همچنان در نوار سربرگ های شما خواهند بود و تنها زمانی که بر روی آنها کلیک کنید بارگزاری آنها کمی بیشتر طول خواهد کشید زیرا کروم آنها را از چرک نویس بارگزاری می کند. اگر شما تعداد زیادی سربرگ را باز نگه می دارید تا بعدا در روزهای آتی به سراغ آنها بیایید این برنامه می تواند بسیار مفید باشد.
همچنین بعضی از دوستان OneTab را دوست دارند که عملیات مشابهی را پیاده سازی می کند اما بدون خودکارسازی. زمانی که شما گروهی از سربرگ ها را دارید و می دانید که تا مدتی به آنها نیاز نخواهید داشت، می تواید روی دکمه OneTab کلیک کنید تا همه آنها را ببندید و یک سربرگ تکی را باز نمایید که به هر یک از آنها لینک شده است. در این صورت زمانی که بعدا می خواهید به سراغ آنها برگردید، می توانید در زمان دلخواه آنها را مجددا باز نمایید. این عمل همچنین به هم ریختگی سربرگ ها را کاهش می دهد که خیلی خوب است.
با تمامی راه حل های بالا کار کنید و در نهایت بهترین گزینه را که با شرایط کاری شما متناسب است خواهید یافت. فقط بدانید که شما ناچار خواهید بود برخی چیزها را قربانی کنید؛ آیا به معنی بستن سربرگ ها باشد یا حذف برنامه ها یا خرید لپ تاپ جدید، تصمیم با شماست.
آموزش تصویری نحوه استفاده از ایمیل یاهو
آموزش تصویری نحوه استفاده از ایمیل یاهو
توی این آموزش نحوه کار کردن با محیط ایمیل یاهو ( معرفی بخش ها ، ارسال و خوندن ایمیل ) رو به صورت ساده همراه با تصویر توضیح میدم
آموزش در ادامه مطلب …
قبل از هر چیز باید بگم که آدرس ایمیل www. نداره ، اگه تا الان آدرس ایمیل رو با www. شروع میکردید از همین حالا اشتباهتون رو اصلاح کنید (تصویر زیر)
خب اول از آدرس www.mail.yahoo.com وارد قسمت ورود میشید و اطلاعات ورود رو وارد میکنید و روی Sign In کلیک میکنید (تصویر زیر)
بعد از ورود به اکانت خود در یاهو بطور پیش فرض وارد inbox میشید
توضیحات منوی سمت چپ ، بالا (تصویر زیر)
inbox صندوق ورودی ایمیل شماست،ایمیل های دریافتی در این قسمت لیست میشود
Drafts لیست ایمیل های ذخیره شده توسط شما را نمایش میدهد
Sent لیست ایمیل های ارسالی توسط شما را نمایش میدهد
Spam هرزنامه یا ایمیل های اسپم (مزاحم) را نمایش میدهد
Trash ایمیل های حذف شده توسط شما را نگه داری میکند
ایمیل های دریافتی و خواندن آن ها :
خب برای خوندن ایمیل های دریافتی تون کافیه روی موضوع ایمیل یک کلیک بکنید (تصویر زیر)
خب حالا ایمیل در زبانه جدید باز میشه
مشاهده و انجام عملیات روی ایمیل :
خب واسه اینکه روی یک ایمیل عملیاتی انجام بدین اول باید ایمیل رو باز کنید (تصویر زیر)
1- پاسخ دادن به فرستنده ایمیل انتخاب شده
2- پاسخ دادن به فرستنده ها ی ایمیل انتخاب شده
3- ارسال ایمیل انتخاب شده به دیگری
4- حذف کردن ایمیل انتخاب شده
5- انتقال ایمیل انتخاب شده به پوشه های دیگر (مانند spam,trash,…)
6- انتخاب ایمیل و فرستنده ایمیل به عنوان اسپم (مزاحم)
7- اعمال تغییرات بر روی ایمیل انتخاب شده (مانند خوانده شده ، خوانده نشده و…)
ارسال ایمیل :
برای ارسال ایمیل ابتدا روی compose کلیک کنید (تصویر زیر)
سپس اطلاعات ارسالی را تکمیل کنید و در نهایت روی send کلیک کنید (تصویر زیر)
در صورت ارسال شدن ایمیل پیام your message has been sent را مشاهده میکنید (تصویر زیر)
خب این آموزشم تموم شد،منتظر نظرات و پیشنهاداتتون هستم
آموزش تصویری نحوه استفاده از جیمیل
آموزش تصویری نحوه استفاده از جیمیل
توی این آموزش نحوه کار کردن با محیط جیمیل ( معرفی بخش ها ، ارسال و خوندن ایمیل ) رو به صورت ساده همراه با تصویر توضیح میدم
آموزش در ادامه مطلب …
قبل از هر چیز باید بگم که آدرس ایمیل www. نداره ، اگه تا الان آدرس ایمیل رو با www. شروع میکردید از همین حالا اشتباهتون رو اصلاح کنید (تصویر زیر)
خب اول از آدرس www.gmail.com وارد قسمت ورود میشید و اطلاعات ورود رو وارد میکنید و روی Sign In کلیک میکنید (تصویر زیر)
بعد از ورود به اکانت خود در جیمیل بطور پیش فرض وارد inbox میشید
توضیحات منوی سمت چپ ، بالا (تصویر زیر)
Inbox صندوق ورودی ایمیل شماست،ایمیل های دریافتی در این قسمت لیست میشود
Starred لیست ایمیل هایی است که توسط شما ستاره دار شده است
Important لیست ایمیل هایی است که توسط شما علامتگذاری شده است
Sent Mail لیست ایمیل های ارسالی توسط شما را نمایش میدهد
Drafts لیست ایمیل های ذخیره شده توسط شما را نمایش میدهد
Chats لیست گفتگوهای آنلاین (چت) شما توسط جیمیل
All Mail لیست تمامی ایمیل های شما را نمایش میدهد
Spam هرزنامه یا ایمیل های اسپم (مزاحم) را نمایش میدهد
Trash ایمیل های حذف شده توسط شما را نگه داری میکند
ایمیل های دریافتی و خواندن آن ها :
خب برای خوندن ایمیل های دریافتی تون کافیه روی موضوع ایمیل یک کلیک بکنید (تصویر زیر)
خب حالا ایمیل باز میشه (تصویر زیر)
انجام عملیات روی ایمیل :
خب برای جواب دادن به ایمیل فرستنده یا ارسال ایمیل به فرد دیگه اول باید ایمیل مورد نظر رو باز کنید و روی فلش کوچیک کنار ایمیل کلیک کنید (تصویر زیر)
بعد این لیست براتون باز میشه (تصویر زیر)
1- پاسخ دادن به فرستنده ایمیل
2- ارسال ایمیل به دیگری
خب واسه اینکه روی یک ایمیل عملیات دیگه انجام بدین اول باید برگردید به اینباکس بعد تیک کنار ایمیل رو روشن کنید (تصویر زیر)
1- علامتگذاری ایمیل (مثلا انتخاب تمامی ایمیل های خوانده شده)
2- آرشیو کردن ایمیل مورد نظر (مثلا از inbox حذف و در all mail نمایش میدهد)
3- انتخاب ایمیل و فرستنده ایمیل به عنوان اسپم (مزاحم)
4- حذف ایمیل مورد نظر
5- انتقال ایمیل انتخاب شده به پوشه های دیگر (مانند spam,trash,…)
6- برچسب زدن بر ایمیل (با توجه به موضوع ایمیل میتونید برچب بزنید تا در بخش های مربوطه کپی شود)
7- اعمال تغییرات بر روی ایمیل انتخاب شده (مانند خوانده شده ، خوانده نشده و…)
ارسال ایمیل :
برای ارسال ایمیل ابتدا روی compose کلیک کنید (تصویر زیر)
سپس اطلاعات ارسالی را تکمیل کنید و در نهایت روی send کلیک کنید (تصویر زیر)
(برای ارسال عکس ، فایل ، ویدئو و… از فایل پیوست استفاده کنید)
در صورت ارسال شدن ایمیل پیام your message has been sent را مشاهده میکنید و برای مشاهده همان ایمیل ارسال شده روی گزینه ی View message کلیک کنید (تصویر زیر)
چند آموزش کوتاه مرتبط :
– اگه پسورد جیمیل خودتون رو فراموش کردید ، برای بازیابی از لینک زیر استفاده کنید
https://www.google.com/accounts/recovery
– برای خروج از جیمیل ، گوشه سمت راست بالا روی عکس پروفایلتون یا آدرس ایمیلتون کلیک کنید و sign out کنید (تصویر زیر)
یا از لینک زیر برای خروج از جیمیل استفاده کنید
https://mail.google.com/mail/?logout&hl=en&hlor
– اگه نمییتونید از سیستمتون وارد اکانت جیمیل دیگتون بشید یا اکانت جدید بسازید از راه حل زیر استفاده کنید:
باید اول از اکانتتون فعلیتون خارج بشید (نحوه خروج بالا توضیح داده شده)
موقع sign in زیر کادرش نوشته Manage accounts on this device روش کلیک کنید
بعد گزینه ی remove رو بزنید تا ضربدر جلو اکانت روشن شه،با کلیک روی ضربدر اکانت از هیستوری مرورگرتون پاک میشه و میتونید وارد اکانت دیگتون بشید یا اکانت جدید بسازید
برای اینکه دیگه این مشکل براتون پیش نیاد،موقع ورود تیک گزینه ی Stay signed in رو خاموش کنید
این آموزشم تموم شد،انتقاد و نظر یادتون نره
آموزش تصویری نحوه استفاده از ایمیل آول aol
آموزش تصویری نحوه استفاده از ایمیل آول aol
توی این آموزش نحوه کار کردن با محیط ایمیل آول aol ( معرفی بخش ها ، ارسال و خوندن ایمیل ) رو به صورت ساده همراه با تصویر توضیح میدم
آموزش در ادامه مطلب …
قبل از هر چیز باید بگم که آدرس ایمیل www. نداره ، اگه تا الان آدرس ایمیل رو با www. شروع میکردید از همین حالا اشتباهتون رو اصلاح کنید (تصویر زیر)
خب اول از آدرس www.mail.aol.com وارد قسمت ورود میشید و اطلاعات ورود رو وارد میکنید و روی Sign In کلیک میکنید (تصویر زیر)
بعد از ورود به اکانت خود در آول بطور پیش فرض وارد قسمت Today on AOL (اخبار آول) میشید
توضیحات منوی سمت چپ ، بالا (تصویر زیر)
Today on AOL اخباری است که سایت aol منتشر میکند
Inbox صندوق ورودی ایمیل شماست،ایمیل های دریافتی در این قسمت لیست میشود
Drafts لیست ایمیل های ذخیره شده توسط شما را نمایش میدهد
Sent لیست ایمیل های ارسالی توسط شما را نمایش میدهد
Spam هرزنامه یا ایمیل های اسپم (مزاحم) را نمایش میدهد
Trash ایمیل های حذف شده توسط شما را نگه داری میکند
Contacts لیست مخاطب های aol شما را نمایش میدهد
Calendar تقویم میلادی را نمایش میدهد
ایمیل های دریافتی و خواندن آن ها :
خب برای خوندن ایمیل های دریافتی تون کافیه به قسمت inbox برید و روی موضوع ایمیل یک کلیک بکنید (تصویر زیر)
خب حالا ایمیل براتون باز میشه (تصویر زیر)
انجام عملیات روی ایمیل :
خب واسه اینکه روی یک ایمیل عملیاتی انجام بدین اول باید تیک کنار ایمیل رو روشن کنید (تصویر زیر)
1- پاسخ دادن به فرستنده ایمیل انتخاب شده
2- پاسخ دادن به فرستنده ها ی ایمیل انتخاب شده
3- ارسال ایمیل انتخاب شده به دیگری
4- اعمال تغییرات بر روی ایمیل انتخاب شده (مانند خوانده شده ، خوانده نشده و…) و انتقال ایمیل انتخاب شده به پوشه های دیگر (مانند spam,trash,…)
5- حذف کردن ایمیل انتخاب شده
6- انتخاب ایمیل و فرستنده ایمیل به عنوان اسپم (مزاحم)
7- لیست کردن ایمیل ها (مثلا لیست خوانده نشده ها)
8- تنظیمات نمایش لیست ایمیل و …
ارسال ایمیل :
برای ارسال ایمیل ابتدا روی کلید EMAIL گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید ، سپس اطلاعات ارسالی را تکمیل کنید و در نهایت روی send کلیک کنید (تصویر زیر)
در صورت ارسال شدن ایمیل پیام your message has been sent را مشاهده میکنید (تصویر زیر)
خب تموم شد،نظر و پشنهاد یادتون نره
آموزش تصویری نحوه استفاده از هاتمیل
آموزش تصویری نحوه استفاده از هاتمیل
توی این آموزش نحوه کار کردن با محیط هاتمیل ( معرفی بخش ها ، ارسال و خوندن ایمیل ) رو به صورت ساده همراه با تصویر توضیح میدم
آموزش در ادامه مطلب …
قبل از هر چیز باید بگم که آدرس ایمیل www. نداره ، اگه تا الان آدرس ایمیل رو با www. شروع میکردید از همین حالا اشتباهتون رو اصلاح کنید (تصویر زیر)
خب اول از آدرس www.hotmail.com وارد قسمت ورود میشید و اطلاعات ورود رو وارد میکنید و روی Sign In کلیک میکنید (تصویر زیر)
بعد از ورود به اکانت خود در هاتمیل بطور پیش فرض وارد inbox میشید
توضیحات منوی سمت چپ ، بالا (تصویر زیر)
Inbox صندوق ورودی ایمیل شماست،ایمیل های دریافتی در این قسمت لیست میشود
Junk هرزنامه یا ایمیل های جانک (مزاحم) را نمایش میدهد
Drafts لیست ایمیل های ذخیره شده توسط شما را نمایش میدهد
Sent لیست ایمیل های ارسالی توسط شما را نمایش میدهد
Deleted ایمیل های حذف شده توسط شما را نگه داری میکند
New folder ایجاد یک فولدر جدید
ایمیل های دریافتی و خواندن آن ها :
خب برای خوندن ایمیل های دریافتی تون کافیه به قسمت inbox برید و روی موضوع ایمیل یک کلیک بکنید (تصویر زیر)
خب حالا ایمیل براتون باز میشه (تصویر زیر)
انجام عملیات روی ایمیل :
خب واسه اینکه روی یک ایمیل عملیاتی انجام بدین اول باید تیک کنار ایمیل رو روشن کنید (تصویر زیر)
1- پاسخ دادن به فرستنده / فرستنده های ایمیل انتخاب شده / ارسال به دیگری
2- حذف کردن ایمیل انتخاب شده
3- آرشیو کردن ایمیل انتخاب شده در یک پوشه خاص
4- انتخاب ایمیل و فرستنده ایمیل به عنوان جانک (مزاحم)
5- گزینه ای برای تمیز کردن ( مرتب کردن ) inbox
6- انتقال ایمیل انتخاب شده به پوشه های دیگر (مانند junk,deleted,…)
7- دسته بندی کردن ایمیل انتخاب شده
8- اعمال تغییرات بر روی ایمیل انتخاب شده (مانند خوانده شده ، خوانده نشده و…)
ارسال ایمیل :
برای ارسال ایمیل ابتدا روی New کلیک کنید (تصویر زیر)
سپس اطلاعات ارسالی را تکمیل کنید و در نهایت روی send کلیک کنید (تصویر زیر)
در صورت ارسال شدن ایمیل به صفحه ی قبل برمیگردید
خب این آموزش هم تموم شد،منتظر نظرات و پیشنهاداتتون هستم
لیست همه خطاهای مودم
لیست همه خطاهای مودم
موقع وصل شدن به اینترنت ممکنه خطاهایی رخ بده که شماره گزاری شده هستن،مثلا : 615
شاید بخواید بدونید که این خطاها چی میگن تا مشکل رو حل کنید!
امروز توی این پست لیست کامل این خطاها رو قرار دادم
لیست در ادامه مطلب …
این ارورها برای هر سیستم و مودمی یکسانه و فرقی نداره ، برای استفاده از این لیست کافیه کد 3 رقمی ارور رو پیدا کنید و دلیل ارور رو متوجه بشید
600 | اگر سیستم در حال شماره گیری باشد و دوباره شماره گیری نمائید این خطا نمایش داده میشود. |
601 | راه انداز Port بی اعتبار می باشد. |
602 | Port هم اکنون باز میباشد و برای بسته شدن آن باید کامپیوتر را مجدّداً راه اندازی کرد. |
603 | بافر شماره گیری ، بیش از حد کوچک است. |
604 | اطلاعات نادرستی مشخص شده است. |
605 | نمی تواند اطلاعات Port را تعیین کند. |
606 | Port شناسائی نمی شود. |
607 | ثبت وقایع مربوط به مودم بی اعتبار میباشد. |
608 | راه انداز مودم نصب نشده. |
609 | راه انداز مودم شناسائی نشده . |
610 | بافر ندارد . |
611 | اطلاعات مسیر یابی غیر قابل دسترسی می باشد . |
612 | مسیر درست را نمی تواند پیداکند. |
613 | نرخ فشرده سازی بی اعتبار برای داده ها انتخاب شده. |
614 | سر ریزی بافر. |
615 | Port پیدا نشده . |
616 | یک درخواست نا همزمان در جریان می باشد. |
617 | Port یا دست گاه هم اکنون قطع می باشد. |
618 | Port باز نمی شود . (این خطا وقتی رخ می دهد که یک برنامه از Port استفاده کند.) |
619 | Port قطع می باشد. (این خطا وقتی رخ می دهد که یک برنامه از Port استفاده کند.) |
620 | هیچ نقطه ی پایانی وجود ندارد . |
621 | نمی تواند فایل دفترچه ی راهنما ی تلفن را باز نماید. |
622 | فایل دفترچه ی تلفن را نمی تواند بار گزاری کند. |
623 | نمی تواند ورودی دفتر راهنمای تلفن را بیابد. |
624 | نمی توان روی فایل دفتر راهنمای تلفن نوشت. |
625 | اطلاعات بی اساسی در دفتر راهنمای تلفن مشاهده می شود . |
626 | رشته را نمی تواند بار گزاری کند. |
627 | کلید را نمی تواند پیدا کند. |
628 | Port قطع شده. |
629 | Port به وسیله ی دستگاه راه دور قطع می شود.(سازگار نبودن برنامه ی راه انداز مودم با برنامه ی ارتباطی). |
630 | Port به دلیل از کار افتادگی سخت افزار قطع می باشد. |
631 | Portتوسط کاربر قطع شده . |
632 | اندازه ی ساختار داده اشتباه می باشد. |
633 | Port هم اکنون مورد استفاده می باشد و برای Remote Access Dial-up پیکر بندی نشده.(راه انداز درستی بر روی مودم نصب نشده). |
634 | نمی تواند کامپیوتر شما را روی شبکه راه دور ثبت نماید . |
635 | خطا مشخص نشده. |
636 | دستگاه اشتباهی به Port بسته شده است . |
637 | رشته ( (Stringنمی تواند تغییر یابد. |
638 | زمان درخواست به پایان رسیده. |
639 | شبکه ی نا همزمان قابل دسترسی نیست. |
640 | خطای NetBIOS رخ داده. |
641 | سرور نمیتواند منابع NetBIOS مورد نیاز برای پشتیبانی سرویس گیرنده را در اختیار بگیرد. |
642 | یکی از اسامی NetBIOS شما هم اکنون روی شبکه ی راه دور ثبت می گردد.( دو کامپیوتر می خواهند با یک نام وارد شوند.) |
643 | Dial-up adaptor در قسمت Network ویندوز وجود ندارد. |
644 | شما Popus پیغام شبکه را دریافت نخواهید کرد. |
645 | Authentication داخلی اشکال پیدا کرده. |
646 | Account در این موقع روز امکان log on وجود ندارد. |
647 | حساب قطع میباشد . |
648 | اعتبار Password تمام شده . |
649 | حساب اجازه ی دستیابی راه دور (Remote Access) را ندارد.(به نام کلمه ی عبور اجازه ی Dial-up داده نشده است.) |
650 | سرور Remote Accessپاسخ نمیدهد. |
651 | مودم شما یا سایر دستگاههای اتصال دهنده خطائی را گزارش کرده است.(اشکال پیش آمده از مودم شماست.) |
652 | پاسخ نا مشخصی از دستگاه در یافت می شود. |
653 | Macro (دستور العمل کلان) .ماکرو خاسته شده توسط راه انداز در لیست فایل .INF موجود نمی باشد. |
654 | یک فرمان یا یک پاسخ در قسمت .INF دستگاه به ماکرو نامشخص اشاره می کند . |
655 | (پیغام) در فایل .INF دستگاه مشاهده نمی شود. |
656 | دستور العمل (ماکرو Default Off ) در فایل .INF دستگاه شامل یک دستور العمل نا مشخص می باشد. |
657 | فایل .INF دستگاه نمی تواند باز شود. |
658 | اسم دستگاه در فایل .INF دستگاه یا در فایل INI. رسانه بیش از حد طولانی میباشد. |
659 | فایل INI. رسانه به نام نا شناخته ی یک دستگاه اشاره می کند. |
660 | فایل INI. رسانه برای این فرمان پاسخی ندارد. |
661 | فایل .INF دستگاه فرمان را از دست داده است. |
662 | تلاش برای قرار دادن یک ماکرو لیست نشده در قسمت فایل .INF دستگاه صورت نگرفته است. |
663 | فایل INI. رسانه به نوع نا شناخته ی یک دستگاه اشاره می کند. |
664 | نمی تواند به حافظه اختصاص دهد. |
665 | Port برای Remote Access پیکر بندی نشده. |
666 | مودم شما یا سایر دستگاههای اتصال دهنده در حال حاضر کار نمی کنند. |
667 | فایل INI. رسانه را نمی تواند بخواند. |
668 | اتصال از بین رفته است. |
669 | پارامتر بکار گرفته شده در فایل INI. رسانه بی اعتبار میباشد. |
670 | نمی تواند نام بخش را از روی فایل INI. رسانه بخواند. |
671 | نمی تواند نوع دستگاه را از روی فایل INI. رسانه بخواند. |
672 | نمی تواند نام دستگاه را از روی فایل INI. رسانه بخواند. |
673 | نمی تواند کاربر را از روی فایل INI. رسانه بخواند. |
674 | نمی تواند بیشترین حد اتصالBPS را از روی فایل INI. رسانه بخواند. |
675 | نمی تواند بیشترین حد BPS را از روی فایل INI. رسانه بخواند. |
676 | خط اشغال می باشد.(رایج ترین خطا است و البته با توجه به تجربه ی من این خطا زمانی که راه انداز مودم به درستی نصب نشده باشد هم رخ میدهد .پس با برخورد با این خطا نگران نباشید. |
677 | شخص بجای مودم پاسخ میدهد. |
678 | پاسخی وجود ندارد. |
679 | نمی تواند عامل را پیدا کند. |
680 | خط تلفن وصل نیست . |
681 | یک خطای کلی توسّط دستگاه گزارش داده میشود. |
682 | Writing section Name دچار مشکل شده. |
683 | Writing device name با مشکل مواجه است. |
684 | device name .684 writing با مشکل رو به رو می باشد . |
685 | Writing maxconnectbps با مشکل رو به رو می باشد . |
686 | Writing maxcarrierBPS با مشکل رو به رو می باشد . |
687 | user writing با مشکل رو به رو می باشد . |
688 | Default Off Writing با مشکل رو به رو می باشد . |
689 | Reading Default Off با مشکل رو به رو می باشد . |
690 | فایل INI. رسانه خالی است. |
691 | دسترسی صورت نمی گیرد زیرا نام و کلمه ی عبور روی دومین بی اعتبار است. |
692 | سخت افزار در درگاه یا دستگاه های متصل شده از کار افتاده است . |
693 | Binary macro با مشکل رو به رو می باشد . |
694 | خطای DCB یافت نشد. |
695 | ماشین های گفتگو آماده نیستند. |
696 | راه اندازی ماشین های گفتگو با مشکل رو به رو می باشد . |
697 | Partial response Looping با مشکل رو به رو می باشد . |
698 | پاسخ نام کلیدی در فایل .INF دستگاه در فرمت مورد نظر نمی باشد. |
699 | پاسخ دستگاه باعث سر ریزی بافر شده است. |
700 | فرمان متصل به فایل .INF دستگاه بیش از حد طولانی می باشد. |
701 | دستگاه به یک میزان BPS پشتیبانی نشده توسط گرداننده .COM تغییر میابد. |
702 | پاسخ دستگاه زمانی در یافت می گردد که هیچ کس انظار ندارد. |
703 | در فعّالیت کنونی مشکلی ایجاد شده. |
704 | شماره ی callback اشتباه است. |
705 | مشکل invalid auth state . |
706 | invalid auth state دچار مشکل شده. |
707 | علامت خطا یاب X.25. |
708 | اعتبار حساب تمام شده است . |
709 | تغییر پسورد روی دومین با مشکل رو به رو شده. |
710 | در زمان ارتباط با مودم ، شما خطا های سری بیش از حد اشباع شده ، مشاهده می شود. |
711 | Rasman initialization صورت نمی گیرد. |
712 | در گاه Biplex در حال اجرا می باشد. چند لحظه بعد دوباره شماره بگیرید. |
713 | مسیر های ISDN فعال در خط اصلی قطع می باشد. |
714 | کانالهای ISDN کافی برای ایجاد تماس تلفنی در دسترس نمیباشد . |
715 | به دلیل کیفیت ضعیف خط تلفن ، خطا های فراوانی رخ می دهد. |
716 | پیکر بندی remote access IP غیر قابل استفاده می باشد. |
717 | آدرس های IP در static pool remote access IP وجود ندارد. |
718 | مهلت برقراری تماس PPP پایان پذیرفته است. |
719 | PPP توسط دستگاه راه دور پایان میابد . |
720 | پروتکل های کنترل PPP پیکر بندی نشده. |
721 | همتای PPP پاسخ نمی دهد. |
722 | بسته ی PPP بی اعتبار می باشد. |
723 | شماره تلفن ، از جمله پسوند و پیشوند ، بش از حد طولانی می باشد. |
724 | پروتکل IPX نمی تواند بر روی در گاه Dial Out نماید زیرا کامپیوتر یک مسیر گردان IPX می باشد. |
725 | IPX نمی تواند روی Port (در گاه) Dial in شود زیرا مسیر گردان IPX نصب نشده است. |
726 | پروتکل IPX نمی تواند برای Dial- out روی بیش از یک درگاه و در یک زمان استفاده شود. |
727 | مودم نمی تواند به فایل TCPCFG.DLL دست یابد. |
728 | مودم نمی تواند آداپتور IP متصل به Remote Access را پیدا کند. |
729 | slip استفاده نمی شود مگر اینکه پروتکل IP نصب شود. |
730 | ثبت کامپیوتر کامل نمی باشد. |
731 | پروتکل پیکر بندی نمی شود. |
732 | توافق بین PPP صورت نگرفته است. |
733 | پروتکل کنترل PPP برای پروتکل این شبکه سرور موجود نمی باشد. |
734 | پروتکل کنترل لینک PPP خاتمه یافته است . |
735 | آدرس مورد نیاز توسط سرور رد می شود . |
736 | کامپیوتر راه دور پروتکل کنترل را متوقف می کند. |
737 | نقطه برگشت LOOPBACK DETECTED) ) شناسائی شد . |
738 | سرور آدرس را مشخص نمی کند. |
739 | سرور راه دور نمی تواند از پسورد ENCRYPTED ویندوز NT استفاده نماید. |
740 | دستگاههای TAPI که برای remote access پیکر بندی می شوند به طور صحیح نصب و آماده نشده اند. |
741 | کامپیوتر محلی از encryption پشتیبانی نمی نماید. |
742 | سرور راه دور از encryption پشتیبانی نمی نماید . |
743 | سرور راه دور به encryption نیاز دارد. |
744 | نمی تواند شماره شبکه IPX را استفاده نماید که توسط سرور راه دور در نظر گرفته شده است. |
745 | یک فایل مهم و ضروری آسیب دیده dial-up Networking. را دوباره نصب کنید. |
751 | شما ره ی callback شما کاراکتر بی اعتبار می باشد.فقط این کاراکتر ها مجاز میباشند: – ، ( ، ) ، W، T ، P ، Space ، @ و 0 تا 9. |
752 | در زمان پردازش Script یک خطای نحوی صورت می گیرد . |
753 | اتصال نمی تواند قطع شود زیرا توسط مسیر گردان چند پروتکلی ایجاد شده . |
754 | سیستم قادر به یافتن bundle چند اتصالی نمی باشد . |
755 | سیستم قادر به اجرای شماره گیری خودکار نمی باشد. زیرا این ورودی یک شماره گیر عادی می باشد . |
756 | این اتصال هم اکنون در حال شماره گیری می باشد. |
757 | خدمات دستیابی راه دور خود به خود آغاز نمی شود . اطلاعات بیشتر را مطالعه کنید. |
758 | اشتراک اتصال اینترنت هم اکنون روی این اتصال میسر می گردد. |
760 | در زمان فراهم آوری امکانات مسیر یابی این خطا رخ می دهد. |
761 | در زمان فراهم شدن اشتراک اتصال اینترنت برای این اتصال این خطا رخ می دهد. |
763 | اشتراک اتصال اینترنت فعال نمی باشد و یا دو اتصال LAN و یا بیشتر به علاوه اتصالی که با این LAN ها مشترک شده وجود دارد . |
764 | دستگاه کارت خوان smartcard نصب نیست . |
765 | اشتراک اتصال اینترنت میسر نمی باشد . اتصال LAN با آدرس IP در حال حاضر پیکر بندی می شود که برای آدرس گزاری اتوماتیک IP مورد نظر است. |
766 | سیستم نمی تواند هیچ گواهی را بیابد. |
767 | اشتراک اتصال اینترنت میسر نمی باشد . اتصال LAN بر روی شبکه شخصی انتخاب میگردد که بیش از یک آدرس IP را پیکر بندی کرده .اتصال LAN را با یک آدرس IP مجزا مجددا پیکر بندی نمایید قبل از اینکه اشتراک اتصال اینترنت صورت گیرد . |
768 | به دلیل رمز دار نکردن داده ها اتصال صورت نمی گیرد . |
769 | مقصد مشخصی قابل دستیابی نمی باشد. |
770 | دستگاه راه دور تلاش برای برقراری ارتباط را نمی پذیرد. |
771 | اقدامات اتصال صورت نمی گیرد زیرا شبکه اشغال می باشد . |
772 | سخت افزار شبکه کامپیوتر راه دور با نوع تلفن در اختیار سازگاری ندارد . |
773 | امکان ایجاد اتصال میسر نمی باشد زیرا شماره مقصد تغییر کرده است . |
774 | به دلیل از کار افتادگی ، موقتا اتصال صورت نمی گیرد . |
775 | مکالمه تلفنی توسط کامپیوتر راه دور قطع شد. |
776 | مکالمه تلفنی نمی تواند وصل گردد ، زیرا مقصد خواسته است که یک ویژگی را حفظ کند. |
777 | اتصال صورت نمی گیرد زیرا مودم (یا سایر دستگاه های ارتباط دهنده) روی کامپیوتر راه دور دچار مشکل شده اند. |
778 | تایید هویت سرور امکان پذیر نیست . |
779 | برای برقراری dial out این اتصال باید از Smartcard استفاده کرد . |
780 | عمل انجام شده برای این اتصال بی اعتبار می باشد . |
781 | تلاش برای رمز گزاری صورت نمی گیرد زیرا گواهی معتبری یافت نشد. |
782 | ترجمه آدرس شبکه در حال حاضر به عنوان یک پروتکل مسیر یابی نصب می گردد و باید قبل از اینکه باید قبل از اینکه اشتراک اتصال اینترنت فراهم گردد حذف شود . |
783 | اشتراک اتصال اینترنت میسر نمی یابد . اتصال LAN که به عنوان شبکه شخصی انتخاب می گردد .(اتصال آداپتور LAN را چک کنید .) |
784 | در حالی که این اتصال را در زمان logon استفاده می کنید ، شما نمی توانید شماره بگیرید زیرا این اتصال برای استفاده از نام کاربری پیکر بندی شده است که متفاوت از نام کاربر روی smartcard می باشد . چنانچه بخواهید آن را زمان log onاستفاده نمائید باید برای استفاده از user name روی کارت smart آن را پیکر بندی کنید. |
785 | در صورت استفاده از این اتصال در زمان log on شما نمیتوانید شماره گیری کنید. زیرا برای استفاده از یک Smartcard پیکر بندی نشده است. |
786 | مبادرت به اتصال L2TP صورت نمی گیرد زیرا هیچ گواهی نامه ی معتبری برای تصدیق امنیت روی کامپیوتر شما وجود ندارد . |
787 | اتصال L2TP غیر ممکن است زیرا لایه امنیتی نمیتواند کامپیوتر راه دور Authentication نماید . |
788 | تلاش برای ایجاد اتصال L2TP بی نتیجه می باشد.زیرا لایه امنیتی نمی تواند پارامتر های سازگار با کامپیوتر راه دور را فراهم نماید . |
789 | تلاش برای ایجاد اتصال L2TP فراهم نمی گردد زیرا لایه امنیتی با یک خطای پرداز شی در طول سازگاری با کامپیوتر راه دور مواجه است. |
790 | تلاش برای اتصال L2TP صورت نمی گیرد زیرا تائید گواهی نامه بر روی کامپیوتر راه دور میسر نمی باشد. |
791 | اتصال L2TP صورت نمی گیرد زیرا خط مشی امنیتی برای اتصال یافت نمی شود. |
792 | اتصال L2TP صورت نمی گیرد زیرا زمان توافق امنیتی به پایان رسیده است. |
793 | اتصال L2TP صورت نمی گیرد زیرا این خطا رخ می دهد در حالی که در مورد امنیت به توافق می رسند. |
794 | ویژگی Radius این کاربر PPP نمی باشد. |
795 | ویژگی Radius نوع تونلی برای این کاربر نادرست میباشد. |
796 | ویژگی Radius نوع خدمات برای این کاربر نه قالب بندی می شود و نه به صورت CALLBACK قالب بندی می شود. |
797 | مودم پیدا نشد. |
798 | گواهی نامه ای شناسایی نمی شود که بتواند که بتواند در پروتکل قابل ارائه استفاده شود . |
799 | اشتراک اتصال اینترنت میسر نمیگردد زیرا دو IP شبیه به هم در شبکه وجود دارد . |
800 | مودم قادر به ایجاد اتصال VPN نمی باشد یا سرویس دهنده VPN در دسترس نمی باشد. |
دوستان دونستن همه ی این ارورها واقعا کار مشکلیه ;
پس از منم انتظار نداشته باشید همه ی این خطا هارو بدونم